۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

ظهور حضرت مهدی(عج) توأم با رحمت و گشایش است

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ

     

ظهور حضرت مهدی(عج) یکی از موارد «روح الله» به ‏شمار می‏رود، روح‌الله به معنای رحمتی که به شادی منتهی می‌شود و گشایشی که در پرتو آن شادی است، لذا ظهور حضرت مهدی(عج) توأم با رحمت و گشایش با شادی است.

به گزارش Alamolhoda.com،  آیت الله علم الهدی در ویژه برنامه جشن میلاد امام زمان(عج) که قبل از نماز ظهر تحت عنوان «تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد» در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: حضرت یوسف(ع) در یکی از دیدارها با برادرانش، بنیامین را پیش خود نگه داشت و برادرانش را به سوی حضرت یعقوب(ع) فرستاد، برادران هم وقتی به حضرت یعقوب(س) رسیدند به ایشان گفتند که عزیز مصر در این سفر اخیر خیلی بیشتر از گذشته از ما پذیرایی کرد و حتی با بنیامین در یک ظرف غذا می‏خورد، اما وقتی پیمانه طلا در کیسه بنیامین پیدا شد، او را پیش خود نگه داشت، حضرت یعقوب(ع) در این هنگام به فرزندانش فرمودند: گمان می‌‏برم که او یوسف(ع) است.
وی ادامه داد: حضرت یعقوب(ع) به فرزندانش نصیحت کرد که بروند در مورد حضرت یوسف و برادرش تحقیق و تحسس کنند و در این راه ناامید نشوند.
امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: آنجا که حضرت یعقوب(ع) می‌خواهند خیراتی به دست آوردند یا به دنبال محبوبی گم‌شده بگردند، از واژه تحسس استفاده می‌کنند و از طرفی تحسس یعنی آنجا که وجود حقیقتی حس می‌شود، ولی درعین‌حال مشخص و مشهود نیست.
وی با بیان اینکه اکنون در وضعیتی به سر می‌بریم که دوره تحسس امام زمان (عج) است، ادامه داد: توجه حضرت در جریان زندگی انقلابی و اجتماعی ما واقعیتی محسوس است و مقدمات ظهور حضرت در دنیا در حال آماده شدن است، باید راه بیفتیم و حضرت را پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مقایسه‌ امروز ما با روز اول انقلاب نشان‌دهنده افزایش قدرت ما از نظر سیاسی در منطقه و از نظر معنوی در نفوذ به جوامع اسلامی است، گفت: این نشان می‌دهد که حضرت مهدی(عج) به‌ کمک انقلاب اسلامی پرداخته و حضرتشان در پس پرده غیبت به این انقلاب عنایت دارد.
وی با اشاره به واژه «روح‌الله» در کلام حضرت یعقوب، اضافه کرد: اینکه برخی از صبح زود در مراسم‏های معنوی روز نیمه شعبان چون دعای ندبه، حضور در اجتماع عظیم و دیگر مراسم‌‏های معنوی شرکت کردند، بیانگر عنایت امام زمان(عج) است.
وی افزود: رفتار افرادی که در غیبت امام زمان(عج) گریه و بی‏تابی می‏کنند و در اعمال روزانه خویش، به دنبال زندگی مهدوی هستند، بیانگر این است که نسبت به امام‏شان معرفت دارند و همین معرفت موجب سعادت و کمال آن‌ها خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی