۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

   

حرمت حرم امام رضا(ع) این است که در این حرم گناه و معصیت صورت نگیرد. مخصوصا برای شما خواهرانی که در گیت خواهران  مراقب حجاب زائران هستید. یک فرد با هر قیافه ای حتی قیافه ی ناهنجار الان زائر و مهمان امام رضا(ع) و برای ایشان محترم است و شما باید در عین احترام این شخص را با وضعی وارد کنید که اسباب گناه فراهم نشود و این در مورد برخی برادران جوان ما هم صدق میکند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضاء یگان حفاظت حرم امام رضا(ع) گفت: با توجه به تقاضا های بسیار برای خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع) خوشبختانه خدمتی با این گرانمایگی برای شما برادران و خواهران نصیب شده و این نشانگر این است که حکم خادمی شما را خود حضرت امضا کرده اند.

این موقعیت خدمت برای شما یک موقعیت سه بعدی است که جمع آن بسیار مشکل است، از نظر برنامه های نظامی و عملیات حفاظتی آنچه لازم است ابلاغ می شود و عمل میکند اما آنچه مهم است اصل خادمی است که سه بعد دارد. اول تکریم زائر امام رضا(ع) چون ایشان به مهمان بسیار اهمیت میدهند و زائر مورد توجه حضرت است. تکریم زائر در موقعیت خدمت شما با رعایت اصول حفاظتی منافات دارد.

رنجیده خاطر شدن زائر برای حضرت قابل گذشت نیست و این را باید شما رعایت کنید. بعد دوم خادمی شما دقت امنیتی در ورود افراد به حرم مطهر است که باید با مدیریت شما با تکریم زائر جمع شود که این بسیار مشکل است. در بین زوار نباید تبعیض قائل شد چون همه ی اینها زائر امام رضا هستند و شما باید بگونه ای با همه ی آنها برخورد کنید که انگار مدیران مملکتند چون اینها عزیزترین عزیان این کشور و عزیز در چشم امام رضا (ع) هستند. گاهی به یک روستایی از راه رسیده امام رضا توجهی میکنند که به من طلبه که عمری در حرم ایشان رفت و آمد دارند نکرده اند.

بعد سوم حرمت حرم امام هشتم است چون مرحله ی اول اجرای آن شما هستنید و حرمت حرم این است که در این حرم گناه و معصیت صورت نگیرد. مخصوصا برای شما خواهرانی که در گیت خواهران مراقب حجاب زائران هستید. یک فرد با هر قیافه ای حتی قیافه ی ناهنجار الان زائر و مهمان امام رضا(ع) و برای ایشان محترم است و شما باید در عین احترام این شخص را با وضعی وارد کنید که اسباب گناه فراهم نشود و این در مورد برخی برادران جوان ما هم صدق میکند.

انجام حرام در حرم مطهر قلب امام رضا(ع) را جریحه دار میکند زوار امام رئوف محترم است اما خود حضرت محترم تر است. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی