۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

   

استاد سبزواری نمونه بارز انسان انقلابی و شاعر متعهدی بود که پیوندی میان دین و هنر برقرار کرد.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه مراسم وداع با پیکر مرحوم استاد حمید سبزواری، شاعر پیشکسوت و انقلابی در حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استاد بزرگوار و شاعر هنرمند عالی‌قدر در کنار همه امتیازات و فضائلی که داشت، وجودش به‌عنوان یک مجاهد فی‌سبیل‌الله و یک رزمنده در جبهه مبارزه با کفر و ضدانقلاب، مؤثر بود.

وی افزود: وجود مرحوم استاد حمید سبزواری این واقعیت را ثابت کرد که یک هنرمند بیش از یک مجاهد فی سبیل‌الله که تجهیزات عسگری و نظامی را می‌تواند در استخدام دفاع از دین قرار بدهد، می‌تواند این‌طور هنر را به‌پای دین بریزد؛ ایشان حجت خدا بر همه هنرمندانی بود که هنر را به‌پای ابتذال می‌ریزند و هنر را علیه دین استعمال می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: مرحوم آقای سبزواری تمام توان خود را به‌پای دین و اهل‌بیت ریخت و در مجموع حجتی برای همه هنرمندان است.

پیکر استاد حمید سبزواری که بامداد شنبه از دنیا رفت پس از تشییع در تهران به مشهد منتقل و امروز در حرم رضوی طواف داده و تشییع شد.

در این مراسم که در صحن آزادی حرم رضوی برگزار شد، جمع کثیری از مردم و مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند و آیت‌الله علم الهدی بر پیکر ایشان نماز گزارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی