۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

     

غالبا تصور بر این است که خط عبادت و بندگی خدا  تنها به اقامه نماز و انجام سایر واجبات ختم می‌شود؛ در حالی که عبادت در سیره امام هفتم شیعیان(ع)، در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی متبلور است.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت‌الله علم الهدی در ویژه‌برنامه روز شهادت امام موسی کاظم(ع) که امروز با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های امام هفتم(ع) این است که در بین شیعیان به امام عابد مشهور هستند.

وی عنوان کرد: غالبا تصور بر این است که خط عبادت و بندگی خدا  تنها به اقامه نماز و انجام سایر واجبات ختم می‌شود؛ در حالی که عبادت در سیره امام هفتم شیعیان(ع)، در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی متبلور است.
وی بیان کرد: شباهتی بین حضرت یوسف و امام هفتم(ع) وجود دارد. حضرت یوسف 12 سال در زندان گرفتار بودند و در بین ائمه(ع) وجود مقدس موسی‌بن‌جعفر(ع) 14 یا 7 سال زندانی بودند که مقایسه این دو زندانی و علت زندانی شدن این بزرگواران و همچنین برخورد و عکس‌العملی که داشتند، بسیار قابل توجه است.
آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: زنان مصر، یوسف را محاصره کردند تا او را راضی کنند تن به خواسته‌های نفسانیشان دهد و زلیخا تهدید کرد در صورت تمرد و سرپیچی یوسف را زندانی می‌کند. علت دخالت زنان مصر این بود که با قبول درخواست زلیخا از سوی یوسف، فحشا و بی‌بند وباری را در مصر حاکم کنند و میدان هوس‌رانی و بی‌بند و باری برای آنان باز شود؛ زیرا اجرای منویات استکباری در جامعه‌ای که پایبند به ارزش‌های اخلاقی نباشد ساده‌تر انجام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آنان اصرار داشتند یوسف را تطمیع کنند، اما وقتی نا‌امید شدند. باب تهدید را بر یوسف گشودند اما یوسف صدیق خودش را به خدا سپرد و در مقابل این تهدیدها عکس‌العمل نشان داد و گفت: «خدایا زندان، غل و زنجیر، درد و رنج و گرسنگی در زندان برای من محبوب‌تر از زنان مصری است».
وی افزود: خداوند متعال نیز دعای یوسف را مستجاب کرد و مکر زنان مصر را به خودشان برگرداند. یوسف مدت 12 سال در زندان و زیر شکنجه قرار گرفت تمام شکنجه‌ها و آزار و اذیت ها را تحمل کرد اما تسلیم خواسته‌های زنان مصر نشد؛ این پیروزی برای آن حضرت بود.‌
امام جمعه مشهد تصریح کرد: همین مسئله در مورد امام موسی بن جعفر (ع) رخ داد. با روی کار آمدن خلافت بنی عباس متوجه شدند که قدرت و مظلومیت ائمه اطهار(ع) برای مردم جا افتاده است از این رو در صدد براندازی این مظلومیت شدند.
وی اضافه کرد: هارون با توطئه‌ها و نقشه‌های گوناگون موفق نشد امام هفتم(ع) را تسلیم خواسته‌های خود کند از این رو تصمیم به زندانی کردن امام گرفت. امام در زندان فرمودند: «خدایا همیشه از تو می‌خواستم به من فراغتی برای عبادت  دهی. این سیاه چال را خانه عشق و عبادت برای من قرار دادی. از تو سپاسگزارم». وجود مقدس امام به نقطه کمال خود رسید و در زندان به شهادت رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی