۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

دستبوسی

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

 

آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه ای نسبت به این کار ندارد. و تلاش می کنند که از اینکار ممانعت کند اما اشخاص از روی علاقه و اصرار اقدام به کشیدن دست ایشان می کنند. که بارها موجب درد در ناحیه کتف و بازو شد و در بعضی موارد افراد برداشت بر فخر و تکبر می کردند و یا ضمن برخورد همراهان دلگیر و ناراحت می شدند. لذا اصرار ایشان بر ممانعت کمتر و ترجیح داد علیرغم میل باطنی با بی محلی از کنار این موضع عبور کند.

به گزارش بخش پاسخ به شایعات سایت Almolhoda.com مدتی است کلیپی در فضای مجازی در حال انتشار است از اظهار لطف طرفداران و دوستداران آیت الله علم الهدی بعد از جلسه تفسیر قرآن کریم که در آن با اظهار لطف و علاقه دست ایشان را می بوسند. به ضمیمه این کلیپ توضیحاتی است که گویا آیت الله علم الهدی از این کار راضی هست و یا اصلا این مراسم برای چنین منظوری تشکیل شده است. در ذیل نمونه این کلیپ را مشاهده می فرمایید:

این در حالیست که پس از اتمام تفسیر هفتگی آیت الله علم الهدی در مهدیه مشهد بعد از نماز مغرب و عشاء در حضور عموم مردم شریف برگزار میشود ، مشتاقان و علاقه مندان به خاندان عترت و سادات جهت احترام و تبرک جویی به مقام شامخ زهرای اطهر (سلام علیها) و رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه) با اختیار و محبت اقدام به این کار می کنند بارها مورد منع شخص آیت الله علم الهدی و همراهان ایشان شده اما با اصرار و بعضا ناراحتی افراد مواجه شده است.

آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه ای نسبت به این کار ندارد. و تلاش می کنند که از اینکار ممانعت کند اما اشخاص از روی علاقه و اصرار اقدام به کشیدن دست ایشان می کنند. که بارها موجب درد در ناحیه کتف و بازو شد و در بعضی موارد افراد برداشت بر فخر و تکبر می کردند و یا ضمن برخورد همراهان دلگیر و ناراحت می شدند. لذا اصرار ایشان بر ممانعت کمتر و ترجیح داد علیرغم میل باطنی با بی محلی از کنار این موضع عبور کند.

قابل توجه است که  هجمه و تخریب رسانه ای نسبت به آیت الله علم الهدی برای ترور شخصیت ایشان وجود دارد. و چطور این عمل که سالها برای مردم ما نسبت به علمای دین و بزرگان جامعه عادی بوده باید توسط رسانه ها به عنوان یک عمل غیر اخلاقی از سوی کسی که توانی برای جلوگیری از آن ندارد جلوه داده شود؟ چرا؟ مگر آیت الله علم الهدی چه میگوید که مخاطب نباید حرف او را بشنود؟ چه کسانی با مواضع انقلابی و صریح آیت الله علم الهدی مشکل دارند که چنین هجمه ی رسانه ای و سازماندهی شده ای را علیه وی انجام می دهند؟

این کلیپ بلافاصله بعد از پیروزی آیت الله علم الهدی در انتخابات دوره ی پنجم خبرگان رهبری با رای قابل توجهی علیرغم تخریب ها و تبلیغات سلبی دشمنان انقلاب و اسلام و مخالفان مواضع انقلابی ایشان ، منتشر شد. همچنین در زمانی این کلیپ منتشر می شود که آیت الله واعظ طبسی به رحمت ایزدی پیوست و گمانه زنی ها به انتصاب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده ی ولی فقیه در خراسان رضوی از سوی آیت الله العظمی خامنه ای اشاره دارد.

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشون دنبال کند.

نظرات (۱۳)

تایید نکردن نظر مخالف نشون میده شما پاسخ درستی بابت این نوع مسایل نداده اید.
این که برخی از مردم دوست دارند دست بوسی کنند و نمیشه جلوشون رو گرفت رو می پذیرم.
اما آیا آقای علم الهدی جایی در سخنرانیشون عنوان کردند که مردم دست من رو نبوسید و من از این کار بیزارم؟
من در ویدیو عدم رضایتی ندیدم، به ویژه مورد یکی مونده به آخری.
باسلام
من بعنوان یک شیعه از بوسیدن دست علما بسیار خوش حال میشوم چنان چه که دست پدر ومادر را نیز میبوسم وبر این بوسه افتخار میکنم
جانم فدای رهبر
کاش خدا دعای من بشنوه عمر منو کم کنه وبه عمر رهبر وعلما پیرو رهبری بیافزاید
  • روح اله خرمی شهرکی
  • آیت الله علم الهدی از شخصیت های بزرگ اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی و اخلاقی در این کشور اسلامی است. ایشان همیشه یار و یاور انقلاب و امام و رهبری بوده و همیشه از مدافعین اسلام راستین و شیعه ی واقعی بوده اند که دشمنان الام و شیعه در صدد وارد کردن اتهام های واهی به این بزرگوار که (جانم فدایش باد) وارد میکنند
    خدا ایشان را برای ملّت ما حفظ کنند
    دستبوسی امثال این بزرگوار کوچکترین کاری است که می توانیم بکنیم
    این دست یقیناً بوسیدنی است
    یادم هست در جلسه ای از دو لب مبارک علامه جوادی آملی شنیدم که فرمودند: در طول عمرم غیر از دستان سید الاستاد علامه طباطبایی دست کسی را نبوسیده ام. اما آن روزی که سخنرانی پُر شور حضرت امام خمینی در بهشت زهرا را شنیدم و تکان دادن دست ایشان را دیدم، با خودم گفتم: این دست بوسیدنی است!
  • محمدرضا فاتحی
  • سلام علیکم ، حضرت آیت اله علم الهدی ، نور چشم ما خراسانی هاست و پشتوانه محکم برای نظام مقدس است ، خداوند ایشان را حفظ کند و عمر با برکت مرحمت فرماید .
    در خصوص این موضوع بهت است بهانه ایی به دست بد خواهان ندهیم . بنده با نظر جناب آقای فهیمی قوچانی موافقم . یا علی
  • بهروز لرستانی
  • سلام بهتره هرکسی فتوا صادرنکند.بوسیدن دست علما مخصوصا"سادات با بوسیدن طواغیت ازهرنظر فرق دارد.
    ازنظر جایگاه وشان وازنظر نیت بوسیدن تفاوت بسیار است. وحدیث داریم که الاعمال و بالانیات .هرعملی با نیت آن سنجیده میشود.بوسیدن دست پیامبر ص وامامان وامام زادگان وسادات وعلما واساتید ازقدیم الایام مرسوم بوده وهبچ قبحی نداشته است
    یادم میاد بیل وکلنگی که قبر آیت الله طالقانی ره رابا آن کنده بودن را مردم با اصرارزیاد میبوسیدن وامام خمینی ره که رهبرانقلاب بود وازهمه ماها انقلابی تر واسلام شناستر بودن درسیما فرمود مردم برای شدت علاقه ایی که ذریه پیامبر وسادات بنی فاطمه دارند آن بیل وکلن را بوسیدن وگرنه بوسیدنی نیست.
    جان فدای چنین عالم ولایت مداری.در ضمن دست بوسی ایشان افتخار بزرگی برای ما است.چشم دشمنان کور شود
    باتوجه به اینکه دستبوسی از عادتهای بد شاه قبلی ایران بوده و مردم برای همین نمونه مسایل انقلاب کردند بهتراست به هر قیمتی مانع این کار شود
    حتی به قیمت قطع الید
    والسلام
  • صادق فهیمی قوچانی
  • سلام علیکم. در اینکه دشمنان نظام و ولایت فقیه و علمای ولایی تلاش می کنند چهره شخصیت هایی مثل آیت الله علم الهدی رابا تهمت و افتراء تخریب کنند شکی نیست، لکن از آنطرف هم سفارش شده ایم که نباید بهانه دست دشمنان و بدخواهان دهیم، باید از معرض تهمت فرار کنیم. حضرت آیت الله یا باید بطور کلی خود، یا بتوسط همراهان از دستبوسی ممانعت کنند، یا حداقل به بیانی یا واکنشی اظهار نارضایتی کنند و یا در خلال صحبتهاشان از مستمعین تمنا کنند از دستبوسی پرهیز کنند. خداوند امثال ایشان را افزون و حفظ کند. ان شاء الله
    پاسخ:
    سلام
    مدتی به همراهان گفتند بدتر شد. واکنش های منفی بیشتری اتفاق افتاد و موجب درگیری می شد.
    بار ها گفته اند و می گویند ولی مردم کار خودشان را می کنند.
    ایشان هیچ رغبتی به این کار ندارد و بارها امتناع کرده است.
    واقعا نمی توانید مانع از دستبوسی شوید؟!!!!!
    پاسخ:
    نه به خدا
    شما راهکار بدید.
    با سلام
    بوسیدن دست استاد و همچنین والد انسان مورد سفارش اهل بیت و در روایات ذکر شده
    این بزرگواران بر همه مردم حق دارند و دستانشان بوسیدنیست
    یا الله
  • سینا از شیراز
  • دستبوسی شیوه ناپسندی است که ناخواسته و ناخودآگاهانه به غرور و تبختر می انجامد. در کل کار خوبی نیست. هم شاگردان و شنوندگان کار نادرستی انجام می دهند هم حضرت آیت الله. بهترین کار هم کار فرهنگی است. ایشان و سایر علما باید مردم را آگاه کنند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی