مردمی که از علی برگردند دیگر روی عدل را نمیبینند
خطبه اول_مولا در خطبه 22 یک حقیقت را میخواهند بهعنوان حقیقت کلی به ما اعلام کنند، در امت اسلام علی ستیزی مقابله با امیر المومنین و جنگ با مولا سرآغاز یک جریان باطل است که حاکمیت جور است و مردمی که از علی برگردند دیگر روی عدل را نمیبینند و امنیت، آرامش و استقلال احساس نخواهند کرد.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته نهم آذرماه در حرم امام رضا (علیهالسلام)، با اشاره به مباحث هفته های قبل در شیطان شناسی بیان داشت: در ادامه مباحث مطرحشده موضوع شیطانی شناسی از دیدگاه قرآن و نهجالبلاغه، در هفته گذشته خطبه 22 نهجالبلاغه موردبحث قرار دادیم، که در قسمت اول زمانی که خبر نقض بیعت طلحه و زبیر و نیز آغاز جنگ جمل را مولا علی(ع) دریافتند، فرمودند "أَلَا وَ إِنَّ الشَّیْطَانَ قَدْ ذَمَّرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ لِیَعُودَ الْجَوْرُ إِلَى أَوْطَانِهِ وَ یَرْجِعَ الْبَاطِلُ إِلَى نِصَابِهِ" شیطان جمعیت خودش را به راه انداخته است، کالای خود را در مقام نقل و انتقال به نقطه ی دیگر برآورد تا جور به اوطان خود برگردد و باطل به حد نصاب خود برسد.
امامجمعه مشهد با اشاره به اینکه مولا علی(ع) ضمن تبیین جریان شیطانی در مورد ناکثین و برگزارکنندگان جمل، جمعیت جنگ جمل و ناکثین را بهعنوان حزب شیطان معرفی کردند، بیان داشت: نتیجه جنگ جمل برگشت جور به وطن های خود است. هم جور و هم عدل یک وطن در جامعه بیشتر ندارد و آن وطن حاکمیت و مدیریت جامعه است، جامعه تحت جور وطن جور آن جامعه جریان مدیریت و حامیت و جامعه تحت عدل وطن آن و مدیریت و حاکمیت است
آیتالله علمالهدی افزود: به دنبال جنگ جمل دو جریان به وجود آمد، قاسطین که بنیامیه، معاویه و سرخوردههای عدل حضرت علی(ع) بودند که در یک موضع اجتماع کرده بودند و نیز جریان مارقین یعنی کسانی که ابتدا از طرفداران امام علی(ع) بودند اما منحرف شدند و بعد بهعنوان خوارج برمولا شوریدند و سرآغاز جریان تکفیر و تروریست در جامعه را به وجود آوردند که همچنان نیز ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه در طول تاریخ به مدت چند قرن، جز ستم به امت اسلام چیز دیگری حاکم نبود، افزود: در حکومت بنیامیه و بنیعباس که جریان چند قرنه را گذراندند حاکم به امت اسلام، جور بود در واقع مولا اینجا یک حقیقت را میخواهند بهعنوان حقیقت کلی به ما اعلام کنند، در امت اسلام علی ستیزی مقابله با امیر المومنین و جنگ با مولا سرآغاز یک جریان باطل است که حاکمیت جور است و مردمی که از علی برگردند دیگر روی عدل را نمیبینند و امنیت، آرامش و استقلال احساس نخواهند کرد.
آیتالله علمالهدی ادامه داد: زمانی که حضرت زهرا(س) بیمار شدند و در بستر افتادند ، زنان مدینه تصمیم گرفتند برای حمایت از حضرت مانوری بدهند دسته جمعی برای عیادت به منزل ایشان بروند منزل و کوچه پر جمعیت شد و حضرت زهرا(س) خطبه خودشان را در جمعزنان مدینه انشا کردند، حضرت فرمودند ای مردم مدینه من به شما خبر میدهم از یک شمشیر برنده ای که بر شما مسلط خواهد شد، هرجومرجی که زندگی شما را فرامیگیرد از آن روز تا زمانی که لشکر مسلم بن عقبه به دستور یزید وارد مدینه شد و مردم مدینه را قتلعام کرد، 50 سال کمتر طول کشید آن روز ی که لشکر مسلم عقبه مدینه قتل عام کردند از آن روز تا مدتی هر دختری ازدواج میکرد شرط بکارت بر آن واجب نبود.
وی تأکید کرد: جنایات داعش و امثال آن وارثان مسلم بن عقبه و آن جریانهای ناپاکی هستند که بر امت اسلام مسلط شدند و مولا علی فرمودند سرآغازش جنگ جمل و علی ستیزی ناکثین است. این مطالب در مقام نقل تاریخ نیست در مقام راهبرد گرفتن در زندگانی اجتماعی امروز است.
امامجمعه مشهد بابیان اینکه در تاریخ اسلام دو چهره متعاکس داریم، ابراز کرد: زبیر فعال مجاهد و جانباز درراه اسلام و در رکاب پیغمبر(ص) بود و سرنوشتش به جایی رسید اول نقطه علی ستیزی و انحراف را این آقای زبیر راه انداخت، اما در مقابل زهیر بن قین از دوستان خلیفه سوم که در دوران امام علی(ع) از جریان سیاست کنار کشیده بود و فعالیت اقتصادی انجام میداد و در یک بستر اجتماعی غیر علی و ضد علی بزرگ شد اما سرنوشتش این بود که لحظه ای که در کربلا روی زمین افتاده بود و دید امام حسین(ع) سرش را به دامن گرفته است گفت من دوست دارم هزار بار کشته شوم و زنده شوم و در رکاب شما باشم و در کربلا به شهادت رسید .
وی با اشاره به اینکه زبیر و زهیر دو چهره متفاوت بودند که در تغییر مسیر حرکت کردند، خاطرنشان کرد: دعایی بر سر زبان ها بسیار است که خدایا عواقب امور ما را ختم به خیر کن. این عاقبتبهخیری در چهره این دو شخصیت زبیر و زهیر معنا میشود، بهطوریکه زبیر شمشیر زن در رکاب علی می شود عامل مولد جنایات چند قرنه جنایت کاران بنی امیه و بنی عباس چون در حزب شیطان قرار گرفت و در جریان شیطان افتاد و زهیر در جریان خط امامت و ولایت حسینی قرار گرفت. چرا زهیری که عمری با مولا و جریان ولایت فاصله داشته میشود کسی که در مقابل قبرش امام زمان می ایستد و می گوید پدر و مادرم فدای شما.
آیتالله علمالهدی با تأکید بر اینکه همه جرائم و جنایات چند قرن جنایتکاران بنیامیه و بنیعباس به دلیل قرار گرفتن در جریان و حزب شیطان اتفاق افتاده است، یادآور شد: به هرجریانی دل نداده و به هر جریان سیاسی رو نکنید ، با حرف زدن های خوشگل و ژست گرفتنهای زیبا دل و مغز خود را نسپرید و پیچ و مهره مغز خود را به جریان ها نسپرید تا آن را شل و صفت کند، اگر بنا است پیچ و مهرههای مغز را به دست جریانی بسپارید آن دست دست حسن باشد که آخرش زهیر شدن و قرار گرفتن در جریان حسینی باشد.