۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

امنیت حرم مطهر نشان‌دهنده صلابت و قدرت نظام است

پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲ ق.ظ

       

اگر امنیت حرم خدشه‌دار شود، صلابت نظام سقوط می‌کند و توجه دشمن به‌حریم مطهر رضوی از این جهت است؛ دشمنان سعی بر این دارند که با تعرض به‌حرم مطهر رضوی علاوه بر زیر سوال بردن صلابت و قدرت نظام به‌ساحت اهل بیت(ع) نیز تعرض و بی‌احترامی کنند و از چند جهت به‌نتیجه برسند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضاء یگان حفاظت و مدافعان حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه اگر امنیت حرم خدشه‌دار شود، صلابت نظام سقوط می‌کند و توجه دشمن به‌حریم مطهر رضوی از این جهت است؛ گفت: دشمنان سعی بر این دارند که با تعرض به‌حرم مطهر رضوی علاوه بر زیر سوال بردن صلابت و قدرت نظام به‌ساحت اهل بیت(ع) نیز تعرض و بی‌احترامی کنند و از چند جهت به‌نتیجه برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان نکاتی که باید در حفاظت از حرم به‌آنها توجه شود؛ متذکر شد: بنده به‌اعتبار اینکه اوایل انقلاب در کمیته‌ بودم، خواه ناخواه مقداری از مسائل امنیتی آگاه هستم، چون موسس این نوع حفاظت‌ها کمیته‌ها بودند.

وی افزود: رعایت مسائل امنیتی مانند گشتن زائران یک حرکت انتظامی بوده، با مسائل دفاعی متفاوت بوده و شما مدافعان باید بدانید که ممکن است در هر لحظه و موقعیتی تهاجم صورت بگیرد، این حرکت‌ها غیرقابل پیش‌بینی است و دقت زیادی می‌طلبد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: ضمن اینکه باید مراقبت‌های بمب‌گذاری هم صورت بگیرد، اما خود دستگاه‌های تروریستی از این حرکت‌ها ناامید هستند و به‌دنبال طرح‌های تهاجمی از چند طرف حرم بوده تا افراد را غافلگیر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: از نظر بنده مناسب است که جلوه‌های امنیتی در اطراف حرم حظور داشته باشند تا دشمن در این خصوص هم مایوس شود که البته  در این خصوص تولیت آستان قدس باید تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه آفت جریان حفاظت، غفلت است؛ گفت: اگر بنا بود شما در یک شب عملیاتی در جبهه شرکت داشته باشید، بسیار آسان‌تر از این است که در شرایط روزمره حرم مطهر عملیات دفاعی داشته باشید و یک لحظه غفلت شما امنیت حرم مطهر را به‌تمام معنا تهدید می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: شما علاوه‌ بر دفاع از امنیت، باید از ارزش، قداست و معنویت حریم قدس رضوی هم دفاع کنید و نگذارید افرادی با ظاهر ناهنجار وارد حرم شوند و منکرات شرعیه در این مکان مقدس صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شما خادمین حرم به‌هر اندازه‌ای که همپای امام رضا(ع) باشید، انشاالله در آن دنیا هم خادم آقا هستید و اگر تمام مقامات دنیا را به‌جای خادمی به‌شما بدهند برای شما صرف ندارد؛ اضافه کرد: این یک افتخار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب و روزی شماخواهران و برادران شده و باید سعی کنید با خلوص نیت و نه‌ به‌عنوان یک شغل و برند، با توجه به‌تخصصی که دارید در همان زمینه به‌بهترین صورت وظیفه خادمی خود را به‌جا آورید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی