۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

خطبه دوم ـ 221 هزار میلیارد تومان تعویق مالیاتی تا آذر 98، 80 درصد این مبلغ مال 100 فرد و شرکت است، مالیات را در این مملکت چه کسی باید بدهد؟ آقای سرمایه‌دار با میلیاردها سود و بهره‌برداری یا آن کارمند با 2 میلیون حقوق؟

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 6 دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز هفته بصیرت، اظهار کرد: امروز در هفته بصیرت قرار داریم، علت این‌که هفته مقارن با نهم دی‌ماه هفته بصیرت و روز نهم دی‌ماه روز بصیرت نام گرفت، به خاطر تحقق سه‌نقطه بصیرتی در چنین روزی که به‌عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما نشان گرفته است، وجود دارد.

ایشان ادامه داد: اول، بصیرت دشمن‌شناسی است؛ در نهم دی، بعد از قائله‌ای که با دروغ تقلب در انتخابات به‌وسیله برخی جریان‌های سیاسی در کشور راه افتاد و دشمن از این دروغ و موج آن در فتنه‌انگیزی بهره‌برداری کرد، روز 9 دی مردم ما فهمیدند دشمن واقعی کیست و از کجا مورد بهره‌برداری دشمن قرار گرفته است؛ این بصیرت دشمن‌شناسی در 9 دی برای ما به وجود آمد.

امام جمعه مشهد مقدس، «وقت‌شناسی» را دومین نقطه بصیرتی در شکل‌گیری 9 دی بیان کرد و افزود: وقتی دشمن جریان فتنه‌انگیزی خودش را به نقطه اوج رساند، مردم ما فهمیدند الآن وقتی است که باید به عرصه بیایند و خودشان در میدان حضور پیدا کنند و تا به عرصه نیایند، دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند، این وقت‌شناسی که مردم دانستند چه روزی باید به صحنه بیایند.

تنها راه مقابله با دشمن، حضور مردم در صحنه است

ایشان خاطرنشان کرد: بصیرت سوم، در شکل عقلانیت برخواسته از حساسیت بود؛ دشمن‌روی نقطه حساس مردم ولایی و دوست دار اهل‌بیت (علیه‌السلام) دست گذاشت، پرچم امام حسین (علیه‌السلام) را آتش زدند، عزا خانه سیدالشهدا (علیه‌السلام) را مورد اهانت قرار دادند و مقدسات ما را به باد اهانت کشیدند، مردم ما روی حساسیتی که از نظر عشق اهل‌بیت داشتند، بصیرت پیدا کردند، دیدند دشمن جان پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) و اساس اسلام را هدف گرفته است، تشخیص دادند تا خودشان به صحنه نیایند، دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند؛ این بصیرت سومی بود که برای ما به وجود آمد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که 9 دی، مولد این سه بصیرت بود و در نتیجه، 9 دی به‌عنوان روز تاریخی بصیرت امت اسلام در جریان تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما، نشان‌دار شد، تصریح کرد: این روز نشان‌دار را باید گرامی بداریم، در این روز نشان‌دار، الآن که دشمن مستأصل شده، بیچاره شده و از همه امکانات خودش نمی‌تواند در مقابله با ما، دین، نظام و انقلاب ما استفاده کند و تنها راهش منحصر شده به تهاجم اقتصادی و فتنه‌انگیزی، تنها درمان مقابله دشمن، در بصیرت مردم و در حضور در صحنه مردم است.

حضور مردم در صحنه انقلاب را 40 ساله کرد

ایشان با بیان این‌که مقام معظم رهبری روز نهم دی را باطل‌السحر فتنه خواندند، یادآور شد: از همه شما خواهران و برادران خواهش می‌کنم در راهپیمایی روز 9 دی در روز دوشنبه که از میدان شهدا به طرف حرم برگزار می‌شود، حتماً شرکت کنید و بصیرت خودتان را در شعار راهپیمایی به ساحت امام هشتم (علیه‌السلام) ارائه دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به نقش حضور مردم در جریان انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: آنچه به‌عنوان یک تجربه نهم دی برای مسؤولان ما حائز اهمیت هست و باید مورد توجه قرار بگیرد، اثر حضور مردم در صحنه هست؛ انقلاب 40 سال را پشت سر گذاشت، 40 سال دوم نیز شروع شده و برنامه و راهبرد مقام ولایت در 40 سال دوم، ما را به نقطه ظهور و فرج ولایت عظما خواهد رساند اما مردم و مسؤولان توجه داشته باشند، در این 40 سال، از خیلی امکانات اقتصادی، تسلیحاتی و سیاسی برخوردار بودیم اما آنچه انقلاب ما را با همه دشمنی‌های دشمن، 40 ساله کرد، این مردم و حضور این مردم در عرصه‌های انقلاب و صحنه‌های نظام بود.

حضور مردم یک سرمایه برای نظام است

ایشان با تأکید بر این‌که دولتمردان باید برنامه‌ها و اقدامات خود را شفاف برای مردم بیان کنند، گفت: اگر این مردم در صحنه و عرصه نبودند، نمی‌توانستیم این مراحل را پشت سر بگذاریم، وقتی در 9 دی تجربه کردیم حضور مردم باطل‌السحر فتنه است و الآن نیز دشمن با فتنه به طرف ما رو آورده، باید حضور مردم در صحنه و توجه آنان به صحنه را به‌عنوان یک سرمایه مورد ارج قرار دهیم؛ حضور مردم در صحنه زمانی حفظ می‌شود که مسائل برای مردم شفاف باشد، هر کار دولت، مجلس، دستگاه‌های کارگزاری نظام و هر برنامه‌ای دارند برای مردم شفاف کنند، مردم را در جریان بگذارند، این‌طور نباشد که مردم را غافلگیر کنند، جایی تصمیم بگیرند و مردم در مقابل عمل انجام‌شده قرار بگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی به آغاز بررسی بودجه 99 در مجلس اشاره و اظهار کرد: این روزها، روزهای بررسی بودجه 99 است، کمیسیون تلفیق کلیات بودجه 99 را طی دو سه روز، بودجه را بررسی و تصویب کرد، دولت بودجه ای ارائه داده به مجلس، مجلس نیز باید آن را بررسی کند، چطور بررسی است؟ چه چیزی را در این بودجه دیدید که کلیات آن را تصویب کردید؟ کلیات یک بودجه، منابع درآمدی و موارد مصرفی بودجه است، یعنی به‌صورت کلی ببینند ظاهر منابع درآمدی و موارد مصرفی‌اشکالی ندارد و حساب‌شده است پس کلیات آن را تصویب کنند، آخر این بودجه، بودجه یک کشور در حال جنگ اقتصادی است؟ چنین بودجه ای را به شما ارائه دادند و شما کلیات آن را تصویب کردید؟

از جیب مردم، برای شرکت‌های زیان ده

ایشان به برخی نواقص موجود در لایحه بودجه و بی‌توجهی کمیسیون تلفیق در تصویب کلیات آن اشاره کرد و افزود: بودجه ای که یک مورد مصرفی‌اش شرکت‌های دولتی است، در سال 98، هزار و 200 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد، این بودجه را در سال 99، قریب به هزار و 500 هزار میلیارد تومان در نظر گفته‌شده درحالی‌که دو هفته پیش رئیس دیوان محاسبات آمد به مجلس و رسماً اعلام کرد بیش از 50 درصد این شرکت‌های دولتی زیان ده و ضرر ده است، شما مال مردم را تصویب کردید کجا مصرف شود؟ مال این مردم گرفتار در چنگ دشمن و در جنگ با دشمن، تصویب کردید بیش از هزار و 500 هزار میلیارد تومان به شرکت‌هایی داده شود که رئیس دیوان محاسبات می‌گوید بیش از 50 درصدش زیان ده است؟ شما منابع درآمدی بودجه را چه دیدید که تصویب کردید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: منبع درآمدی که بگویند روزی یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم، بودجه را بر این اساس تنظیم کردند؛ واقعاً بودجه متکی بر صدور یک میلیون نفت در روز، با اقتصاد مقاومتی تناسب دارد؟ اقتصاد مقاومتی یعنی راه‌اندازی فعالیت‌های تولید و درامدهای داخلی که بودجه را متکی بر درامدهای داخلی و جهادهای اقتصادی داخلی قرار دادن نه متکی بر نفت بی سروسامان قرار دادن، شما کلیات این را تصویب کردید.

معوقات مالیاتی چه سهمی در بودجه دارد؟

ایشان اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی که یکی از منابع درآمدی بودجه است، تا آذرماه امسال، 221 هزار میلیارد تومان تعویق مالیاتی داشتیم که مالیاتشان را ندادند، چه کسانی ندادند؟ دکان‌های بقالی، سوپرمارکت‌ها، مردم کارمند؟ این‌ها که همه دادند، 80 درصد این مبلغ مال 100 نفر است، 100 فرد و شرکت، این‌ها مالیات ندادند، مالیات را در این مملکت چه کسی باید بدهد؟

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از امنیت و آبادانی و جاده‌های این کشور، آن آقای سرمایه‌دار و شرکتی که میلیاردها در جولان اقتصادی، سود و بهره‌برداری دارد، او باید بیشتر هزینه این‌ها را بدهد و بیشتر استفاده می‌کند یا آن کارمند دست‌به‌دهنی که 2 میلیون حقوق ندارد؟ چه کسی از این امنیت بیشتر استفاده می‌کند؟

چه کسی باید بیشتر مالیات بدهد؟

ایشان تصریح کرد: از این منابع مالیاتی که به‌عنوان منبع درامد بودجه معین‌شده، الآن 221 هزار میلیارد تا یک ماه پیش تعویق مالیاتی داشتید، در این بودجه، راهکار دریافت مالیات به‌عنوان منبع درامد مشخص شده است که شما کلیات بودجه را تصویب کردید؟ بعد هم معافیت‌های مالیاتی را حل کردید؟ یک عده افراد و جریان‌ها هنوز هم از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند، مالیات یعنی خرج کشور، خرج امنیت، کشور، جاده و دفاع را ندهند، سوپرمارکت سر محله ما باید بدهد و بعد هم دو برابر بکشد روی جنسش و به آدم فقیر و بیچاره‌ای که گرفتار معیشتش است، حقنه کند؟ شما بررسی نکرده، چرا کلیات بودجه را تصویب کردید؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این بودجه کسری دارد، کسری بودجه از کجا می‌خواهد تأمین شود؟ تا کی اسکناس بی‌پشتوانه چاپ شود و ارزش پول ملی ما پایین بیاید که شما کسری بودجه را تأمین کنید؟ شما نماینده این مردم هستید، موکل شما این مردم هستند، این بودجه از جیب این مردم است، به موکلین خودتان اطلاعات ندادید و قصه را شفاف نکردید، با این مسئله آمدید کلیات بودجه را در کمیسیون تلفیق تصویب کردید.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از سکوت در برابر بررسی ناقص بودجه 99، خاطرنشان کرد: به آقایی گفتم، گفت صبر کنید تا آخر بررسی بودجه برسد، گفتم صبر کنیم تا آخر بررسی بودجه و بعد یک بودجه سنگین خارج از طاقت مردم به گرده آنان تحمیل شود و بعد آنجا داد بزنم؟ اول کار داد می‌زنم، هنوز کلیات بودجه در صحن مجلس نرفته، شما نماینده‌اید و از خدا بترسید، نسبت به موکلین خودتان وجدان داشته باشید، این بودجه، بودجه تصویب شدنی نیست، نه کلیات و نه جزئیات، بنشینید برای مردم فکری بکنید، برای نجات مردم از تنگنای معیشت فکری بکنید، بودجه ای تنظیم کنید که تحمیل گران و سنگین بر گرده مردم ضعیف و ملت در حال جنگ اقتصادی نباشد.

نظرات (۱)

  • بانوسادات
  • سلام علیکم. برای ارسال برخی شایعات و پاسخ گرفتن باید به کدام قسمت سایت مراجعه کنیم؟
    پاسخ:
    سلام
    قسمت تماس با ما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی