۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

تفسیر آیه 7 بینه

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۰ ب.ظ

دوام پیامبر(ص) درکل تاریخ بخاطر اسلام است و دوام اسلام بخاطر فاطمه است.

وقتی پیامبر(ص) فرمودند:"هی روح التی بین الجنبیه" زهرا(سلام الله علیها)، جان وکالبد من است. این رابطه احساسی یا رابطه دختر و پدری نبوده ، بلکه زهرا نقش روح را برای پیامبر(صل الله علیه) داشته و عامل دوام ایشان در کل تاریخ است.
تفسیر آیه ی 7 سوره بینه ، مهدیه مشهد


دریافت

آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر سوره بینه در مهدیه مشهد به تفسیر آیه "ان الذین آمنوا وعملو الصالحات اولئک خیر البریه" پرداختند، ایشان تفسیر این آیه را بمانند آیه قبلی از آخر آیه و از" خیر البریه" آغاز کردند که: خیر البریه در مقابل شر البریه آورده شده تا یک تقسیم بندی در آیات این سوره انجام شود وبعد اینکه خداوند تمام مجموعه دین را ازنظر اعتقادی ، باورمندی واجرایی در آیه "وما امروا..." بیان کرد تقسیمات اجتماعی را به دو دسته " شر لبریه و خیر الیریه" آورد.

ایشان در ادامه به این نکته اشاره کردند که ما برای یک موضوع، بحث مفهومی ومصداقی داریم که در شر البریه بحث مصداقی کاملا روشن است "ان الذین کفروا من اهل الکتاب و المشرکین"اما در خیر البریه بحث مفهومیستکه در الذین آمنو آمده. اما این آیه با روایات تفسیر میشود.در یک روایت از امام صادق(ع) از قول رسول اکرم(ص) علی وشیعیانش خیر البریه اند. ودر دورایت از اهل سنت هم این موضوع بیان شده است،در دو تفسیر از اهل سنت از یزیدبن شراحیل انصاری کاتب امام علی(ع) از خود ایشان نقل کرده است که امیر المومنین(ع) در هنگام جان دادن رسول اکرم(ص) وقتی پیامبر را در آغوش گرفته بودند، رسول الله(ص) به علی فرمودند آیا این آیه را که" ان الذین آمنوا..." راشنیده ای؟  یا علی(ع) تو وشیعیانت خیر البریه اید شما در صحرای محشر وارد میشوید درحالیکه از تمام اعضاء وضوی شما نور ساتع میشود.

ایشان در انتهای تفسیر این آیه را نه عامل شادمانی ومسرت شیعه بلکه از آیات خطرناک  شیعه دانستند وافزودند:ما به رسالت خود نه در امت اسلام و نه در دنیا عمل نکردیم، رسالت ما شیعیان ترویج وتوسعه معارف اهل بیت است که اگر این کار را درست انجام دهیم دنیا خود بخود جذب شیعه واهل بیت میشود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی