۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

   

شب‌های قدر بهترین زمان برای اخذ تصمیم‌های بزرگ و حرکت در مسیر بندگی است.

به گزارش alamolhoda.com،   آیت الله علم الهدی در ویژه برنامه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و لیالی قدر که با حضور زائران و روزه‌داران در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، به فضیلت شب قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های لیالی قدر از مهم‌ترین جلوه‌های رحمت و لطف خداوند به انسان‌ها است.
وی با بیان اینکه در شب‌های قدر مقدرات انسان معین می‌شود، اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار مقدرات هر انسانی را قبل از وجود او در دنیا می‌داند اما اینکه می‌گویم در این شب مقدرات ما رقم می‌خورد به این معنی است که خداوند در این شب‌ها به انسان‌های گناهکار فرصت توبه می‌دهد تا بتوانند سرنوشت خود را تغییر دهند.
آیت الله علم الهدی شب قدر را از هزار ماه بالاتر دانست و ابراز کرد: شب قدر زمان جبران غفلت‌ها و بازگشت به درگاه الهی و سعادتمندی است. هر گاه انسان خطاکار در این شب توبه کند، خداوند گناهان گذشته او را می‌بخشد و نامه عمل او را همانند روزی که از مادر متولد شده پاک می‌کند.
وی به احادیث و روایاتی از امام صادق(ع) پیرامون اهمیت شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند «برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام می‌شود و تصویب آن در بیست و یکم و تنفیذش در شب بیست و سوم صورت می‌گیرد»، همچنین این امام بزرگوار در جواب این سوال که چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است فرمود «کار نیک در شب‌های قدر از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است».
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به پنهان بودن شب قدر اشاره کرد و گفت: مشخص نبودن شب‌ قدر رحمت و لطف دیگری از جانب خداوند رحمان است تا انسان بتواند در سه شب فرصت راز و نیاز و عبادت با پروردگار را داشته باشند. همچنین اگر در یک شب نتوانست رابطه حقیقی با خداوند برقرار کند، مایوس نباشد و بتواند در شب‏‌های بعدی جبران کند.
وی با بیان اینکه عظمت و بزرگی شب قدر به اندازه‌ای است که گناه در این شب موجب نزول عذاب الهی می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل نامعلوم بودن شب قدر این است که اگر انسان در این شب مرتکب گناه شد، آن گناه موجب نزول عذاب نشود.
امام جمعه مشهد افزود: مایه مباهات است که شب قدر ما به نام مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) گره خورده است و با واسطه قرار دادن این امام همام از درگاه الهی درخواست مغفرت و توبه می‌کنیم.

برادر جوان، اول زندگی است، زندگی ات را با آشت با خدا بگذرانی، بهتر از زندگی با قهر پروردگار است، امشب شب آشتی کنان با خدا است، از قهر کردن با خدا دست برداریم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی