۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

ظهر عاشورا ـ امام حسین (علیه‌السلام) در بیان فلسفه قیام خود فرمودند «من قیام کردم تا امت جدم را اصلاح کنم»، این بیان مشخص می‌کند مشکل در امت است نه در حکومت ناپاک و ظالم، اگر امت مشکل نداشت، حکومت ظالم بر امت اسلامی حاکم نمی‌شد.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری ظهر عاشورای حسینی در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، در ادامه تحلیل پنج مسئله پیرامون واقعه عاشورا و نتایج آن، با بیان این‌که پیروزی یا شکست انقلاب امام حسین (علیه‌السلام)، سومین مسئله مورد بحث است، اظهار کرد: دنیای امروز، دنیای محاسبات مادی است اما می‌توانیم بگوییم با وجود تمام سرکوبی که دشمن بر امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش داشت، امام حسین پیروز است.

 

ایشان با تأکید بر این‌که قیام امام حسین (علیه‌السلام) در مقام مقابله با انحراف ملت‌ها بود، ادامه داد: امام حسین (علیه‌السلام) در بیان فلسفه قیام خود فرمودند «من قیام کردم تا امت جدم را اصلاح کنم»، این بیان مشخص می‌کند مشکل در امت است نه در حکومت ناپاک و ظالم، اگر امت مشکل نداشت، حکومت ظالم بر امت اسلامی حاکم نمی‌شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که برای مردم کوفه تنها زندگی، درآمد امن، خوردن و خوابیدن مطرح بود، خاطرنشان کرد: جمعیت 120 هزار نفره لشکر دشمن، جمعیت از پادگان آمده و آموزش نظامی دیده نبودند، مردم کوچه و بازار کوفه بودند که خون پسر پیغمبر را ریختند.

 

ایشان، هدف سیدالشهدا (علیه‌السلام) را تربیت امت خواند و گفت: امام راحل سال 57 فرمودند «محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است»، ماه صفر تمام نشده، مردم نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند، امام حسین می‌خواهد چنین امتی تربیت کند و در طول تاریخ نیز چنین امتی درست کردند، پس امام حسین پیروز است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تا روزی که این امت، امت حسینی است، استکبار ذلیل، خار، نکبت زده و شاهد قدرت نظام انقلابی ما است، روزی که مردم بشوند امت اموی و بنی‌امیه، یک مستکبر همچون چوپانی بر سر گله‌ای گوسفند، بالای سر آنان می‌ایستد اما امروز در گوشه‌ای از دنیا نیست که پرچم امریکا را آتش نزنند و مرگ بر آمریکا نگویند، امام حسین (علیه‌السلام) این امت را درست کرد.

 

ایشان، به دومین نکته حائز اهمیت در بررسی پیروزی یا شکست انقلاب کربلا اشاره و اظهار کرد: پیروزی و شکست هر حرکت، پایان قصه معلوم می‌شود، کربلا تمام نشده که معلوم شود امام حسین (علیه‌السلام) پیروز است یا شکست خورده؛ امام حسین (علیه‌السلام) حرکتی را در سال 61 شروع کردند و این حرکت ادامه دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز نیز لشکر امام حسین (علیه‌السلام) یک‌طرف و لشکر یزید طرف مقابل است، هرچه می‌گذرد این لشگر و سرزمین وسیع‌تر می‌شود، وقتی لشکر 120 نفره در مقابل 120 هزار نفر بود و امروز تبدیل به جمعیت چند ده‌میلیونی در مقابل جریان استکباری است که جهان را فراگرفته است، امروز با قدرت ایستادیم و توطئه‌ها و جنگ نظامی دشمن را شکست دادیم، در هدف گرفتن سفره‌ها نیز شکستشان می‌دهیم.

 

ایشان با بیان این‌که مشکل شیعیان این است که معارف دین خود را از پنجره احساس و عاطفه نگاه می‌کنیم و روی آن تحلیل و تبیین نداریم، تصریح کرد: امام زمان که می‌آیند، می‌گویند «من آنم که جدم را تشنه شهید کردند»، این معرفی یعنی کربلا تمام نشده، با آمدن من نتیجه کربلا مشخص می‌شود، این مقابله در طول تاریخ بوده و ادامه دارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، توصیه امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب برای آرزوی حضور در لشکر امام حسین (علیه‌السلام) را نشانه‌ای بر جاری بودن انقلاب کربلا دانست و افزود: این آرزو که کاش من 150 سال قبل بودم، یعنی آرمان تخیلی و نامعقول؟ این نشان می‌دهد کربلا تمام نشده، یعنی امروز هم می‌توانی در لشکر امام حسین (علیه‌السلام) قرار بگیری و با لشکر یزید مقابله کنی.

 

ایشان یادآور شد: این دستور برای امروز ما نیز هست، امروز جنگ و عرصه کربلا وجود دارد و باید همچون امام حسین (علیه‌السلام) که از همه دارایی خود گذشت، به صف کربلا بیایید و از همه‌چیز خود بگذرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی