۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

     

داغ امام(ره) هنوز تازه است و هرچه ما با وقایع جدیدی در عمر انقلاب اعم از مسائل و مشکلات گوناگون و تهاجمات داخلی و خارجی مواجه می شویم، به میزان بیشتر به عظمت ایشان پی می بریم. هرچند خداوند در فراز و نشیب ها پس از ارتحال امام(ره)، خلأ وجود ایشان را توسط نعمت رهبر حکیم انقلاب برای ما پر کرده است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات روزانه تفسیر قرآن کریم که با محوریت سوره مبارکه «حدید» در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی شخصیت ایشان را دارای ابعاد گوناگون و کشف نشده قلمداد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا انسان ها وقتی یکی از عزیزان شان را از دست می دهند، تا مدتی داغدار هستند و پس از آن، به حال عادی باز می گردند اما امام راحل شخصیتی بودند که داغ رحلت شان نه تنها کهنه نشده، بلکه هر چه پیش می رویم، رگه هایی از شخصیت ایشان که تا امروز برای ما آشکار نشده بود، نمایان می شود.
آیت الله علم الهدی افزود: داغ امام(ره) هنوز تازه است و هرچه ما با وقایع جدیدی در عمر انقلاب اعم از مسائل و مشکلات گوناگون و تهاجمات داخلی و خارجی مواجه می شویم، به میزان بیشتر به عظمت ایشان پی می بریم. هرچند خداوند در فراز و نشیب ها پس از ارتحال امام(ره)، خلأ وجود ایشان را توسط نعمت رهبر حکیم انقلاب برای ما پر کرده است.
وی افزود: امام خمینی معجزه و آیه خاصی از آیات الهی بود که خدای متعال در زمانی که بیش از هزار سال از مبدأ وحی فاصله گرفته بودیم و دست مان به امام معصوم(ع) نرسیده بود، بر ما نازل کرد. امام چنین وجود مقدس و ارزشمندی بود که حقیقتا عبد صالح خدا بود.
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سختی هایی که امام راحل در طی عمر خود متحمل شدند، خاطرنشان کرد: با وجود تمام موفقیت هایی که امام(ره) در عرصه های انسان سازی، توسعه علوم و معارف دین، جریان مبارزات انقلابی و در پرورش شاگردان داشتند، با مشکلات زیادی هم مواجه بودند اما امام در نهایت انقلاب را به پیروزی رساندند.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین نکات تفسیری دومین آیه از سوره مبارکه حدید، تعبیر « لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض» را دال بر اختصاص حاکمیت به خداوند متعال دانست و اظهار کرد: با توجه به این مسأله، فقط امام معصوم(ع) می تواند حکومت تشکیل دهد و ائمه معصوم(ع) فقیه جامع الشرایط را دارای شرایط تشکیل حکومت معرفی کرده اند.
وی در پایان به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص لزوم تبعیت از ولی فقیه اشاره و تصریح کرد: بر اساس روایت شریف «یَنْظُرَانِ إِلَى مَنْ کَانَ مِنْکُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِیثَنَا وَ نَظَرَ فِی حَلاَلِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْکَامَنَا فَلْیَرْضَوْا بِهِ حَکَماً فَإِنِّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیْکُمْ حَاکِماً فَإِذَا حَکَمَ بِحُکْمِنَا فَلَمْ یَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا اِسْتَخَفَّ بِحُکْمِ اَللَّهِ وَ عَلَیْنَا رَدَّ وَ اَلرَّادُّ عَلَیْنَا اَلرَّادُّ عَلَى اَللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ اَلشِّرْکِ بِاللَّه»، اگر کسی ولایت فقیه را نپذیرد، ولایت معصوم را نپذیرفته است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی