۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

     

خطبه دوم _ آن روزی که ما در همین تریبون فریاد می زدیم و به مواد مذاکرات اعتراض می کردیم به ما می گفتید؛ ترسو، بزدل و دلواپس. اما امروز خودتان می گویید شرق آسیا مگر دیوانه است که با آمریکا مذاکره کند! ایراد ندارد ما براداران یکدیگر هستیم. ما می پذیریم که اشتباه کردید.

به گزارش Alamolhoda.com،  آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 12 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: فردا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، 13 آبان ماه است، سه واقعه در این روز در طول تاریخ، در موقعیت های گوناگون اتفاق افتاده است که دقیقا جنایت آمریکا و دشمنی و عداوت آمریکا را هم با مردم ما، هم با دین ما در یک سند قطعی به ثبت می رساند.

وی افزود: واقعه اول در سال 43 به خاطر مبارزه امام و مخالفت با قانون کاپیتالیسون که به مستشاران مزدور امریکایی مصونیت می داد که هر جنایتی کردند از نظر قضایی در این کشور قابل تعقیب نباشد، امام در مقابل این مصوبه مجلس شورای ملی مقاومت کردند و مخالفت کردند و در روز مثل13 آبان امام را به ترکیه تبعید کردند.


امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: نتیجه تصویب چنین چیزی در آن روزها در کشور ما، در نظام ستمشاهی که 40 هزار نفر مستشار آمریکایی بر تمام سرنوشت این مردم مسلط بودند، در یک روز، در خیابان سلطنت آباد تهران که الان می گویند خیابان پاسداران، از پایین به طرف بالا پنج جوان در یک پیکان جوانان سوار بودند، یک زن مست آمریکایی پشت یک ماشین فورد آمریکایی نشسته بود، از فرعی وارد خیابان شد، این پیکان را با پنج جوان به تیر سیمانی کنار خیابان پرس کرد و هر پنج جوان کشته شدند. رونامه کیهان نوشت یک زن مست امریکایی، پنج جوان ایرانی را کشت.


وی اضافه کرد: این زن شکایت کرد، روزنامه را محکوم کرد بخاطر اینکه چرا نوشته یک زن مست آمریکایی پنج جوان ایرانی را کشت و امام وقتی این قانون تصویب شد در سخنرانی طوفنده خود فرمودند؛ مردم می دانید معنای این قانون چیست، معنای این قانون این است که اگر شاه این مملکت یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، باید محاکمه شود و به عنوان کشتن یک سگ آمریکایی عقوبت بشود اما اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را بکشد قابل محاکمه نیست.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، سرآغاز ذلت آمریکا بود


ایشان بیان کرد: با این قدرت و طوفندگی در آن فضای تیره و تاریک حاکمیت 40 هزار مستشار آمریکایی امام بزرگوار ما این بیدار سازی را در ملت بوجود آوردند و قصه با تبعید امام به ترکیه انجامید. این اولین سند جنایت آمریکا در کشور است.

وی ادامه داد: واقعه دوم در سال 1357 به عنوان سالروز تبعید امام به ترکیه که در حقیقت در اوج انقلاب ما بود، دانش آموزان در دانشگاه تهران به عنوان مقابله با آمریکا حضور به هم رساندند، جلادان شاهنشاهی بر روی زمین دانشگاه تهران بچه های معصوم دانش آموز را هدف مسلسل قرار دادند و به خاک و خون کشیدند. این واقعه دوم 13 آبان بود و لذا 13 آبان آن روز به عنوان روز دانش آموز لقب گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حرکت سومی که به تعبیر امام بزرگوار ما، انقلاب دوم بود، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که یک سیلی محکم از این نظام انقلابی به صورت آمریکا نواخته شد و سرآغاز ذلت آمریکا در روی کره ی زمین شد.

ایشان افزود: از آن روزی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از نرده های جاسوس خانه آمریکا نیمه شب بالا رفتند و این جاسوس خانه را تسخیر کردند، اسناد نابکاری و مزدوری یک عده از مزدوران داخلی آمریکا که اتفاقا در دولت موقت آن روز هم نفوذ کرده بودند افشا شد. مچ آمریکا و جاسوسی آمریکا را گرفتند. به تعبیر امام بزرگوار ما انقلاب دوم صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: از آن روز تا به امروز در حقیقت در این 38 سال ذلت آمریکا در دنیا شروع شد. آن روزی که جوان های ما این کار را کردند، چه در داخل کشور، چه در بیرون، هم نظام، هم انقلاب، هم مردم، هم روحانیت، هم رهبری و مرجعیت تهدید می کردند که شما با آمریکا مقابله کردید.


ایشان با بیان اینکه دولت موقت که از یک عده لیبرال ها تشکیل شده بود، بلافاصله استعفا داد و از عرصه نظام کنار رفت، اظهار داشت: رفت پشت میز معارضان نظام، دولت موقت در مقابل دانشجویان ایستاد. لیبرال ها در مقابل تسخیر این لانه جاسوسی ایستادند و در داخل بسیاری از افرادی که خود را نخبه و اندیشمند می پنداشتند، این حرکت را تخطئه می کردند که این برخورد با آمریکا برای ما گران تمام خواهد شد.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در خارج کشور هم اغلب سیاستمداران مقاله می نوشتند، پیغام می دادند. چرا این عمل را انجام دادید؟! تنها یک قهرمان یکه تازی که وسط میدان ایستاده بود، و صد در صد پای این مطلب هم صحه می گذاشت و هم مقاومت می کرد، امام بزرگوار قهرمان ساز ما در آن روز بود.

ایشان یادآور شد: آن روز استکبار آمریکایی بر روی کره زمین به عنوان محور اقتدار، هم در عرصه نظامی و هم در عرصه اقتصادی مطرح بود، اما از آن روز تا به امروز، لحظه به لحظه آمریکا رو به ضعف گذاشت، لاغر شد، نابود شد، هیچ شد تا به امروزی که نقطه ای در کره زمین وجود ندارد که مردم فریاد نزنند؛ «مرگ بر آمریکا».

این لجن پراکنی هایی که رئیس جمهور آمریکا دارد، از استیصال و نکبت زدگی است، از بیچارگی است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نقطه ای بر روی زمین امروز وجود ندارد که پرچم آمریکا را آتش نزند، تاکید کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا در کدام کشور می تواند قدم بگذارد که به عنوان منفورترین، نکبت ترین، نجس ترین عنصر در دید انسان های روی کره زمین مورد هتک مردم قرار نگیرد؟


ایشان گفت: آمریکا به چنین روزی نشست. آن روزی که آمریکا اراده کرد، دو میلیون صهیونیست بر 80 میلیون عرب مسلط شود، خانه های آن ها را خراب کرد، فرش آن ها را از زیر پاهایشان کشید و امروز که همان صهیونیست با تجهیزات چندصد برابر و چند هزار برابر، در دست بچه شیعه های ما در جنوب لبنان اسیر و گرفتار شده است و تمام توطئه های آمریکایی در منطقه نقش بر آب است.


ایشان افزود: این ذلت و خواری از آن روز شروع شد. 38 سال گذشت تا به امروز رسیده است. منتهی مشکل ما با داخل مان است. مشکل ما با بعضی از عزیزان خودمان هست. که این واقعیت را قبول کنند، آمریکا امروز بدبخت است. آمریکا امروز مستاصل است. آمریکا امروز بیچاره است. این لجن پراکنی هایی که رئیس جمهور آمریکا دارد، این از استیصال و نکبت زدگی است، از بیچارگی است.


امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: کار آمریکا به جایی رسیده که دست به دیوانگی می زند و به عنوان دیوانه به میدان می آید تا شاید برگ برنده را بگیرد؛ کارش به اینجا رسیده است، آمریکایی که ناوگان جنگی اش در دریاها است، آمریکایی که مدعی است مهمترین بانک ها در آمریکا است، آمریکایی که خودش را از نظر اقتصادی بر دنیا حاکم می بیند، کارش به جایی رسیده در مقابله با شما جوان ها، مردم و نظام شما، باید رئیس جمهورش خود را به دیوانگی بزند، شاید با دیوانگی کردن بتواند یک امتیاز بگیرد.

مسئولان کشور"نرمش قهرمانانه"را معکوس انجام دادند 

ایشان ابراز کرد: ذلت از این بالاتر، خواری از این بیشتر، این واقعیت را عزیزان ما بشناسند، این واقعیت را مسئولین ما بدانند. این واقعیت را تشخیص بدهند، آن روزی که در جریان برجام و مذاکره با آمریکا مقام معظم رهبری فرمودند، «نرمش قهرمانانه»، معنای نرمش قهرمانانه چیست؟ دو لشگر در مقابل یکدیگر جبهه گرفتند دارند با یکدیگر مبارزه می کنند، یک لشگر مغلوب است، یک لشگر قالب است، لشگر قالب مصلحت خود را در این می بیند که با جبهه مغلوب مذاکره کند؟!


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: چگونه جبهه قالب با جبهه شکست خورده مبارزه می کند، از چه موضعی برخورد می کند، آیا از موضع ضغف و ناتوانی برخورد می کند؟ او از موضع قدرت برخورد می کند، این نرمش قهرمانانه است. در 38 سال جنگ ما با آمریکا، آمریکا شکست خورده است، آمریکا امروز در منطقه قدرت خود را از دست داده است، آمریکا به جنگ های نیابتی به وسیله یک عده متحجر متوسل شده است، تا شاید توطئه اش در حفظ صهیونیست ها اثر بگذارد، که آنجا هم شکست خورد.


ایشان ادامه داد: ما پیروز میدان در منطقه هستیم، امروز دنیا به ما به چشم عزت و اقتدار نگاه می کند، امروز مقاومت به عنوان یک برند ارزشی برای ما در مغزها و دل های مردم دنیا به ثبت رسیده است. آیا ما واقعا پیروز هستیم یا آمریکا؟ مصلحت ما این بود که از نظر اقتصادی بنشینیم با یک جبهه شکست خورده آمریکا مشورت کنیم و مقام معظم رهبری هم فرمودند: نرمش قهرمانانه است؛ متاسفانه برعکس برخورد شد.


آیت الله علم الهدی تاکید کرد: آن روزی که ما در همین تریبون فریاد می زدیم و به مواد مذاکرات اعتراض می کردیم به ما می گفتند؛ ترسو، بزدل و دلواپس. اما امروز خودتان می گویید شرق آسیا مگر دیوانه است که با آمریکا مذاکره کند! ایراد ندارد ما براداران یکدیگر هستیم. ما می پذیریم که اشتباه کردید.

ایشان با تاکید بر این موضوع که دیگر این اشتباه را در مذاکره با اروپا انجام ندهید، امروز برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید، گفت: از قدیم گفتند سگ زرد، برادر شغال است، اروپا و آمریکا یکی هستند، پیغمبر به ما گفتند، این را قبول کنید، امام بزرگوار ما کلام پیغمبر را تبیین کردند بر اینکه هر کس غرب از او خوشش بیاید، باید درباره خودش شک کند و هر کس غرب به او حمله کند، بداند که مسیر موفق می رود، غرب همین است، دوباره برجام اروپایی را به برجام آمریکایی تبدیل نکنید.

 

ایشان ادامه داد: عزیزان من شما دلداده دین هستید، شما افراد متدین هستید، شما دلداده ابی عبدالله الحسین هستید، حجت امام زمان، مقام معظم رهبری می فرمایند: «نرمش قهرمانانه را عوضی عملی کردید»، یک قراردادی بستید که هر کجای آن ما بیاییم حرف بزنیم، می شویم نقض کننده برجام، هر کجای آن، آنها هر جنایتی انجام بدهند، بعد ادعا کنند که ما نقض برجام نکردیم!

برجام اروپایی را دیگر جای برجام آمریکایی ننشانید


امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: اشتباه کردید، این نرمش قهرمانانه نبود، این حرکت های داوطلبانه، این ها ذلت بود، اینکه هنوز دشمن اسلحه را زمین نگذاشته است شما اسلحه تان را زمین گذاشتید؛ شما رفتید در چاله آب سنگین اراک سیمان و بتن ریختید!!، شما سانترفیوژها را هزار در هزار مثل آهن پاره از دستگاه ها کندید و به زباله دان ها ریختید!، اشتباه کردید، درست است، فهم این اشتباه برای این ملت هزینه و قیمت داشت، خیلی از ثروت های این ملت از بین رفت تا این اشتباه را بعضی ها در داخل بفهمند و بدانند، حالا دیگر اشتباه دوم ، برجام اروپایی را جای برجام آمریکایی ننشانید.


ایشان افزود: این اروپایی ها در حال حاضر هم به ما خیانت می کنند، همین الان آنها رفتند پشت آمریکا، می گویند درباره موشک هاتان با ما مذاکره کنید، همین الان نیز دم از قدرت دفاعی ما می زنند، این ها همین الان دارند خیانت می کنند، شما با خائنین دوباره برجام اروپایی درست نکنید!! همان راهی که مقام معظم رهبری چهارسال قبل نشان دادند و گفتند؛ «اقتصاد مقاومتی» مدام ننشینید جلسه بگیرید. جلوی واردات خارجی را بگیرید. جلوی قاچاق را بگیرید. مرد و مردانه جلوی این ضربه های مهلک بر پیکر اقتصاد کشور را بگیرید!!


ایشان گفت: در این کارخانه ها، بچه های مردم کار می کنند، این کارگران کار می کنند، شما جنس را سیل وار از خارج وارد می کنید. به اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری برگردید تا ما از این مشکل نجات پیدا کنیم.

فایل صوتی


دریافت

فایل تصویری


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی