۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

قرآن کریم به ما ملاک راهبردی می‌دهد، به‌ عنوان‌ مثال به ما نشان می دهد که در هر انتخاباتی که شرکت می‌کنید ابتدا باید تحقیق کنید ببینید که آیا افراد حاضر در انتخابات معاد باور هستند یا خیر؟ درنتیجه فردی که معاد باور نباشد مملکت، اسلام و انقلاب را به دشمن خواهد فروخت.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی ظهر یکشنبه در آخرین جلسه تفسیر قرآن سوره ممتحنه که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به این که خداوند متعال در ابتدای سوره ممتحنه می‌فرماید دشمن من و دشمن خود را دوست نگیرید، اظهار کرد: در آخرین آیه سوره ممتحنه که امروز آن را موردبحث قرار می‌دهیم خداوند مقصود آیه اول را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یهودیان در قرآن کریم مورد خشم و نفرت پروردگار قرار دارند، افزود: در سوره آل‌عمران خداوند مجدداً درباره یهود می‌فرماید این‌ها تا آخر عمرشان بدبخت و دربه‌در هستند، یهودی‌ها در یک‌زمانی نماد بندگی و عبودیت خداوند بودند و سال‌ها در مقابل فرعون مقاومت کردند اما از آخرت مأیوس شدند، ازاین‌رو خداوند متعال این افرادی که مورد غضبش واقع شدند را مقابل کفاری قرار داد که همان مشرکین هستند و آن‌ها هم از آخرت مأیوس بودند.

دریافت
حجم: 10.8 مگابایت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه محور شناخت خودی و غیرخودی با عنوان معاد باور و معاد نا باور در آیه آخر سوره ممتحنه مطرح‌شده، خطاب به جمع حاضر تصریح کرد: در عرصه‌های اجتماعی و ارتباطات سیاسی و در ارتباطات خانوادگی و شغلی خود هیچ‌وقت با فردی که معاد را باور ندارد دوستی و معامله نکنید.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: همچنین در وصلت‌هایی که می‌خواهد انجام بگیرد باید توجه داشته باشید که نباید با خانواده‌ای که معاد را باور ندارند وصلت کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما ملاک راهبردی می‌دهد، به‌ عنوان‌ مثال به ما نشان می دهد که در هر انتخاباتی که شرکت می‌کنید ابتدا باید تحقیق کنید ببینید که آیا افراد حاضر در انتخابات معاد باور هستند یا خیر؟ درنتیجه فردی که معاد باور نباشد مملکت، اسلام و انقلاب را به دشمن خواهد فروخت.

وی در پایان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین یادآور شد: مسئولین ما خیلی از چیزها را در عرصه‌های ارتباطات سیاسی با خارجی‌ها رو نمی‌کنند چراکه اگر رو شود آنگاه عقیده مردم از خیلی موارد برمی‌گردد، چرا فردی که روزی در عرصه‌های مختلف انقلاب حضورداشته می‌رود مقابل رهبری قرار می‌گیرد و به سینه ولایت مشت می‌کوبد؟ این به این دلیل است که چنین افرادی از آخرت خود ناامید و مأیوس هستند.

گفتنی است صوت و فیلم مشروح سخنان آیت الله علم الهدی در آخرین جلسه از تفسیر سوره مبارکه ممتحنه، در همین صفحه قابل دریافت است.

فیلم بخش نخست از آخرین جلسه تفسیر سوره ممتحنه:


دریافت
حجم: 38.9 مگابایت

فیلم دومین بخش از آخرین جلسه تفسیر سوره ممتحنه:



دریافت
حجم: 43.7 مگابایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی