۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

       

انحرافات از داخل ما می‌جوشد، همان طور که اذیت و آزار خاندان پیامبر(ص) از داخل امت پیدا شد و ادامه‌اش مظالم بنی‌امیه و بنی‌عباس در زندگی سیاسی مردم آن روز شد.

به  گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری پیامبر اکرم(ص) و سبت اکبرش، امام حسن مجتبی (ع) که در حرم مطهر رضوی با حضور پرشور زائران و مجاوران برگزار شد؛ گفت: روز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام است و امروز همزمان با سالروز رحلت ایشان به‌نقطه‌ای رسیدیم که سر منشای همه مظلومیت‌ها و مصیبت‌های خاندان پیامبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از همان روزی که پیامبر(ص) در کوه صفا قرار گرفت و رسالت را آغاز کرد، رویارویی جریان ظلم با وی آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیامبر در شروع دعوت علنی خود بر فراز کوه صفا فرمودند، من در میان شما زندگی کرده‌ام، آیا تا به‌حال جز صدافت و امنیت از من دیده‌اید؛ افزود: همه مردم به‌صداقت و امانتداری پیامبر(ص) گواهی دادند، اما وقتی پیامبر(ص) فرمود، من از طرف ذات مقدس خدا به‌مقام پیامبری مبعوث شده‌ام، در مقابل این دعوت، یک نفر سنگی به‌پیامبر(ص) پرتاب کرد و گفت، لعنت بر تو، این اولین نقطه رویارویی و مواجهه با پیامبر(ص) بود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این مواجهه و رویارویی در مکه ۱۳ سال به‌بدترین شکل نمود پیدا کرد و بعد از هجرت به‌مدینه هم در شکل جنگ و لشگرکشی ادامه یافت تا جایی که کل شبهه جزیره عربستلن تحت قلمروی اسلام درآمد، اما این رویارویی و مقابله با پیامبر(ص) از بین نرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: پیامبر(ص) در طول ۲۳ ‌سال صرف نظر از دعوت مردم به‌توحید و و حقانیت خدا، از نظر زندگی، معیشت و امنیت، عربستان غیرانسانی را تبدیل به‌یک مهد تمدن کردند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در تصویر تحولاتی که پیامبر(ص) در حریان زندگی مادی مردم به‌وجود آوردند، خطبه‌ای دارند که می‌فرمایند، شما جمعیت عرب در بدترین دین به‌سر می‌بردید و از نظر زندگی هم بدترین وضعیت معیشتی را داشتید، خانه‌های شما بین سنگ پاره‌های خشک قرار داشت، زندگی‌ای که گویای انسانیت نبود، غذای شما یک غدای ناگوار بسیار تلخ و آشامیدنی شما آب شور گندیده و متعفن بود، خون یکدیگر را می‌ریختی، اما وقتی پیامبر(ص) مبعوث شدند، زندگی شما را متحول کردند، به‌طوری که جریان تمدن چند هزارساله ایران و روم به‌دنبال شما راه افتاد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اکنون این سوال مطرح است که پیامبری که این همه خدمت، تعقل، تمدن و پیشرفت را به‌امتش ارائه کرد و اهل بیت و خانواده او که نماد علم، تقوا و پاکدامنی بودند، چرا نتیجه‌اش این شد که در یک پهنه۲۴۰ ساله بعد پیامبر خاندانش این قدر مورد ظلم قرار گرفتند؟؛ متذکر شد: جنایت و ظلمی که به‌پیامبر و خانواده اش روا داشته شد در تمام تاریخ بی‌نظیر است، قوم یهود مظالم زیادی بر سر انبیای الهی به‌بار آوردند، اما هیچ‌وقت ظلم‌هایی که بنی‌امیه در حق خاندان پیامبر کردند، انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیامبری با آن عظمت و اهل بیتی با این فضایل ۲۴۰ سال چنان ظلم، ستم و جنایت در حق آنها می‌شود که وصی پیامبر از چشم‌ها پنهان می‌شود تا دست مردم به‌او نرسد!

وی ادامه داد: ‌امام صادق(ع) در حدیثی علت این همه ظلم جنایت در حق خاندان پیامبر(ص) را به‌یکی از اصحاب‌شان این‌گونه بیان می‌کنند، این دشمنانی که ما داریم، با ما عداوت ندارند، چون نفرت و کینه به‌خاطر یک سوء رفتار و بدخلقی است، شما کسی را نمی‌بینید که بگوید نسبت به‌اهل بیت پیامبر(ص) بغض و کینه دارم، این دشمنی آنها با ما، در واقع دشمنی با شما مردم است، به‌این دلیل که ما را دوست دارید و از دشمن ما بیزاریی و از ما پیروی می‌کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز هم همین‌طور است، هر جریات قدرتی که می‌خواهد بر مردم مسلط شود، به‌دنبال این است که اول مردم وابسته یک جریان نباشند، دوم اینکه مردم ساده لوح و بی‌بصیرت باشند و سوم از جای دیگری دستور نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محبان اهل بیت(ع) در خط ولایت بودند و افراد بابصیرتی بودند، آنها به‌دستور ائمه عمل می‌کردند، بنابراین، جریان‌های قدرت نمی‌توانستند بر آنها مسلط شوند.

وی ضمن اشاره به‌زندگی و شهادت مظلومانه امام مجتبی (ع)؛ متذکر شد: ایشان برحسب مصلحت اسلام، قدرت را به‌معاویه واگذار کردند و از کوفه به‌مدینه رفتند، ظاهرا تقابلی نداشتند، اما بنی‌امیه می‌دانست که نخبگان جامعه، بصیرت و خط شان را از امام می‌گیرند و امام از دل این مردم حجر بن عدی و میثم تمارها بیرون می‌آورند، شیعه چشمش به‌فرمان و زبان امام است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ۲۴۰ سال جنایت بنی‌امیه و بنی‌عباس به‌این علت بود که جریان ولایت سبب بیداری مردم می‌شد و در میان مردم، فرامین ولایت اجرا می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسن رضوی تاکید کرد: امام‌کشی بنی‌امیه و بنی‌عباس درراستای همان جنگ بدر و احدی که کفار و مشرکان علیه پیامبر(ص) به‌راه انداختند و همه اینها دشمنی و مواجهه با خود پیامبر(ص) بود، این مظالم فجیعی که بر اهل بیت(ع) وارد شد، تداوم مواجهه و رویارویی با شخص پیامبر(ص) بود.

وی افزود: هیچ پیغمبری به‌اندازه پیامبر اسلام(ص) اذیت نشده، اذیت‌هایی که به‌دوره زندگی ایشان خلاصه نمی‌شود و ۲۴۰ سال بعد از پیامبر(ص) ادامه می‌بابد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه موضوع مایه تاسف و بصیرت‌آفرین، این است که این اذیت‌های ۲۴۰ ساله بر پیامبر(ص) و خاندانش، در بستر زندگی سیاسی همین امت انجام شد، نه از ناحیه مشرکان و یهودیان، بلکه تحولات سیاسی امت پیامبر(ص) مجری این جنایات‌ها بود؛ تصریح کرد: امروز هم اگر ضربه‌هایی بر انقلاب وارد شود و انحرافاتی پیدا شود که ظلم به‌جریان ولایی باشد، از بیرون نظام نیست، بلکه از داخل جریانات سیاسی همین مردم و از داخل کشور است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: انحرافات از داخل ما می‌جوشد، همان طور که اذیت و آزار خاندان پیامبر(ص) از داخل امت پیدا شد و ادامه‌اش مظالم بنی‌امیه و بنی‌عباس در زندگی سیاسی مردم آن روز شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی