۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

       

بنده دولت‌ستیز نیستم. منتها بعضی از عزیزان در دولت مسئولیت هایی قبول کردند که از عهده مسئولیت آن بر نمی‌آیند. یا توانش را ندارند یا اگر توانش را دارند، عمل نمی‌کنند که این خیانت به مردم است.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز در گفت وگو با برنامه "پارک شهر" رادیو تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاده که در سال‌های بعد از انقلاب شاهد افزایش مفاسد اقتصادی در کشور هستیم؟ گفت: ما شاهد مفاسد اقتصادی در کشور هستیم و این مفاسد زیاد است. برای یک نظام دینی و الهی این مفاسد زیاد است و قابل تحمل نیست.

وی گفت: برای مردمی که خون و جان دادند تا ارزشهای دینی بر کشور حاکم شود قابل تحمل نیست. همیشه جریان قدرت و ثروت در کشور ما منشا مفاسد بوده، عناصری که برایشان قدرت موضوعیت دارد از طریق ثروت به نفسانیات خود می‌رسند. این جریان بعد از پیروزی انقلاب مدتی منزوی شد اما بعد در شکل‌های مختلف خود را نشان داد. گاهی اوقات اَشکالی که جریان قدرت و ثروت در آن نمایش پیدا می‌کرد، برای مردم محسوس بود و گاهی اوقات اینگونه نبود. این جریان همیشه بوده است وجود داشته و وجود دارد. ممکن است ماهیت عناصرش عوض شود ولی جز مسئله اختلال در اقتصاد راه دیگری برای بروز ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که "نطفه این مفاسد در انقلاب از کجا شکل گرفت؟" ، افزود: این مسئله از زمان پیغمبر هم وجود داشت. مهم این است که کنترل شود. زمانی که از کنترل خارج شود، فساد رخ می‌دهد و باید تحت کنترل مستمر و مناسبی باشد تا به مقاصد خود نرسند، وقتی کنترل نشود افسار گسیخته می‌شود.

آیت‌الله علم الهدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مسئولان ما باید قبل از مسئولیت اموال و دارایی‌های خود را برای جلوگیری از فساد باید به  اطلاع افکار عمومی برسانند، یاداور شد: قبل از اینکه بخواهیم مسئولان را از نظر دارایی‌ها و اموال کنترل کنیم باید آنها را از نظر مطامع کنترل کنیم. وقتی بخواهیم توسعه لذت و نفسانیت را در کشور به عنوان نشاط و شادی  ترویج کنیم، فضایی ایجاد می‌‌شود که جریان قدرت و ثروت دارای امکانات و ابزاری می‌شوند که در جامعه ما ارزش تعریف شده و کنترل آن نیز سخت می‌شود.متاسفانه جامعه ما اخیرا در توسعه بی بندو  باری ها، مفاسد و نفسانیات بسیار پیش رفته و این مسئله باورمندی دینی را در مردم کم می‌کند.

"وقتی باورمندی‌های دینی کم شد، راه توسعه قدرت و ثروت که منبع فساد هستند در جامعه باز می‌شود. مردم توان مقابله با این فساد را ندارند، حکومت و مسئولان باید جلوی این فساد را بگیرند. متاسفانه در دولت و در مجلس این احساس که باید این جریان (قدرت و ثروت) را متوقف کرد، وجود ندارد. افرادی  می‌خواهند به عنوان یک اقلیت، تمام منابع یک اکثریت را ببلعند. اگر این احساس  به مسئولان ما دست داد که جریان مذکور را متوقف کنند، رسالت الهی و رسالت اصلی نظام ما که همان  راه قسط و عدل است را انجام دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اگر مسئولین ما اعلام کنند که اقوام و نزدیکانشان در کدام منصب دولتی و حکومتی هستند کمکی به شفافیت می‌کند؟، گفت: طبیعی است که آقایانی که صاحب منصب در هرمقامی که هستند اگر نتوانند اطرافیان خود را اصلاح کنند، نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند. اگر نتوانند نظریات خود در باب قسط و عدل را از اطرافیان خود شروع کنند، طبیعی است که نمی‌توانند روی دیگران اثری داشته باشند.

وی درباره هجمه‌‌هایی که بعضا به وی وارد می‌شود، گفت: هجمه‌هایی که به بنده  وارد می شود از طرف یک جریان خاص است که به خاطر بی‌باکی و شفاف حرف زدن من در تربیون نماز جمعه است. من بی پرده صحبت می‌کنم. طبیعی است که این هجمه‌هایی که به بنده صورت می‌گیرد بی رحمانه و دروغ است. دروغ‌هایی که بعضا درباره خانواده و اطرافیان  من نیز مطرح  می‌شود.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به انتقادات خود در حوزه سیاسی و فرهنگی به دولت گفت: بنده دولت‌ستیز نیستم. منتها بعضی از عزیزان در دولت مسئولیت هایی قبول کردند که از عهده مسئولیت آن بر نمی‌آیند. یا توانش را ندارند یا اگر توانش را دارند، عمل نمی‌کنند که این خیانت به مردم است. تمام مشکلات اقتصادی که ما در حال حاضر در کشور داریم  برای تحریم و تهدید به تحریم نیست.

وی گفت: 80 درصد  مشکلات به خاطر مدیریت‌های بی‌توجهانه است. یا اینمدیر توان مدیریت نداشته یا اگر داشته از توان مدیریتیش استفاده نکرده است. ارز و طلا محوریت زندگی مردم شده است.مدیریت اقتصادی مسئله حساس روز ما است که متوجه دولت می‌شود. این اشکالات فقط به دولت مربوط نیست به مجلس هم مربوط است. من نسبت به درد  مردم مسئولم. روزی که مردم به این‌ها (نمایندگان) رای دادند برای این رای دادند که مشکلات مردم را برطرف کنند نه اینکه فقط در مجلس، بالانشین باشند و تماشا کنند. قوه قضائیه هم نقش دارد، مفسد اقتصادی اگر هست، ستون پنجم دشمن است و باید صریح و سریع  اعلام شود.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن در جبهه اقتصادی به جنگ ما آمده است. در هر کشوری ستون پنجم را محاکمه صحرایی می‌کنند و مهلت نمی‌دهند، قوه قضائیه باید سریع عمل کند و مجلس و دولت باید با هم مشکلات را حل کنند. مردمی که قدرت خرید یک بطری آب را ندارند بیشترین ضرر را در حال حاضر در این شرایط اقتصادی می‌کنند. مستضعف نان و آبش به طلا و ارز وصل شده و سبد کالای مردم به این امور مربوط شده است. همه اموال خود را می‌فروشند تا طلا و سکه بخرند. خوب چرا باید این اتفاق بیافتد؟ از این بدتر چه اتفاق دیگری می تواند، بیافتد؟ آقایان باید هرجور که هست این مسئله را جمع کنند.



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی