۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

شهادت امام رضا (علیه‌السلام) ـ شیعه‌گری یعنی امروز، یعنی پای امامت و ولایت ایستادن، امروز پای خیمه ولایت پایمردی کردن در برابر تمام فتنه‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و تمام توطئه‌های دشمن.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم روز شهادت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) در حرم مطهر ایشان، با بیان این‌که اهل بیت معصومین بر حسب ابلاغ الهی در آیه تطهیر، مقامی پاک و مقدس ذاتی از هر آلودگی دارند، اظهار کرد: مرادف همان تطهیر، پاکی و پاکیزگی ذاتی، عصمت و امنیت امام معصوم در برابر فتنه‌هاست.

 

ایشان با تأکید بر این‌که امام نه سوژه فتنه قرار می‌گیرد و نه فتنه می‌تواند بر امام مسلط شود، ادامه داد: فتنه، بزرگ‌ترین شری است که در پهنه زندگانی اجتماعی سیاسی امت واقع می‌شود که ذات مقدس پروردگار در دو آیه قرآن، ماهیت فتنه را تصویر می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، به تبیین مسئله فتنه از آیات قرآن پرداخت و گفت: در آیه 119 سوره مبارکه بقره که امر به کشتار منافقین و کفار می‌دهد، تصریح می‌کند مسئله کشتار و براندازی شرک و مشرکین به‌عنوان آدم‌کشی ناهنجار است اما فتنه‌ای که مشرکین انجام می‌دهند، جلوی رشد دین، مذهب و اصلاح جامعه را می‌گیرند و این بسیار بدتر است از اثری است که آدم‌کشی بر جامعه می‌گذارد.

 

ایشان افزود: در آیه 217 سوره بقره نیز پروردگار می‌فرماید «وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ»؛ فتنه مردم را غافلگیر می‌کند، مردم درصدد دفاع برنمی‌آیند و با سلسله زیان‌هایی که قبلأ پیش‌بینی نکرده بودند، با آن روبرو می‌شوند و خرابی‌های بیشتری از جنگ بر سر مردم وارد می‌کند، به همین جهت از جنگ بزرگ‌تر است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که فتنه، ماهیت اجتماع و هویت جامعه را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: از روزی که پیامبر مبعوث شدند و مردم را به حق دعوت کردند، از جبهه‌هایی که در برابر ایشان از رم تا امپراتوری ایران به وجود آمد، پیغمبر و اسلام پیروز بود و دشمن شکست خورد اما در طول تاریخ آنچه اسلام و دین را براندازی کرد و جامعه توحیدی امت اسلامی را برهم زد، فتنه بود و این محصول فتنه‌ها بود که آدم‌کش‌ها، بی‌رحم‌ها و جنایت‌گران را بر سرنوشت اسلام و مسلمین مسلط کرد.

 

ایشان با طرح این سؤال که اگر ائمه در مقابل فتنه‌ها مصونیت داشتند، مصائبی که برای آنان ایجاد شد، فتنه و اثر فتنه نبود؟ خاطرنشان کرد: این مظالم، آثار تقابل با فتنه بود، اگر فتنه در امام اثر می‌کرد و ابزار و سوژه فتنه می‌شدند، آنان را به شهادت نمی‌رساندند، دفاع در مقابل فتنه و اثر نگذاشتن فتنه در مقام امامت و عصمت سبب شد قضیه به شهادت‌ها، زجرها و مصائب منتهی شود، عین مقابله با فتنه و نتیجه دفاع در برابر فتنه است.

 

امام جمعه مشهد مقدس، به فتنه مأمون برای انحراف امامت در مقابل امام رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و ادامه داد: مأمون نسبت به امام هشتم دو فتنه انجام داد، فتنه اول، براندازی امامت و هضم امامت در خلافت بود با این هدف که خلافت را به امام رضا تفویذ کند، خودش ولیعهد شود، امام را بکشد و بشود جانشین بر حق بعد از امام رضا، یعنی امام بعد از ایشان، بعد از خودش امامی باقی نماند و جریان امامت از بین برود.

 

ایشان اضافه کرد: فتنه دوم مأمون این بود که شیعیان را منحرف کند و جریان شیعه را به‌عنوان جریان حامی ولایتِ ولی زنده و حاضر از بین برده و شیعه‌گری را به قضیه‌ای اساطیری مبدل کند به همین جهت، جلسه‌ای با علمای عامه و اهل سنت درباره خلافت بلافصل امیرالمؤمنین تشکیل داد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که راهبرد قطعی انقلاب اسلامی، تبیین سیره زندگی اهل بیت است، اظهار کرد:  امروز بهترین راه در راهبری انقلاب، تحلیل جریان‌های سیره ائمه معصومین و اهل‌بیت است و با سیره امام رضا(ع) می‌توانیم به‌خوبی بفهمیم در کشور ما چه خبر است و بلا از کجا بر سر ما می‌آید.

 

ایشان بیان کرد: امروز استکبار جهانی در تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ناامید است و به دلیل ناتوانی در مقابله نظامی، به فتنه‌ها رو آورده و این فتنه نیز از بیرون نمی‌آید بلکه این فتنه‌ها از داخل است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یک عده در مملکت به اسم شیعه‌گری، ولایت و دفاع از فاطمه زهرا و امیرالمؤمنین، راه بیفتند و مردم را به 1400 سال پیش برگردانند؛ تا ولایت را در جامعه حاکم نکنیم و دکترین ولایی گسترش پیدا نکند، امام زمان (علیه‌السلام) نخواهند آمد.

 

ایشان، هدف فتنه‌های دشمن را منصف کردن مردم از راه ولایت و بازگرداند به ولایت اساطیری دانست و تصریح کرد: این همان فتنه مأمون است که می‌گفت مسئله ولایت یعنی تنها اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین، اگر بناست ولایتی باشد، همانی است که من به عنوان تفویذ خلافت به امام رضا (علیه‌السلام) می‌دهم؛ مأمون می‌خواست بگوید ولایتی در کار نیست اما امام رضا در حدیث سلسله الذهب فرمودند «من شرط توحید هستم»، یعنی حاکمیت و ولایت من.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: شیعه‌گری یعنی امروز، یعنی پای امامت و ولایت ایستادن، امروز پای خیمه ولایت پایمردی کردن در برابر تمام فتنه‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و تمام توطئه‌های دشمن.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی