۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

     

اگر با قصد قربت، عبودیت پروردگار بنا باشد با دشمنان خدا بجنگیم خدا ما را یاری می‌کند، شرط آن این است که اخلاص داشته باشیم، یهودی‌ها این عقیده را داشتند که چون قوم برتر هستیم باید خدا کفار را نابود کند

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت‌الله علم الهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر هفتگی قرآن در مهدیه مشهد اظهار داشت: هفتاد و چهارمین آیه از آیات مهدویت قرآن کریم ، آیه 75 سوره مبارکه مریم است. مطلب این آیه از آیات 73 تا 76 شروع و خداوند نکته‌ای راجع به سرنوشت کفار بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خداوند از آیه 73 به بعد دسته‌ای از کفار را معرفی می‌کند که اینها کسانی‌اند در تقابل متدینین، حق‌خواهی و مدعی حق بودن می‌کنند، همچنین در آیه 75 خداوند می‌فرماید افرادی که در گمراهی و ضلالت هستند کفر و امکانات آنها ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که آنها وعده حق خدا را ببینند.

علم‌الهدی افزود: دو دسته منحرف و گمراه داریم؛ دسته اول برحسب عدم آگاهی در ضلالت که ممکن است یک روزی حق برای آنها مسلم شود و از این گمراهی نجات پیدا کنند.دسته دوم یک عده اصرار بر گمراهی و ضلالت دارند و به مسیر ناحق خود چسبیده و جدا نمی‌شوند و با همه توان در حال مبارزه با حق هستند، این‌ها ثابت در ضلالت هستند.

وی با اشاره به تفاوت رحمت رحمانیت و رحمت رحیمیت خداوند با یکدیگر تصریح کرد: ذات مقدس خداوند برحسب رحمانیتش همه امکانات را در اختیار کفار قرار داده و این امکانات را نیز ادامه می‌دهد و بنا نیز همین است اما تا چه زمانی؟ تا زمانی که وعده خدا برسد.

علم‌الهدی تصریح کرد: روایتی داریم از ابوبصیر که مرحوم کلینی در اصول کافی تحت آیه 75 نقل کرده است. ابوبصیر از امام صادق(ع) سوال می‌کند که کفار وعده خداوند که همان عذاب دنیا یا قیامت است را می‌بینند؟ معنای جمله آخر آیه چیست؟ حضرت فرمودند که منظور از عذاب خروج امام زمان (عج) بر کفار و ظهور اقدس ایشان است و تمامی امکانات آنها در برابر قدرت حضرت ضعیف و ناتوان است.

وی افزود: بنای خدا این است که باید در برابر کفار قوی شویم و مبارزه کنیم.ما وظیفه داریم برای رضای خدا و دفاع از دین خدا مبارزه کنیم و باید آماده هرگونه مقابله در برابر دشمن باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر با قصد قربت، عبودیت پروردگار بنا باشد با دشمنان خدا بجنگیم خدا ما را یاری می‌کند، شرط آن این است که اخلاص داشته باشیم، یهودی‌ها این عقیده را داشتند که چون قوم برتر هستیم باید خدا کفار را نابود کند. اگر بخواهیم بنای برخورد با دشمنان خدا را نداشته باشیم و یا بخواهیم تسلیم بشویم قطعا نباید امید به یاری خدا داشته باشیم. اگر در برابر هر تهدیدی و تحریمی و تهاجمی تسلیم شویم، روز فرج نخواهد آمد؛ لازمه این حرکت، آماده‌سازی زمینه برای ظهور حضرت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی