۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

ادامه تفسیر آیه آخر سوره بینه

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۷ ب.ظ

خداوند متعال عاشق، دلداده و مطیع می خواهد نه عمل ما را

این عمل ما، روزه و نماز ما نیست که باعث رضایت خدا از ما می شود. خداوند که نیازی به عمل ما ندارد، آنچه خدا ازما می خواهد عبودیت واطاعت از حق تعالی است و این دلدادگی واطاعت است که رضایت خدا را حاصل می کند.

ادامه ی تفسیر آیه آخر سوره بینه، مهدیه مشهد


دریافت

آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر آیه آخر سوره بینه به تفسیر "رضی الله عنهم ورضوا عنه" پرداخته و افزودند: "رضی الله عنهم و رضوا عنه" جنبه دوم بهشت است، زندگی ما در بهشت تکامل پیدا می کند و ما در بهشت موجودی دو بعدی هستیم. بعد جسمانی و بعد روحانی. در دنیا برخی هستند که فقط پیشرفتشان از بعد مادیست و زندگی مرفه  دارند اما آرامش روحی در زندگیشان وجود ندارد و بالعکس اما در آخرت این گونه نیست، آنکه در عذاب گرفتار است وضع روحیش بدتر از وضع جسمی اوست و آنکه در بهشت متنعم است دو بهشت دارد. اول بهشتی با تمام نعمات و لذایذ مادی که کمال مادی در آن است و دوم بهشت برای زندگی روحی که این همان "رضی الله عنهم" است و اوج کمال روحی انسان در عرصه رضایت الهی حاصل می شود و این باعث اوج محبوبیت اوست در میان تمام مخلوقات.

ایشان در ادامه افزودند: در "رضی الله عنهم" الله آورده شده در صورتی که "رب" در مقابل عبد و دارای عناصر تربیت، حفاظت، خلقت و مدیریت برای بنده است.علت این امر اینست که چون "رب" عبد را مدیریت و تربیت کرده پس رضایتش از بنده با اندک عملی حاصل می شود اما "الله" اسمی جامع است از تمام صفات جمال وجلال الهی ورضایت "الله" از بنده سخت تر است.

آیت الله علم الهدی در قسمت پایانی سخنانش علت رضایت خدا از بنده اش را خود بنده دانسته و افزودند: بین مفسرین اختلاف است. گروه اول معتقدند که این عمل بنده است که خدا را راضی میکند، اما گروه دوم خود بنده، اطاعت وعبودیت را عامل رضای الهی میدانند و به این نکته معتقدند که این اعمال، نماز و روزه ما به درد خدا نمی خورد و تنها عشق به خدا و عبودیت اوست که رضای خدا را در بر دارد.

ایشان با اشاره به کلمه "حزب الله"، آنرا کسی دانستند که دشمن ستیز است برای خدا، ولو دشمنش بربدرش باشد. اگر انسان به اینجا رسید که یرای خدا استکبار ستیز شد این یعنی "حزب الله" نمیشود با دشمنان خدا دوست بود وحزب اللهی بود ودر حکومت دینی دخالت داشت، مثلا در جریان فتنه 88 عده ای با دشمنان نظام واسلام دست داده و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما متاسفانه الان در جریان مدیریت کشور و نظام دخالت دارند واین نشان بی معرفتی است نسبت به خدا و شهدا...

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی