۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

     

ما از این انقلاب، نظام و رهبری به‌دلیل اینکه ولی امر و حجت امام زمان(عج) هستند، هیچ وقت برنمی‌گردیم؛ وقتی معاویه حکومت را به دست گرفت، به دلایلی همچون به‌خاطر عثمان و حضور مردم کوفه در جنگ صفین، مردم را قلع و قمع کرد. 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم روز عرفه رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به سالگرد شهادت نخستین شهید کربلا نماینده خاص امام سید الشهدا(ع)؛ گفت: کوفه در منطقه‌ای از عراق قرار داشت که با عنوان حیره شهرت داشت، بعد از فوت حاکم قدرتمندان، مسلمانان توانستند آن را به تصرف خود درآورند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرمانده خلیفه برای آنکه شهر حیره را از تصرف مسلمانان درآورد، اردوگاه نظامی ایجاد کرد؛ متذکر شد: شهر حیره که بعدها به‌نام کوفه شهرت یافت، تخریب شده بود و از نظر جغرافیایی بسیار وسیع بود. 

وی با اشاره به قیام مردم کوفه در مقابل خلیفه سوم و بیعت آنها با امام علی (ع)؛ تاکید کرد: مردم کوفه با اصرار بسیار و در منزل امام علی(ع) بیعت کردند. 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: علت عدم قبول بیعت مردم کوفه توسط امام علی(ع) این بود که مردم امیرالمومنین(ع) را به‌عنوان خلیفه و نه ولی خدا می‌خواستند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در جنگ صفین مردم دو دسته شدند، یک گروه با امام علی(ع) همراه شدند و گروه دوم خوارج بودند که در نهایت جنگی با عنوان نهروان با امیرالمومنین راه انداختند؛ گروهی که با امام علی(ع) همراه شدند، طرفدار ویژه ایشان شدند، اما گروهی که به‌عنوان خوارج شهرت یافتند، با نظرات امیرالمومنین(ع) مخالفت کردند.

وی افزود: مردم کوفه امیرالمومنین(ع) را به علت شجاعت و برجسته‌ترین بنده خدا دوست داشتند، اما این مهم است که ایشان را به عنوان ولی امر و ولی خدا قبول داشته و اطاعت کنند. 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما از این انقلاب، نظام و رهبری به‌دلیل اینکه ولی امر و حجت امام زمان(عج) هستند، هیچ وقت برنمی‌گردیم؛ متذکر شد: وقتی معاویه حکومت را به دست گرفت، به دلایلی همچون به‌خاطر عثمان و حضور مردم کوفه در جنگ صفین، مردم را قلع و قمع کرد. 

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی از شیعیان به کمک امام حسین(ع) نیامدند؟؛ یادآور شد:  بنا بود سیدالشهدا قیام کنند، امام حسین(ع) مجبور بود برای ایجاد انقلاب فرهنگی گسترده به نزدیک کوفه بیاید.  آنها نیز تحلیل سیاسی می‌کردند، همچون برخی از افرادی که امروز درباره برجام تحلیل‌های سیاسی می‌کنند که در مقابل نظر رهبری است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این شیعیان که در کوفه بودند، با تحلیل سیاسی که این جنگ فایده‌ای ندارد، مسلم را تنها گذاشتند؛ گفت: آنها بعد از شهادت مسلم بن عقیل، نام خود را توابین گذاشتند و گفتند، کاش به کمک مسلم بن عقیل می‌رفتیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی