۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

     

دشمن در همه جنگ ها شکست خورده و به نتیجه نرسیده است چون همه تهاجم های آن ها به دیواری به نام کربلا برخورد می کند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 19 مهرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، از عفت به عنوان مصادیق تقوا اشاره کرد و گفت: کسانی که با عفت هستند، دارای تقوا نیز هستند.

وی با بیان این که حجاب مظهر عفاف است، اظهار کرد: عفاف و حجاب مترادف هم بیان می شود ولی معنای متفاوت دارند، عفاف اصل اخلاقی است که هم در مرد و هم در زن وجود دارد و دارای 4 رکن حیا، قناعت، دوری از آلودگی اخلاقی، عفت بطن و فرج است که اگر این عفت باشد، فرد باتقوا می شود.

ارکان عفت در فرد با تقوا

آیت الله علم الهدی به ویژگی های زن و مرد با حیا اشاره و ابراز کرد: فرد با حیا ملاحظه می کند و تظاهر به گناه ندارد، مرد باحیا توجه دارد که در برابر زن نامحرم خود را پوشانده و در بیان کلام خود ملاحظه کند و زن با حیا نیز از مرد نامحرم وحشت می کند چون گفتگو و شیرین زبانی با مرد نامحرم بدون کوچکترین وحشتی با حیا نمی سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز حتی در بین خانواده های متدین این وحشت از مرد نامحرم وجود ندارد و جلسات خانوادگی که حتی در خانواده های متدین هم تشکیل می شود، جلسات ضد حیا است و از نظر شرعی حضور زن و مرد نامحرم در کنار یکدیگر و صحبت با یکدیگر با شوخی و خنده خلاف حیا است.

وی حیا را مقدمه حجاب دانست و اظهار کرد: اگر حیا در کانون زندگی نباشد به ولنگاری و بی حجابی هم می کشد، امروز مشکل در کلاس های درسی دانشگاه ها است که این کلاس ها به صورت مختلط تشکیل شده و نبود حیا در این کلاس ها بزرگترین آفت است، در زمانی تفکیک کلاس ها براساس جنسیت مطرح شد اما به خاطر حرکت برخی عناصر مغرض این تفکیک به جایی نرسید.

آیت الله علم الهدی زیاده خواهی را ضد عفت بیان و اظهار کرد: این که روز به روز به شهوت و جمال زندگی اضافه شود این با عفت نمی سازد، با همان که دارید باید قانع باشید، انسان در زندگی هر جور زندگی کرد به همان عادت می کند، داشتن امکانات اول لذت دارد و در ادامه برای وی عادت می شود.

امام جمعه مشهد دوری از آلودگی اخلاقی و عفت بطن و فرج را از دیگر ارکان عفت دانست و گفت: در زندگی اگر می خواهید دین و آبرو داشته باشید، شکم باره نباشید، امام باقر(ع) در این باره می فرماید:«بالاترین فضیلت ها عفت شکم است.» و نیز شهوت موجب سقوط فرد می شود که اگر فرد این عفت را داشته باشد، می تواند باتقوا باشد.

شکست دشمن در حملات همه جانبه به انقلاب اسلامی

وی با اشاره به حمله دشمن از شش عرصه به انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در این چهل ساله و به ویژه در سال های اخیر انقلاب اسلامی مورد بیشترین تهاجم های چند ضلعی دشمن قرار گرفته است، دشمن با همه امکانات خود از شش ضلع انقلاب و مملکت اسلامی ما را مورد حمله قرار داده است.

آیت الله علم الهدی افزود: تحریم اقتصادی و تضعیف معیشت مردم، جنگ شناختی علیه مردم و مسؤولان از طریق شبکه های ماهواره ای و مجازی و بیان ضعف مسؤولان و یا تهمت زنی به آن ها؛ جنگ روایتی برای تحریف وقایع، جنگ های نیابتی، جنگ دیپلیماتیک برای شکستن جریان مقاومت و شبیخون فرهنگی از جمله تهاجم های دشمن بود که هر کدام از آن ها مملکتی را از پای در آورده است اما کشور ما در برابر همه این ها ایستاده است و دشمن در همه تهاجم های خود شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: دشمن در جنگ روایت های خود تلاش کرده است تا در فیلم ها، برنامه های هنری و تهاجم های عظیم رسانه ای خود جنایت ها، سفاکی ها و خونرویزی های رژیم گذشته را تحریف کرده و این جنایات ها را به صورت خدمت در رسانه های خود جلوه دهند همچنین سخت ترین جنگ های نیابتی هم به صورت نظامی، امنیتی و تروریستی بر مرد و زن بی گناه تحمیل کردند و نیز شدیدترین تهاجم ها و شبیخون های فرهنگی را برای کشیدن سفره دین از زیر پای مردم و به وجود آوردن اقسام ولنگاری اعمال کردند اما در همه این ها شکست خوردند.

امام حسین(ع) و کربلا باطل السحر همه جنگ های دشمن است

امام جمعه مشهد امام حسین(ع) و کربلا را باطل السحر همه جنگ های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران بیان و اظهار کرد: دشمن در همه جنگ ها شکست خورده و به نتیجه نرسیده است چون همه این حملات آن ها به دیواری به نام کربلا برخورد می کند.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین پاسخگو به اقسام مختلف جنگ های دشمن است، تصریح کرد: از زمانی که این حرکت در تاریخ اسلام شکل گرفته است، دشمن سعی کرد تا مانع اطلاع رسانی شده و در رسانه های جهانی منعکس نشود ولی نتوانست، امسال سعی کرد تا این حرکت عظیم را به وسیله عوامل خود تضعیف کند و به ناامنی و ناآرامی هایی در عراق دامن زدند اما عکس جاسوس اسرائیلی در لباس روحانی به همراه زن فرمانده ارتش اسرائیل پخش شد و نقشه آن ها نقش برآب شد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در حال حاضر نیز در رسانه ها تبلیغ می کنند که نروید، جمعیت زیاد است و امکانات نیست و فکر می کنند می توانند مانع حضور افراد شوند اما تاکنون فقط در ایران این حضور از مرز چهارمیلیون نفر می گذرد، این مردم به عشق امام حسین(ع) حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر دشمن در سرسخت ترین و سهمگین ترین جنگ ها ما را محاصره کند، امام حسین(ع) همه را حل می کند، حضرت حجت(عج) وقتی می آیند خود را منتقم امام حسین(ع) می خوانند چون حسین عالم گیر می شود و همه دنیا حسین شناس می شوند.

وی به پذیرایی مردم و مسؤولان از زائران حسینی تأکید کرد و گفت: با توجه به حضور گسترده مردم، نهاد ها و مسؤولان در تسهیل خدمت رسانی گام برداشته و موانع را بردارند و مردم نیز نذورات آخر صفر خود را در اختیار موکب های اربعین قرار دهند




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی