۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

شیعه شناسنامه‌ای به درد اسلام نمی‌خورد

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۴۴ ب.ظ

 

اگر دوستی با اهل بیت ملاک بود، کسی با اهل بیت دشمنی نداشت اما قدرتمندان و ثروتمندان،اهل بیت را مانعی برای ثروت اندوزی، قدرت طلبی و فعالیت خود می‌دیدند.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مستبصرین سراسر کشور، با بیان این‌که در ایام سوگواری سالار شهیدان قرار داریم، اظهار کرد: این دلدادگی شما به مکتب اهل بیت را گرامی می‌داریم و امیدوارم این رأفت خاصه در همه شئون زندگی شما وارد شود.

 

ایشان با بیان این‌که وابستگی به اهل بیت (علیه‌السلام)، بزرگترین نعمت است، ادامه داد: انسان‌هایی که لائیک هستند و معتقد به خدا نیستند، در زندگی‌شان بی‌پناه به سر می‌برند و در مقابل حوادث، جریان‌ها و رویدادهای مختلفی که در عرصه زندگی برای آنان پیش می‌آید، احساس پوچی و بی‌هدفی نسبت به اصل زندگی و حیات دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که موحد هستند و خدا و معاد را قبول دارند، همواره به دنبال جریان ارتباطی با خدا به‌عنوان مبدأ مدیریت جریان زندگی هستند که اگر دندانه وصلی بین خود و خدا پیدا نکنند، در آن ولنگاری سرنوشت، به اشخاصی وابسته خواهند شد که منکر خدا هستند.

 

ایشان یادآور شد: وقتی باور کردم خدایی هست که مرا آفریده و مرا مدیریت می‌کند، دیگر در هیچ نقطه زندگی نگران و مستأصل نمی‌شوم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که جریان محبت اهل بیت (علیه‌السلام) ما را در همه حالات به خدا وصل می‌کند، تصریح کرد: آنان به‌عنوان بزرگ‌ترین مخلوق خدا و سرحلقه اتصال به خدا هستند و هرگونه اتصال به آنان، انسان را به خدا وصل می‌کند، ارتباط با اهل بیت(علیه‌السلام)، پناهگاه عظیمی است که همه شئون زندگی و حیات را برای انسان زنده و تصویر زندگی را برای آنان شیرین می‌کند.

 

ایشان افزود: باید برای نعمت اتصال به خدا از طریق پیغمبر و اهل بیتش شاکر بود و شکر این نعمت این است که با همه وجود در مقام توسعه آن برای دیگران نیز قدم برداریم؛ در شکرگذاری نعمت استبصار شما عزیزان، باید توسعه وابستگی به اهل بیت (علیه‌السلام) و ساحت مقدس پیغمبر به وسیله شما محقق شود که در آن صورت، شکرگذار این نعمت بودید.

 

امام جمعه مشهد مقدس، پایان راه شیعه را شهادت دانست و گفت: در خطی قدم برداشتید که آخر این خط، شهادت است؛ فرهنگ اهل بیت، فرهنگ ایثار بود که در راه توسعه دین تلاش می کردند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که شیعه شناسنامه‌ای به درد اسلام نمی‌خورد، اضافه کرد: اگر دوستی با اهل بیت ملاک بود، کسی با اهل بیت دشمنی نداشت اما قدرتمندان و ثروتمندان،اهل بیت را مانعی برای ثروت اندوزی، قدرت طلبی و فعالیت خود می‌دیدند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی