۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

 

یکی از خنده دار ترین نوع شایعه پراکنی ها در روزهای اخیر جمله ی مضحک "مردم با تحمل فقر تهذیب نفس می کنند. وبیشتر منتظر ظهور می شوند و کمتر گناه خواهند کرد." و نسبت دادن این جمله به آیت الله علم الهدی است که در توضیح باید گفت اصلا این جمله یا شبیه به آن توسط آیت الله علم الهدی گفته نشده است. 

به گزارش بخش پاسخ به شایعات Alamolhod.com  یکی از خنده دار ترین نوع شایعه پراکنی ها در روزهای اخیر جمله ی مضحک "مردم با تحمل فقر تهذیب نفس می کنند. وبیشتر منتظر ظهور می شوند و کمتر گناه خواهند کرد." و نسبت دادن این جمله به آیت الله علم الهدی است که در توضیح باید گفت اصلا این جمله یا شبیه به آن توسط آیت الله علم الهدی گفته نشده است. در حالیست که مدعیان چنین دروغی نه منبع برای سخن نسبت داده شده ارائه داده اند و نه زمان و محلی که آن بیان شده است. 

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشون دنبال کند.

نظرات (۱۴)

چه کنیم با کسانیکه نمی دانند که نمی فهمند
سلام علیکم
درود خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(سلام الله علیهم)بر عمار بصیر رهبری یعنی حضرت آیت الله علم الهدی
سپاس فراوان. بنده در تلگرام با این شایعه برخورد کردم ، به دنبال حقیقت گشتم و در سایت شما پیدا کردم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم
خدا خیرتون بده که این بخش پاسخ به شایعات رو تو سایت قرار داده اید
واقعا 90 درصد اخبار فضای مجازی دروغ و غیر قابل اعتماد است
  • علیرضامحمدضالح
  • منتظر کسی است به ارزشها توجه میکند ودر زندگی نهایت تلاش مثبت را بکارمی بندد.حال چه فقیر باشد ویا ثروتمند باشد.
  • آزاده بلوکی
  • درود و سلام بر شما
    آفتاب هیچوقت پشت ابر نمیمونه
    زبان آیت اله علم الهدی زبان گویا و جسور اسلام است
    مسلما خیلیها از این زبان حقیقت گو خوشبو نمیاد
    امام علی (ع) : "از فقر به خداوند پناه ببرید که باعث عقب ماندگی و نارسایی در امور دینی و موجب پریشانی عقل و نارسایی فکر است"

    امام علی (ع): "فقر و تنگدستی زبان افراد زیرک و باهوش را می بندد و آنان را از بیان دلیل گنگ و لال می گرداند. شخص فقیر در شهر خود نیز غریب است"
    پیامبر اکرم ؛
    "اگر نان نبود - و شکم ها گرسنه بود - از نماز و روزه و انجام سایر فرائض و واجبات خبری نبود"

    محاله یک روحانی همچنین حرفی بزنه
    اقا ی علیرضا توضیح خوبی بود تشکر از روان سخن گفتنتان ودرست تحلیل کردنتان لذت بردم ممنون
    سلام
    ممنون از پاسخگویی و روشنگری
    ولی
    گذاشتن همین تصویر در سایت ترویج این مورد هست و موجب استناد هم میشه برای بعضیا
    لطفا تصویر رو بردارید و فقط به همون روشنگری بسنده کنید
    در پاسخ به مطلب فوق :
    فرض کنید شما سخنران مراسمی هستید که مستمعین از قشر کم درآمد جامعه هستند و از شما در مورد فقر سوال شود ، شما سعی می کنید با آنها همدردی کنید و به آنها توصیه می کنید که در برابر مشکلات صبور باشند ،به کار وتلاش خود ادامه دهند به تهذیب نفس بپردازند، به خدا توکل کنند ، خود را برای ظهور آماده کنند و .... اما شما مجددا به جلسه ای دعوت شده اید که مسئولین اقتصادی مملکت حضور دارند ، مسلما شما دیگر صحبت های قبلی را اینجا مطرح نمی کنید و در مورد آثار سؤ فقر صحبت می کنید و حدیث می آورید که فقر باعث بی ایمانی افراد می شود و هزاران معضلات دیگر و ...
    خلاصه اینکه : در پوستری که درج شده است اولا جملات را تغییر داده اند و در مورد ایت اله علم الهدی دیدگاه ایشان در مورد فقر نمی باشد و دوما شرایط زمانی و مکانی صحبت ها در نظر گرفته نشده و سوما فقر با تحمل فقر فرق دارد . اولی ناپسند و دومی پسندیده است . مثلا بلا و مصیبت ناپسند است ولی تحمل بلا و مصیبت و روحیه خود را نباختن پسندیده است. در کل پوستر درج شده عوام فریبانه می باشد.





    خیلی ممنونم از شما
    من هم این خبر رو خوندم و تعجب کردم
    فک می کنم مردم ما دیگه متوجه این موضوع شده باشند که اخبار فضا ی مجازی قابل اعتماد نیستند
    باز هم ممنون
    باتشکر
    طلا که پاک چه منتش به خاک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی