۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

       

این که ما فقط به عبادت بپردازیم و کاری به شرایط اسلام در عرصه جهانی نداشته باشیم در حالی که دشمن می خواهد در مسؤولیت های نظام ما نفوذ کرده همچنین توطئه و تهاجم اقتصادی و نظامی علیه ما را برنامه ریزی کند، مطابق با شیوه زندگی ائمه اطهار نیست.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) که در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به نقل زیارت جامعه کبیره از زبان امام هادی(ع)، به تبیین پیام های این زیارت شریف پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که مهم ترین پیام زیارت جامعه کبیره، متوجه کردن مردم نسبت به جایگاه ائمه اطهار(ع) و ولایت آن ها است، اظهار کرد: امام هادی(ع) در شرایطی که حکومت متوکل عباسی به شیعه ستیزی می پرداخت، شیعه گری را توسعه دادند و در زیارت جامعه کبیره این مسأله را در عرصه امام شناسی برای ما مشخص کردند که در تمام عرصه های زندگی، امام معصوم باید محور نظر شیعیان قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر محوریت امام معصوم(ع) در تمام شئون زندگی به ویژه در عرصه سیاسی زندگی شیعیان، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت امام معصوم(ع) نیز باید نظام سیاسی ای برقرار باشد که در رأس آن حجت امام معصوم حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت حتی اگر این نظام یک نظام مردم سالار نیز باشد، تفاوتی با حکومت شاهنشاهی ندارد چرا که یک نظام غیر ولایی است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: به خاطر اهمیت همین موضوع، امام بزرگوار ما در روز جمهوری اسلامی درباره رأی مردم فرمودند «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.» امام راحل در یک سخنرانی فرمودند «کسانی که می گویند جمهوری دموکراتیک اسلامی، مانند محمدرضا دشمن ما هستند» چرا که بر اساس اعتقاد شیعه، حکومت اگر ولایی نباشد، چه مردم سالار باشد و چه شاهنشاهی، کفر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امام هادی(ع) در فقرات گوناگون زیارت جامعه کبیره تمام این مسائل را به شیعیان آموزش داده اند و این شیوه شبکه سازی تشکیلاتی امام در شرایطی بود که ایشان در پادگان نظامی تحت محاصره بوده و هر چند وقت یک بار ایشان را به زندان منتقل می کردند. زندگی ائمه معصوم(ع) زندگی سختی بوده است.

وی در پایان با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) در عمر خود به مبارزه با طاغوت مشغول بودند، سیره ایشان را الگویی برای شیعیان دانست و گفت: این که ما فقط به عبادت بپردازیم و کاری به شرایط اسلام در عرصه جهانی نداشته باشیم و در حالی که دشمن می خواهد در مسؤولیت های نظام ما نفوذ کرده و در انتخاب نماینده مجلس و رییس جمهور اعمال نفوذ کند و همچنین توطئه و تهاجم اقتصادی و نظامی علیه ما را برنامه ریزی کند، مطابق با شیوه زندگی امام هادی و سایر ائمه اطهار نیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی