۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

اجازه ندهیم در کشور جاسوس خانه تاسیس کنند

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰ ق.ظ

   

امروز کربلا زنده شده و لشکر ابی عبدالله الحسین(ع) به راه افتاده است، جناح های سیاسی دلداده به آمریکا و اروپا خیال می کنند عقل آنها سیاسی است در حالی که بصیرت ندارند و نمی دانند که ایجاد دفتر سیاسی اتحادیه اروپا در این مملکت به منزله به راه انداختن لشکر عمرسعد و غلبه یزید زمان بر ما است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به تعلیم زیارت اربعین از سوی امام صادق(ع) به صفوان جمال اظهار کرد: در این زیارت می خوانیم که امام حسین «بذل مهجه» کردند تا مردم را جهالت نجات دهند که منظور «جهالت» مقابل «بصیرت» است نه جهل مقابل علم و سواد.

وی افزود: مردم بصیرت نداشتند که تفاوت حکومت یزید و حکومت حسین(ع) را نمی دیدند که واقعه کربلا به وجود آمد و روزی که سیدالشهداء در عاشورا مقابل عمر سعد قرار گرفت، بخش عمده کسانی که برای جنگیدن با امام حسین(ع) آمده بودند همان کسانی بودند که در جنگ صفین در رکاب امیرمؤمنان(ع) مقابل معاویه می جنگیدند.

امام جمعه مشهد افزود: بخشی از آنها هم کسانی بودند که در جنگ جمل در رکاب حضرت علی(ع) با طلحه و زبیر جنگیدند و عده ای دیگر نیز خانواده شهدایی بودند که فرزندانشان در جنگ صفین یا جنگ جمل در رکاب حضرت علی(ع) جنگیده بودند و علت اینکه آن روز برای جنگیدن با حسین بن علی(ع) در لشکر عمرسعد ابی وقاص قرار داشتند جهالت بر اثر بی بصیرتی بود .

 آیت الله علم الهدی عنوان کرد: فرمایش امام صادق(ع) یک آرمان یا ایده نیست بلکه مسأله ای است که واقع شده و امام حسین(ع) با شهادت و مصائب خانواده اش واقعا مردم را از جهالت استنقاذ کرد.

وی با بیان این که استنقاذ یه معنای نجات کسی است که تمایل به نجات ندارد، ادامه داد: مردم آن روز نمی خواستند از «جهالت» نجات پیدا کنند خیال می کردند عقل شان می رسد ولی امام حسین(ع) به مردم برخلاف میلشان بصیرت داد.

 جناح های دلداده به آمریکا بصیرت سیاسی ندارند

امام جمعه مشهد در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز نیز جناح های سیاسی دلداده به آمریکا و اروپا خیال می کنند عقل آنها عقل سیاسی است و بصیرت ندارند، که اگر بیگانه ای از بیرون کشور به داخل نفوذ کند و بر همه چیز مردم مسلط شود مسلم است به چیزی جز مطامع و منافع خودش، فکر نمی کند.

وی با اشاره به جهانی شدن دشت کربلا ابراز کرد: امروز کربلا زنده شده و لشکر ابی عبدالله الحسین(ع) به راه افتاده است لشکری که در آن روز 72 نفر بود و امروز تنها یک قدم آن 20 میلیون نفر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: «یا حسین» گفتن های شما در این 50 روز توهم و افسانه نیست، این «یا حسین» گفتن ها تنها برای فرزندان کشته شده امام حسین(ع) نیست بلکه آقا را صدا می زنیم تا بگوییم که دنباله رو شما هستیم.

وی با بیان این که در آن روز کربلا نزدیک کوفه بود و امروز کربلا خود «ایران» است، متذکر شد: دفتر زدن اتحادیه اروپا در این مملکت به منزله به راه انداختن لشکر عمرسعد و غلبه یزید بر ما است؛ عده ای از خودی ها و بعضی از جریان ها و نخبگان سیاسی ما به لشکر عمرسعد پیوسته اند تا مملکت را پای انداز دشمن کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که پذیرفتن این موضوع با «یا حسین» گفتن ها و راهپیمایی های 20 میلیونی نمی سازد، خاطرنشان کرد: اینکه اقتصاد ما در حال سقوط است و مردم ما گرسنه مانده اند پس برای نجات باید دست به دست دشمن خدا دهیم و در را به روی جریانی که در این 37 سال خون ما را به شیشه کرده است، باز کنیم به این امید که کمی از پولهای ما را برگردانند و اقتصاد ما رونق گیرد در مملکت ما مرکز جاسوس بازی بزنند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که اربعین روز بازگشت پیروزمندانه اهل بیت به کربلا و پیروزی امام حسین(ع) است، تأکید کرد: امام حسین(ع) بذل مهجه کردند تا نه تنها فقط مردم آن روز به بصیرت برسند، بلکه ما هم بصیرت داشته باشیم و این بصیرت باید ادامه داشته باشد و مکلف هستیم هرگاه جهالت از میان مردم رفت برای بصیرت تا پای جان ایستاده و همانند امام حسین(ع) بذل مهجه کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی