۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

اشک و آه بدون پیروی از ولایت، بیهوده است

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ق.ظ

 

صبح عاشورا ـ اگر امروز دنبال سر امام حسین (علیه‌السلام) راه افتادیم و در مسیر ایشان قدم برداشتیم، بسیار خوب است اما اگر بدون فهم ولایت و خارج‌ازمسیر امام حسین (علیه‌السلام) حرکت کردیم، این اشک و آه، خیالات و بیهوده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری صبح عاشورا در حسینیه مرحوم شهیدی، با طرح این سؤال که آیا عزاداری ما صرفاً اظهار عشق و اشک برای یک کودک 6 ماهه است، اظهار کرد: این‌طور نیست که برای یک مظلوم و مناظر فجیع اشک بریزیم زیرا پیش از آن، جریان‌های به‌مراتب فجیع‌تری وجود دارد.

 

ایشان ادامه داد: دلیل این اشک و آه، وجود حاکمیتی از عشق پیغمبر و اولاد پیغمبر در دل ماست، محبت اهل‌بیت، معجزه نفوذ در دل‌هاست که برای تربیت انسان واقع‌شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به توصیه‌ای از امام رضا (علیه‌السلام) خطاب به یکی از اصحاب خود اشاره کرد و گفت: امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب فرمودند «هر وقت به یاد حسین و اصحاب حسین افتادی، بگو ای‌کاش من هم با شما بودم»؛ آرزو نسبت به چیزی که قابل وصول نیست، آرمان حقیقی نیست و تخیل است، آیا امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب دستور تخیل دادند؟

 

ایشان افزود: این‌که می‌گویند «بگو یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِیماً...»، یعنی صحنه عاشورا و صحنه عملیاتی فدا کردن همه چیز در راه خدا، هنوز جاری است و این حاصل تصرف سیدالشهدا در دل‌هاست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: از آن روز، امام حسین (علیه‌السلام) به شما توجه داشته‌اند که در دل شما نفوذ کرده که شما را دنبال سر خود راه انداخته، این به معنای دلداده بودن ایشان به عشق و اشک ما نیست.

 

ایشان با بیان این‌که اشک و آه با فهم فلسفه آن مفید است، خاطرنشان کرد: اگر امروز دنبال سر امام حسین راه افتادیم و در مسیر ایشان قدم برداشتیم، خیلی خوب است اما اگر بدون فهم ولایت و خارج‌ازمسیر امام حسین (علیه‌السلام) حرکت کردیم، این اشک و آه، خیالات و بیهوده است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی