۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

هدف آمریکا مقابله با دکترین ولایی است/هم‌دستی جریان‌های سیاسی با دشمن خیانت به جامعه ولایی است

مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88 خط قرمز ماست، به خاطر این است که فتنه گران 88 دست‌به‌دست دشمن دادند، برای این‌که به قدرت برسند و به موقعیت برسند با دشمن همدست شدند و عامل اجرایی دشمن در داخل کشور شدند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 19 دقیقه 36 ثانیه

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه السلام) به سالروز شهادت میثم تمار اشاره کردند و گفتند: امروز، روز بیست و دومم  ذی‌الحجه الحرام سالروز شهادت جان‌گداز یار فداکار امیرالمؤمنین جناب میثم تمار است؛ ابوسالم میثم بن یحیی التمار عجمی، این از یاران با اخلاص مولا بود، ظاهراً اصالتاً ایرانی هم بوده است، اتفاقاً پیغمبر اکرم را هم دفن کرده وقتی در سفر حج در مدینه خدمت جناب ام سلمه رسید، ام سلمه گفت میثم من به تو بشارت بدم که شاهد بودن در دل شبی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در خدمت پیغمبر اکرم بود و رسول‌الله سفارش تو را به امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌کرد که یار بسیار فداکار و صحابه ای باوفا برای آن حضرت خواهی بود.

میثم تمار به‌عنوان این‌که خرمافروش بود می‌گفتند تمار، امیرالمؤمنین (علیه السلام) در بعضی از روزها در کوفه به مغازه میثم تمار می‌آمد و وقتی حضرت او را به دنبال کاری می‌فرستادند، حضرت به‌جای او برایش خرما فروشی می‌کردند، این فرد وابسته شدیدی به ولا بود؛ روی حضرت به او گفتند من دارم یکی از رجال کوفه را می‌بینم که در دروازه شهر او را به دار زدند، به خاطر وابستگی و پیروی از من، دست‌ها و پاهایش را قطع کردند و این همچنان ذکر فضائل و مناقب مرا دارد و نهایتاً زبانش را بریدند.

میثم لبخندی زد و عرض کرد مولا من را می‌گویید؟ آیا در این لحظه من از شما جدا نیستم و از عشق و محبت شما فاصله ندارم؟ حضرت فرمودند همه این بلاها به همین خاطر بر سرت می‌آید، عرض کرد همه‌اش بر من گواراست.

ایشان ادامه دادند: ابن زیاد ملعون قبل از این‌که سیدالشهدا به کربلا برسند در همان سال میثم را زندانی کرده بود، در همان سال میثم را از زندان خارج کرد  حتی طبری در تاریخ خود می‌نویسد شهادت میثم در روز عاشورای همان سال انجام گرفت و میثم تمار روحش در ملأ اعلی با روح مطهر مولایش سیدالشهدا و شهدای کربلا به پرواز در آمد؛ در تواریخ شیعه نوشته‌اند در 22 ذی‌حجه درحالی‌که سیدالشهدا درراه کربلا بودند، میثم را ابن زیاد دستور داد از زندان بیرون آوردند و او را به دار زدند که بعد در بالای دار او را از بین ببرند.

شهادت، مسیر نهایی عشق به مولا

بالای دار شروع کرد فضائل مولا را گفتن، مردم جمع شده بودند، ذکر مناقب امیرمؤمنان می‌گفت، دستانش را قطع کردند باز ادامه داد، پاهایش را قطع کردند و بازهم می‌گفت، آخرالامر دستور داد تا زبان میثم را قطع کردند، زبان میثم بریده شد، منظره خون‌آلود بدن میثم، دست‌وپا بریده از دهانش خون می‌ریزد از عشق به مولا و فداکاری در راه مولا عواطف مردم کوفه را تحریک کرده بود؛ ابن زیاد یک نفر را فرستاد با نیزه بر پهلوی جناب میثم زد و او را به درجه رفیع شهادت رساند.

در مقابل گسترش جبهه طرفدار امیرالمؤمنین، جبهه مقابله با ولایت نیز گسترده‌تر شده

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: این مسیر نهایی عشق مولا و وابستگی به ولایت است، از روز رحلت پیغمبر اکرم، رویارویی با غدیر و رویارویی با ولایت تا به امروز شروع‌شده، به‌هرحال، جریان‌های وابسته به امیرالمؤمنین و ولایت اهل‌بیت (علیه السلام) در همه زمان‌ها در این رویارویی و مواجهه قرار داشته‌اند، به هر مقداری که جبهه طرفداران امیرالمؤمنین توسعه پیدا می‌کرده است، به همان اندازه جبهه مقابله با ولایت هم وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌شده و امروز یک جبهه ولایت به پهنای یک نظام و کشور بزرگ مقتدر مثل جمهوری اسلامی ایران درآمده است، جبهه مواجه با ولایت هم در عرض دنیا به استکبار جهانی واقع‌شده است.

نقطه هدف استکبار، مواجهه با دکترین ولایی است

ایشان تأکید کردند: تمام نقطه هدف آمریکا، استکبار و جریان‌های خارجی در همه تهاجم‌ها، جنایت‌ها و همه توطئه‌های 35 ساله خود، فقط زدن ستون خیمه این نظام و مقام ولایت است؛ آنان فقط درصدد این هستند که ستون خیمه نظام را بزنند، مواجهه با یک انقلاب مردمی نیست، مواجه به یک نظام دموکراسی و مردم‌سالاری نیست، مواجهه با یک کشور و یک مرزهای جغرافیایی نیست، مواجهه با یک انقلاب ولایی است که بناست دکترین ولایت را در عرصه دنیا آن‌چنان توسعه دهد که صاحب اصلی دنیا بیاید و زمام حاکمیت جهانی را به دست بگیرد. «تکبیر»

ایستادگی مردم بر پای نظام به‌واسطه وجود فرزند فاطمه زهرا در رأس نظام است

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بنای رویارویی این است، یعنی همان جبهه میثم تمار کشی، همان جبهه برخورد با غدیر و امیرالمؤمنین در طول 250 سال تاریخ صدر اسلام با همه عائله امیرالمؤمنین (علیه السلام) و فرزندان علی و زهرا است؛ آنی که امروز در درون جامعه ما نقطه امتیاز مردم ما هست این است که مردم دل داده اهل‌بیت (علیه السلام)، پایمردانه در پای این ستون خیمه نظام ایستاده‌اند.



امروز تمام پشتیبانی‌های مردمی، حضور در عرصه و صحنه اجتماعی سیاسی مردم در این نظام به خاطر یک نقطه است و آن نقطه این‌که پسر فاطمه در رأس رهبری این نظام است. «تکبیر»

منتها در این عرصه در درون جامعه ولایی ما دو جریان منافی وجود دارد، یک جریان منافی عبارت است از جریان‌های لائیک غیر ارزشی یا ضد ارزشی سیاسی که برای قدرت‌یابی در این کشور و در این جامعه گاهی از اوقات سر به دامن دشمن می‌گذارند و دست‌به‌دست دشمن جبهه مقابل برانداز می‌دهند، این باعث مصیبت است، این جریان منافی با این ولایت مداری ما هست.

چرا مقام معظم رهبری فتنه 88 را خط قرمز معرفی کردند؟

علت این‌که چندی قبل مقام معظم رهبری در دیدار هیأت محترم دولت فرمودند جریان فتنه 88 خط قرمز است و عوامل وابسته به فتنه 88 نمی‌توانند در این نظام دارای همکاری باشند، علتش همین است؛ چرا فتنه 88؟

چون یک عده به خیابان‌ها ریختند؟ چون یک عده علیه نظام قیام کردند؟ چون یک عده آمدند ماشین‌ها را آتش زدند، اموال مردم را آتش زدند، خون‌ریزی راه انداختند، به خاطر این است؟ نه به خاطر این نیست چون در یک کشور افراد خلاف‌کار خلاف می‌کنند و بعد ممکن است مسیرشان عوض شود، به خاطر مسائل امنیتی و برخوردهای سیاسی ناهنجار نبود که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88 خط قرمز ماست، به خاطر این است که فتنه گران 88 دست‌به‌دست دشمن دادند، برای این‌که به قدرت برسند و به موقعیت برسند با دشمن همدست شدند و عامل اجرایی دشمن در داخل کشور شدند.

یعنی این‌ها آمدند اردوکشی خیابانی راه انداختند که در اردوکشی خیابانی بگویند جمهوری ایرانی، بگویند نه غزه نه لبنان، در اردوکشی خیابانی عزا خانه امام حسین (ع) را به آتش بکشند؛ دشمن می‌خواست همین کار را بکند و این‌ها همدست دشمن شدند برای اجرای این برنامه‌ها برای قدرت‌یابی، اینی که یک جریان سیاسی بیاید در کشور با دشمن برانداز همدستی کند که در عرصه رقابت قدرت پیش رود، این بزرگ‌ترین خیانت به این جامعه ولایی است. «تکبیر»

آیت الله علم الهدی با بیان این که مسؤولان نباید به جریان های سیاسی اجازه حمایت از فتنه گران را بدهند، عنوان داشتند: این‌که مسؤولین بیایند یک همایشی را اجازه بدهند و در آن از فتنه‌گرها تعریف کنند، تمجید و حمایت کنند، ازیک‌طرف مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست، یک عده به‌عنوان همایش سیاسی بیانید یک جریان وابسته به دشمن را موردحمایت قرار دهند و افرادش را بستایند؟

اجازه به برگزاری همایش مخالف نظام، کجای آزادی بیان است؟

من تعجب می‌کنم، عزیزان ما که برای امربه‌معروف و نهی از منکر جمعی یک عده متدین حزب‌اللهی شاخ‌وشانه می‌کشند چطور اجازه دادند چنین همایشی در کشور برگزار شود؟ آیا واقعاً این آزادی بیان است؟ در کجای دنیا و در عملیات سیاسی اگر بناشده جریان فرصت‌طلب قدرت یاب در کشور آمد و از همدستان دشمن برانداز حمایت و طرفداری کرد، آزاد گذاشتن او آزادی بیان و توسعه سیاسی است؟ این ادبیات سیاسی کجای این دنیاست؟  در کدام علوم سیاسی است؟ در کدام کشور کره زمین اجرا می‌شود؟ کجای اسلام است؟

ایشان افزودند: عنصر منافی دوم، با ولایت مداری جامعه‌ای که در جبهه میثم تمار دارد با جریان‌های برانداز ولایت و نظام ولایی و انقلاب ولایی مبارزه می‌کند، مسئله اباهی گری در جامعه ما و آن‌هم در عرض متولیان فرهنگی جامعه ما هست؛ این مسئله روشن است، در این کشور اگر بنا شد منکرات آزاد شد، اگر اباهی گری و لاابالی‌گری در این مملکت راه پیدا کرد، اگر به‌عنوان تک‌خوانی زن جوان و توسعه موسیقی بنا شد هرزه‌درایی‌ها در جامعه جوان ما نفوذ و رسوخ بکند، این به نفع دشمن برانداز ما هست و جریان جبهه ما را در برابر دشمن تضعیف می‌کند.

متولیان فرهنگ در همه عرصه‌ها با اباهی گری مقابله کنند

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: باید عزیزانی که تولیت فرهنگی این نظام را در عرصه‌های اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی به دست گرفته‌اند دقیقاً به این نکته توجه داشته باشند، توسعه اباهی گری به نفع نظام نیست؛ امروز دشمن تنها جای پایی که می‌تواند در داخل نظام و جامعه ما پیدا بکند با توسعه هرزه گری‌ها و گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی، فرهنگی و منکرات شرعیه است و این را نباید در مقابلش بی‌تفاوت بود.

نمی‌خواهیم بگوییم با بگیر و ببند اما لااقل در برابر دیگران بی‌تفاوت نبود، کسی که دارد دهن‌کجی به‌نظام می‌کند؛ حالا متأسفانه کار به‌جایی رسیده که بعضی دستگاه‌ها دارند ترویج هم می‌کنند، مخالفت که هیچ، برخورد که هیچ، شده‌اند مروج این جریان.



تک‌خوانی زن را چه کسی در کشور راه انداخت و پای آن نشست؟ این یعنی درست ضربه زدن بر پیکر جبهه میثم تماری است که در هر جبهه ولایت ستیزی و انقلاب ولایی ستیزی در دنیا تا خط براندازی ایستاده است./



بخش عربی از خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 5 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی