۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

   

روز اربعین روز کمال انقلاب امام حسین(ع) است، بنابراین شیعه‌‌ای که موفق بشود در این روز یا به کربلا مشرف شود یا زیارت امام حسین(ع) را از راه دور بخواند، یعنی این انقلاب را مرور کرده و کسی که این مرور را انجام دهد، در خط امام حسین قرار می‌گیرد و مؤمن کامل می‌شود.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در در مراسم ویژه روز اربعین که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت این روز به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) گفت: امام حسن عسگری(ع) پنج علامت برای مؤمن ذکر کرده‌اند که شامل ۵۱ رکعت نماز (یعنی نمازهای واجب و نافله شبانه روز)، بسم الله را در نمازها بلند گفتن(که این از علامات مذهب شیعه است)، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و زیارت اربعین است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مسأله زیارت اربعین بحث امروز ما است، ادامه داد: باید ببینیم چرا این زیارت جزو علامات خاص شیعه و مومن است.

وی بیان کرد: چون روز اربعین روز کمال انقلاب امام حسین(ع) است، بنابراین شیعه‌‌ای که موفق بشود در این روز یا به کربلا مشرف شود یا زیارت امام حسین(ع) را از راه دور بخواند، یعنی این انقلاب را مرور کرده و کسی که این مرور را انجام دهد، در خط امام حسین قرار می‌گیرد و مؤمن کامل می‌شود.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین، تصریح کرد: نکته‌ای که در این زیارت وجود دارد تکلیف شیعه را روشن کرده است و ما به عنوان شیعه حسینی لازم است این خط و مسیر را طی کنیم.

فلسفه و رمز قیام سالار شهیدان(ع) نجات جامعه بشریت 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی هدف اصلی و قطعی تمام فداکاری‌های امام حسین(ع) را آگاه کردن جامعه، بصیرت افزایی و نجات مردم از جهالت، حیرانی و گناهان توصیف کردو افزود: بصیرت افزایی و مسئولیت این کار تاجایی لازم است که فرد تا بذل مهجه خود پیش برود

وی با اشاره به بدن انسان و نحوه عملکرد کبد، خاطرنشان کرد: اگر مواد غذایی لازم به کبد و خون داخل کبد نیز به تمام جوارح بدن نرسد مرگ انسان فرا می رسد، اما خون بسته ای در کبد وجود دارد که در صورت نرسیدن مواد غذایی، آن خون ذره ذره حل می‌‌شود تا کبد بدون خون نباشد، نام خون بسته شده در کبد «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در زیارت اربعین «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَک َمن الْجَهَالَةِ و حَیرةِ الضَّلَالَة» را می‌خوانیم، متذکر شد:امام حسین(ع) خون قلبش را تقدیم به خدای متعال کرد تا مردم را از جهالت، سرگردانی، ظلم، فساد و انحرافات نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی فلسفه و رمز قیام سالار شهیدان(ع) را نجات جامعه بشریت برشمرد و اظهار کرد: هدف امام حسین (ع) و مسیر ایشان مشخص است و ما نیز برای بصیرت افزایی در جامعه باید این مسیر روشن را طی کنیم.

وی یادآور شد: نقطه اصلی مقابله امام حسین(ع) دستگاه حکومت یزید نبود بلکه جهالت مردم بود و لشکر ۱۲۰ هزار نفری که به جنگ ایشان رفتند متشکل از قبایل کسبه و تمام مردم کوچه و بازار بود.

شمر و عمربن سعد دو نماد بت پرستی سیاسی

آیت الله علم‌الهدی با طرح این سوال که چرا مردم کوفه با شناخت کاملی که از امام حسین (ع) داشتند به جنگ با ایشان رفتند، پاسخ داد: مردم کوفه به علت جهالت و بی‌مصرفی زندگی را در خوردن و خوابیدن خلاصه می‌کردند و آگاه نبودند که زندگی رهگذری برای رسیدن به سعادت اخروی است و به همین دلیل به جنگ با ایشان رفتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با یادآوری این مطلب که مردم کوفه به علت ترس از لشکر یزید به جنگ امام زمانه خود رفتند، متذکر شد: اگر در جامعه‌ای پول درآوردن و خوش گذرانی اصل شد و جایگاه تقوا از بین رفت، مردم برای تحصیل قدرت و ثروت دست به هرکاری می زنند.

وی با اشاره به اینکه با مرور ۴۰ روزه انقلاب عاشورا به دو نماد بت پرستی سیاسی پی می‌بریم، عنوان کرد: شمر و عمربن سعد دو نماد بت پرستی سیاسی هستند که برای کسب قدرت، جایگاه و پول دست به هر جنایتی علیه امام حسین (ع) زدند . شمر در مقام پیگیری اندیشه و جریان سیاسی خود تا جایی پیش رفت که پسر پیغمبر را بکشد. دوم عمر سعد که برای رسیدن به پول و مقام دنیا و فرمانروایی ملک ریدست به این جنایات زد

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اگر برای جامعه ای قدرت سیاسی و مال و منال دنیا اصل شد او رضایت خدا و آخرت از اصالت افتاد انسان بدترین اعمال را انجام می‌دهد.

آیت‌الله علم‌‌الهدی اظهار کرد: تمام ۲۰ میلیون زائری که امسال به زیارت امام حسین (ع) رفتند عاشق و دلباخته ایشان هستند اما باید دید ما نیز همانند امام حسین (ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی و خشنودی خداوند حاضریم جان و قلب خود را فدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر هنگام سختی ها و در مواجه با استکبار جهانی همانند امام حسین (ع) توانستیم جان و قلب و مهجه خود را در راه خدا و انقلاب فدا کنیم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم می‌توانیم به شهدای کربلا بگوییم ای کاش ما نیز با شما همراه بودیم.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کوفه، تاکید کرد: زیارت خواندن تنها به اشک ریختن نیست بلکه باید مانند امام حسین (ع) آخرین قطره خون و مهجه خود را در راه اسلام و رضای خدا فدا کنیم تا ان‌‌شاءالله با شهدای کربلا محشور شویم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی