۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

 

یکی از مسئولان دولت قبل معتقد بود که «ما با مردم اسراییل دشمن نیستیم.» شما با این‌ کسانی‌که با هدف دشمنی و کشتن مسلمانان به غصب اراضی آن‌ها پرداخته‌اند دشمن نیستید؟ شما مسلمانید؟

 

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه ممتحنه، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، عمده سخنان خود را به بیان موضوعاتی پیرامون مسئله قدس شریف قرار داد و گفت: موضوع سوره مبارکه ممتحنه در حقیقت برائت از کفار و دشمنان است و نکات دیگری که در این سوره مبارکه بحث شده، پیرامون این است که مسئله انفصال از دشمن در شکل نهادینه‌ای در بین مسلمانان تثبیت شود. چون در هر حال برائت از دشمن هزینه‌هایی برای انسان در زندگی دارد. گاهی شرایط زندگی ایجاب می‌کند که انسان با دشمنان سرسخت که در صدد براندازی هستند، تعاملاتی را انجام دهند که نهایتا موجب سلطه دشمن بر امت اسلام و اجرای منویات و مقاصد شوم آن‌ها می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه دستوراتی که خداوند در این سوره در مقام سدسازی برابر نفوذ و سلطه دشمن بر جامعه دینی بیان می‌فرماید، برای این است که نهایت کار به سقوط مسلمانان منجر نشود. ما نمی‌توانیم با جریانی که اساس آن بر نابودی اسلام بوده است، در روابط اجتماعی و سیاسی تساهل و تسامح داشته باشیم. این‌که خداوند در سوره مبارکه ممتحنه بر برائت از دشمن تکیه می‌کند و این سوره را به عنوان یک بسته کامل آموزشی قرآن برای اصول سیاست خارجی امت اسلام قرار داده، علتش این است که دشمنی دشمن با مسلمانان به خاطر اسلام است؛ نه به خاطر خود مسلمانان.

 

اسرائیل مجری عداوت‌های دشمنان علیه اسلام است

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: دشمن با اسلام عداوت داشته و این عداوت را به سبب وابستگی مسلمانان به اسلام اجرا می‌کند و اگر این مردم روزی از اسلام دست بردارند، کاری به کار آن‌ها نخواهد داشت. دلیل دشمنی‌اش با اسلام این است که رفتار اجتماعی سیاسی این مردم در اثر تعالیم اسلام به گونه‌ای می‌شود که دشمن نتواند بر آن‌ها و هستی‌شان مسلط شود.

 

وی با اشاره به این‌که رژیم غاصب صهیونیستی مجری تمام عداوت‌های مستکبران علیه مسلمانان است، یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم تمام گردن‌کلفت‌های دنیا به این نتیجه رسیدند با وجود اسلام نمی‌‌توانند بر مردم این منطقه حاکم شوند و لذا نقشه‌ای که برای (منطقه به اصطلاح) خاورمیانه ریختند، برای خاور دور که تمدن سابقه‌دارتری داشت، دارای توان اقتصادی بیش‌تری بود و مردم آن مقاومت طبیعی بیشتری داشتند، چنین نقشه‌ای نریختند. آن‌ها به راحتی بر چین و ژاپن مسلط شدند و بعد هم که جریان مائوئیست در چین ظاهر شد، با آن کنار آمدند اما در خاورمیانه دیدند این‌گونه نیست و نمی‌توانند با اسلام بسازند. لذا برای براندازی اسلام پایگاهی را به وجود آوردند که از همان روز اول با رویکرد اسلام زدایی و مسلمان زدایی شروع به فعالیت کرد.

 

امروز ترکیه خدمت گذار غرب در خیانت به مسلمانان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هدف جریان استکبار از تأسیس رژیم صهیونیستی در منطقه، صرفا برای حفاظت از منافع‌شان نبوده، اظهار کرد: اگر هدف‌شان این بود که دولتی تشکیل شود و حافظ منافع آن‌ها در منطقه باشد، دولت‌هایی مثل عربستان وجود داشتند که انگلیس از پیش آن را تشکیل داده بود. عمان، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس عمدتا حافظ منافع غرب هستند و ترکیه هم اخیرا به جمع آن‌ها اضافه شده است. اصلا ترکیه که روزی پایگاه حکومت یکپارچه اسلامی تحت عنوان عثمانی بود، امروز روسپی و خدمت‌گذار غرب در خیانت به مسلمانان است. آن‌ها در واقع می‌خواستند تشکیلاتی به وجود آورند که تمام رویکردش کشتن و درگیری و جنگ با اسلام باشد. لذا یک مشت انسان‌ بیگانه با این منطقه را به خاورمیانه آوردند که مسلمانان را از خانه‌شان بیرون کنند و وجب به وجب این سرزمین با غصب و کینه و دشمنی درست شود.

 

مردم اسرائیل با دولت جعلی صهیونیستی هم‌سو هستند

آیت‌الله علم‌الهدی، گسترش مرزهای رژیم صهیونیستی از ابعاد مختلف برای آواره کردن مسلمانان را سیاست اصلی استکبار از تأسیس این رژیم دانست و تصریح کرد: علت این‌که امام(ره) در روزهای مبارزه با رژیم ستمشاهی به همان میزان که با شاه می‌جنگیدند، مسلمانان را نسبت به خطر اسراییل آگاه می‌کردند، این بود که در شرایطی که غرب می‌گفت «اسلام باید از بین برود»، خط کلی از بین رفتن اسرائیل را تعیین کردند تا مسلمانان روی این خط قدم بردارند.

 

وی ساکنان رژیم صهیونیستی را عناصری هم‌سو با دولت جعلی اسرائیل خواند و گفت: یکی از مسئولان دولت قبل معتقد بود که «ما با مردم اسراییل دشمن نیستیم.» مردم اسرائیل کسانی هستند که از جای دیگری از دنیا آمده‌اند و سرزمین مسلمانان را غصب کرده‌اند. شما با این‌ کسانی‌که با هدف دشمنی و کشتن مسلمانان به غصب اراضی آن‌ها پرداخته‌اند دشمن نیستید؟ شما مسلمانید؟

 

انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دشمنان را برهم زده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما اسلامی را که در چاردیواری مساجد زندانی بود، با قیام امام(ره) و خون دادن و شهید دادن مردم به قدرتی تبدیل کردیم که معادلات سیاسی دشمنان دین را بر هم زده است. بزرگ‌ترین معادله سیاسی دشمن این است که در دل مسلمانان دشمن بکارند. لذا مسئله ما و اسرائیل مسئله درافتادن با یک دولت نیست. بحث این است که آن‌ها می‌خواهند اسلام نباشد و هدف‌ ما از انقلاب هم تغییر وزرا و وکلا نبوده؛ هدف ما این بوده که معادلات دشمن را به هم بزنیم تا انقلاب ما زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی در برابر رژیم اشغال‌گر قدس، خاطرنشان کرد: جریان مقاومت امروز یک جریان جدی در منطقه است و مدیریت‌های داهیانه مقام معظم رهبری پس از رحلت امام(ره) با آن دورنمای هدف‌گذاری امام(ره) در اصل انقلاب کار را به جایی رسانده که امروز جبهه مقاومتی برابر اسراییل به وجود آمده و وظیفه ما تداوم این جبهه است؛ در حالی که روز اول پیروزی انقلاب اسرائیل یک جریان نیرومند مسلط بر منطقه بود و همه در برابر آن بی‌تفاوت بودند.

 

نمی‌توان در اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور نسبت به «برائت از دشمنان» بی‌تفاوت بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادعای برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر اشتباه بودن حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: کسانی‌که با حمایت از این جریان مخالفند، یا جاهلانی به جهل مرکب هستند و یا دست‌نشاندگان خود دشمنانند که می‌گویند «چرا باید با وجود این شرایط اقتصادی کشورمان، به سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان کمک کنیم؟» مسئله حمایت ما از جبهه مقاومت در برابر اسرائیل، مسئله میدان جنگی است که دشمن با هدف براندازی اسلام و قرآن وارد آن شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: تشکیل جبهه مقاومت به صورت یک جریان رزمنده مبارز صهیونیست ستیز، که همه نقشه‌های دشمن را از بین ببرد، کار آسانی نیست و جنگ و مقابله با اسرائیل برای ما مثل جنگ بدر و احد است و با آن‌ها فرقی ندارد. چرا که هدف دشمن براندازی اسلام است؛ نه تسلط بر یک منطقه. اگر مسلمان هستیم و سوره ممتحنه و اصل «برائت از دشمن» را قبول داریم، نمی‌توانیم در اجرای سیاست اقتصادی کشورمان به مبانی دینی توجه نداشته باشیم.

 

شرایط امروز اسلام همانند جنگ احزاب است

آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز تأسف از رفتار منافقانه دولت‌های به ظاهر اسلامی حاشیه خلیج فارس، تصریح کرد: امروز متأسفانه دولت‌های اسلامی با خود این غده سرطانی هماهنگ شده‌اند و شرایطی مانند شرایط جنگ احزاب به وجود آمده که در آن، یهود با عرب بعد از 3 هزار سال دشمنی، دست به دست هم دادند تا پیامبر(ص) را شکست دهند. امروز هم همین وضعیت است. عربستان یک دولت کافر مشرک مسلمان‌کُش است و با اسراییل دست به دست هم داده‌اند که ما را از بین ببرند.

 

وی با طرح این پرسش که «آیا راهپیمایی روز قدس تا به امروز موجب پیشروی اسلام شده است؟»، در پاسخ به آن اظهار داشت: اگر آن روز تعیین نمی‌شد و مسلمانان این روز را برای خود قرار نمی‌دادند، امروز ما نمی‌توانستیم جبهه مقاومتی با این شکل تشکیل دهیم در حالی‌که امروز همه دشمنان ما به دنبال نابودی این جبهه هستند.

 

عدم حضور در راهپیمایی روز قدس، اگر از روی آگاهی باشد، دهن‌کجی به خداست

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امام(ره) نه تنها مرد مبتکری بود، بلکه چیزهایی را که دیگران در آینه می‌دیدند، ایشان در خشت خام می‌دید. یکی از ویژگی‌های نظام ولایت فقیه این است که همه حرکت‌ها در آن با یک قداست آمیخته است و به عنوان یک تکلیف شرعی از مبنای دینی برخوردار است. راهپیمایی روز قدس نیز در کنار عبادت‌ها و نماز شب‌ها و روزه‌گرفتن‌های ماه رمضان، برای این است که برائت از دشمنان خدا را به دنیا نشان دهیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان ضمن تأکید مجدد بر لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: عده‌ای در این راهپیمایی شرکت نمی کنند در حالی‌که خدا را قبول دارند و روزه می‌گیرند اما به این نکات دینی توجه ندارند؛ خب این اشکالی ندارد. اما مسلمانانی که بصیرت دارند و هم نسبت به بندگی خدا در ماه رمضان بینش بالاتری دارند، هم نسبت به مسائل روز اسلام، اگر با این بصیرت در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنند، دهن‌کجی عامدانه نسبت به خدا و قداست ماه رمضان است.

 

فیلم تفسیر سوره ممتحنه - قسمت اول


دریافت

فیلم تفسیر سوره ممتحنه - قسمت دوم

 


دریافت

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی