۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

دعوت افراد به بندگی حق، انسان را مقرب درگاه الهی می کند

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ

   

انسان را به خدا نزدیک می کند، تنها انجام عبادت ها و اعمال سنگین نیست بلکه کار کردن برای خدا از جمله دعوت به بندگی حق است.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امشب در جلسه تفسیر هفتگی خود در مهدیه مشهد با اشاره به آیه 124 سوره بقره، گفت: این آیه جزو آیات معروفی است که در زمینه تبیین عظمت مقام امامت به آن استشهاد می شود.

وی با بیان این که در این آیه تأکید می شود که مقام امامت بالاتر از مقام رسالت است، افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: «خداوند ابراهیم را بنده خود قرار داد قبل از این که پیامبر قرار دهد و او را به مقام نبوت رساند قبل از آن که به رسالت برساند و به مقام خلّت رساند پیش از آن که امام قرار دهد و پس از آن که همه خوبی ها در او جمع شد، فرمود تو را امام قرار دادم».

امام جمعه مشهد ادامه داد: از آنجا که مقام امامت در نظر ابراهیم(ع) بزرگ آمد، از خداوند درخواست کرد به ذریه او هم این مقام عطا شود که خداوند فرمود عهد من به ظالمان نمی رسد.

آیت الله علم الهدی در تفسیر واژه «کلمات» در آیه 124 سوره بقره، تصریح کرد: منظور از کلمات، مواد امتحانی ابراهیم و اتمام کلمات به معنای تکمیل آزمایش او است.

وی اظهار کرد: در روایت آمده است، شخصی از امام صادق(ع) پرسید این کلماتی که خداوند به وسیله آن ابراهیم(ع) را آزمود، چه بود؟ ایشان فرمودند: مراد، کلماتی است که حضرت آدم تلقی و به واسطه آن ها توبه کرد؛ یعنی نور مقدس پنج تن آل عبا به عنوان مظاهر عبودیت و عشق الهی.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کلمه در برخی مواضع قرآن به معنای یک واقعیت و موجود پرمحتوا آمده است(حجم کوچکی که در آن معنای بزرگی است) مانند «إنّ اللهَ یبشرکِ بکلمه مِنه اسمُه عیسی بن مریم».

آیت الله علم الهدی در تفسیر کلمه «أتَمّهنّ» گفت: حضرت آدم، امامت را تا امام حسین(ع) دید ولی حضرت ابراهیم، امامت را تا نهایت آن یعنی امام زمان(عج) دید از این رو تعبیر اتمام برای او به کار برده شده است.

 وی با بیان این که در هر امتحانی، یک ابزار و یک عیار وجود دارد، افزود: 12 امام، عیار خلوص ابراهیم بودند به گونه ای که هر چه به آن ها نزدیک بود، عیار و ارزشش بیشتر می شد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: آنچه انسان را به خدا نزدیک می کند، تنها انجام عبادت ها و اعمال سنگین نیست بلکه کار کردن برای خدا از جمله دعوت به بندگی حق است؛ اگر همه با ما بد شدند و حتی یک طرفدار نداشتیم اما حامی امام زمان(عج) ماندیم، این ارزش دارد



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی