۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

تفسیر آیه ی چهارم سوره ی بینه

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۷ ب.ظ

در جامعه ی دینی ما شرک و مشرک قابل تحمل نیست.

جریانات سیاسی که در جامعه اسلامی ما هست اگر به شرک منتهی شود قابل قبول نیست ولی اگر جریان سیاسی در جامعه ما بوجود آمد و حتی مخالف نظام است ولی مشرک نیست. می تواند حیات داشته باشد تا زمانی که دست به اسلحه نبرد. منافقین اگر دست به اسلحه هم نمی بردند ، چون مشرکند بازهم در جامعه ی ما قابل تحمل نبودند.

تفسیر " الذین اوتوا الکتاب" ، مهدیه مشهد

آیت الله علم الهدی بعد از نماز ظهر و عصر در تفسیر آیه ی چهارم سوره بینه اینطور بیان داشت که : در این آیه مقصود از "الذین اوتوا الکتاب" یهود و نصاری است و منظور اهل کتاب است.

ایشان با انتقاد از تفسی المیزان علامه طباطبائی که در این آیه منظور از "الذین اوتوا الکتاب" را اهل کتاب و مشرکین می داند . گفت : در این جا منظور از اهل کتاب هستند.

ایشان در ادامه گفت : مشرکین در جنگ با پیامبر وقتی شکست می خوردند باید اسلام می آوردد و یا کشته می شدند چون اسلام برای مبارزه با شرک آمده . اما اهل کتاب اگر در جنگ شکست می خوردند لزومی نداشت حتما اسلام بیاورند. می توانستند در دین خود بمانند و جزیه بدهند.

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی