۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

دعوا سر وزارت و وکالت نیست، بحث این است که عده‌ای برای این‌که جامعه را میدان توسعه خوش‌گذرانی و چپاول گری خود کنند، پای استکبار را با تز معرفی «تعامل با دنیا» تحت عنوان «تعامل با استکبار» باز کنند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) و امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) که در رواق امام خمینی (رحمت‌الله علیه) حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، بابیان حدیثی از پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه)، اظهار کرد: پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) در این حدیث می‌فرمایند: «مَا أُوذِیَ نَبِیٌّ مِثْلَ مَا أُوذِیت»، هیچ پیغمبری به‌اندازه من اذیت نشد؛ این بیان رسول‌الله با آنچه در پهنه 23 سال دوران رسالت پیغمبر اکرم از بعثت تا رحلت گذشته است، تطبیق نمی‌کند.

ایشان بابیان این‌که برای رسیدن به مقصود این حدیث، باید به وقایع رخ‌داده در طول عمر حدود دو و نیم‌قرنی امامت توجه داشت، عنوان کرد: انبیاء سلف و پیامبران گذشته در عرصه اظهار نبوت و تبلیغ رسالتشان با مشکلات و مصائب گوناگونی روبرو بودند و درنهایت بعد از مدت مدیدی که مردم را به توحید و یکتاپرستی خدا و پیامبری خود دعوت می‌کردند، با عناد و سرسختی‌های کافر معابانه مردم، آن‌چنان روبرو می‌شدند که با یک دنیا یأس و ناامیدی در حق آنان نفرین می‌کردند و عذاب بر آنان نازل می‌شد.

فراگیری کلام رسول‌الله در شبهه جزیره عربستان

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به شیوه متفاوت پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) نسبت به دیگران انبیاء، ادامه داد: پیامبر اکرم در یک پهنه 23 سال که دعوت خود را از نقطه‌ای ابتدایی آغاز کرد، قلمرو عظمت اسلام تمام شبه‌جزیره عربستان را فراگرفته، ندای کلام رسول‌الله عالم‌گیر شده بود و ارکان امپراتوری‌های عالم را می‌لرزاند.

ایشان بابیان این‌که هیچ پیغمبری مبعوث نشد که دو قرن و نیم در چنگال ظلم و ستم واقع شود، خاطرنشان کرد: تبار و خاندان پیامبر در هر گوشه‌ای از دنیا که حضور داشتند، زندگی بر آنان تنگ می‌شد و قدرت ادامه زندگانی عادی به جرم فرزند پیغمبر بودن، نداشتند، این وقایع تنها نسبت به فرزندان پیغمبر اسلام صادق است.

ریشه دشمنی با ائمه، عداوت و کینه نسبت به پیامبر اکرم بود

آیت‌الله علم‌الهدی، ریشه این دشمنی و مظالم را کینه و عداوت شخصی با پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) عنوان و تصریح کرد: پس‌ازآن که پیامبر از جمعی از اعراب خواست تا به یکتایی خداوند شهادت دهند، ابولهب سنگی برداشت و به پیشانی پیامبر کوبید، آن سنگ در چهره عناد، دشمنی و نفاق زیرزمینی، مسیر خود را ادامه داد تا روز رحلت پیامبر که توسط حزب 25 نفره در فتنه ثقیفه بنی ساعده سربلند کرد؛ این چهره عداوت و دشمنی در شکل کشتن یک جنین 6 ماهه از تبار رسول‌الله جریان پیدا کرد، به جریان صحرای کربلا آمد، روی شترهای برهنه‌ای که بچه‌های پیغمبر را به آهن بسته بودند ادامه پیدا کرد و تا زمانی که امام زمان (علیه‌السلام) در پس پرده غیبت قرار گرفتند، تداوم داشت.

ایشان ادامه داد: آنچه امروز امت اسلام باید بدانند، این است که مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام)، سیدالشهدا (علیه‌السلام)، امام رضا (علیه‌السلام) و عزیزان پیغمبر، مظلومیت شخص نبوده، این نبوده که بگویند بر سر قدرت و رقابت‌های سیاسی با هم مبارزه کردند، موضوع درگیری با پیغمبر و در ادامه جنگ بدر و احد است، سر بریده امام حسین که در تشت طلا است، یزید ترانه می‌خواند که ای‌کاش اجداد من که در بدر کشته شدند، بودند و می‌دیدند با فرزند پیامبر چه می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که پیامبر حکمران ظالمی نبود که نسل‌های آینده بخواهند از او انتقام بگیرند، افزود: بااین‌وجود، چرا مردم با فرزندان رسول‌الله این‌گونه رفتار کردند؟ در زیارت عاشورا به امام حسین خطاب می‌کنید «لعن الله امت قتلتک» «خدا لعنت کند امتی که تو را کشت»، یزید و عمر سعد که امت نبودند.

«رفاه‌زدگی» مردم، عامل دو قرن و نیم ظلم به خاندان پیامبر است

ایشان اضافه کرد: وضعیت فرهنگی، بی‌بصیرتی جریان سیاسی و لاابالی‌گری در عرصه سیاست و مدیریت نظام و کشور که مردم آن روز به خاطر شهوت‌رانی‌ها، زندگی روزمره و رفاه‌زدگی پذیرفته بودند، باعث شد عمر سعد و شمر بر امام حسین مسلط شود و زمینه دزدی، چپاولگری و فساد آنان را فراهم آوردند.

ایشان خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد قریب به دو قرن و نیم محور همه تحولات سیاسی زندگی امت، مظلومیت بچه‌های پیغمبر باشد، «رفاه‌زدگی» مردم بود، مردم، مردم رفاه‌زده شدند، اقتصاد قوی و رایج، جیب پرپول، شکم سیر، زندگی مرفه و خوش‌گذرانی را طلب می‌کردند که اگر این رفاه در قالب سلطه یک آدم کافر و آدم کش تأمین شود، دنبال او راه می‌افتادند.

تمام مقابله جریان حزب‌اللهی با جریان‌های غیر ارزشی در «رفاه‌زدگی» است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که تمام مشکل امروز ما، جریان‌های غیر ارزشی و ضد ارزشی رفاه‌طلب است، عنوان کرد: مشکل امروز ما در کشور هم با مزدوران استکبار و هم با جریانات رفاه‌زده‌ی سیاسی غیر ارزشی در این است که تمام مقابله‌ای که جریان‌های سیاسی در عرصه‌های رقابت سیاسی با جریان‌های سیاسی حزب‌الله جان‌برکف دارند، بر سر زندگی رفاه‌زده است.

ایشان بابیان این‌که تجربه حضور در عراق، تأثیر آنان بر سرنوشت کشورها را به‌خوبی روشن کرده است، گفت: آمریکا در عراق نشان داد که اگر به کشوری وارد شود، مردم آن کشور رفاه دارند یا نه، عده‌ای خیال می‌کنند اگر مسؤول شدند و در مقابل اروپا تواضع کنند، نسبت به ارزش‌های اسلام و معارف دین دست‌بردارند و همه کشور را پایگاه لذت‌ها و منکرات شرعیه کنند، رفاه دارند، مردم معاویه را پذیرفتند و کار مردمی که معاویه را پذیرفتند به کجا رسید؟

برخی جریان‌های سیاسی برای توسعه چپاولگری خود، پای استکبار را به کشور باز می‌کنند

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که عده‌ای حاضرند برای توسعه خوش‌گذرانی و چپاولگری‌های خود، پای استکبار را به کشور باز کنند، تصریح کرد: مشکلی که ما امروز در جامعه در این نظام انقلابی به خاطر حفظ اصول انقلاب و مقاومت در پای ارزش‌های انقلاب با برخی جریان‌های سیاسی غیر ارزشی و ضد ارزشی داریم، همین است، دعوا سر وزارت و وکالت نیست، بحث این است که عده‌ای برای این‌که جامعه را میدان توسعه خوش‌گذرانی و چپاول گری خودشان کنند، پای استکبار را با تز معرفی تعامل با دنیا تحت عنوان تعامل با استکبار باز کنند.

بصیرت مردم نظام اسلامی را استوار نگه‌داشته

ایشان، ایستادگی مردم پای اصل ولایت‌فقیه را عامل استواری نظام اسلامی دانست و گفت: آنچه امروز نگذاشته مملکت ما مثل مملکت دوران رسول‌الله شود و سایه عزت و اقتدار میوه دل فاطمه زهرا بر سر ما پرتو افکند، بصیرت و بینش شما مردم است؛ اگر آن روز به‌اندازه نصف شما مردم، چشم‌باز و بصیرت وجود داشت، جگر امام حسن (علیه‌السلام) با زهر پاره‌پاره نمی‌شد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: امروز دشمنان پیامبر از هر زمانی بیشتر هستند و این بصیرت شماست که پای ستون خیمه انقلاب محکم ایستاده‌اید، آنان اگر بتوانند، امروز هم همان معامله را سر پیامبر انجام می‌دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی