۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

   

انسانی که در اعتکاف و خط مبارزه به سر می‌برد از هیچ‌چیز واهمه ندارد، چراکه اعتکاف آخر جنگ با استکبار و پاسداری از ارزش‌های دینی است.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع معتکفین مسجد گوهرشاد حرم مطهر، اعتکاف در جوار حرم ثامن الحجج را یک امتیاز بزرگ توصیف کرد و گفت: در هر مسجدی که شرایط وجود داشته باشد برگزاری اعتکاف ممکن است، اما این امتیاز برای شما رقم خورده چراکه برای سایر معتکفین چنین سعادتی صورت نگرفته است.

وی حضور در مراسم اعتکاف را به مانوری تشبیه کرد و افزود: این حضور بیانگر این است که شما حاضرید از همه چیز خود در راه خدا بگذرید.

علم‌الهدی تأکید کرد: انسانی که در اعتکاف و خط مبارزه به سر می‌برد از هیچ‌چیز واهمه ندارد، چراکه اعتکاف آخر جنگ با استکبار و پاسداری از ارزش‌های دینی است.

امام‌جمعه مشهد با طرح این سؤال که "آیا اعتکاف صرفاً همین سه روز است و بعد از آن باید به گذران دوباره زندگی بپردازیم؟" گفت: اعتکاف از «اکوف» گرفته‌ شده و راغب اصفهانی در کتاب مفردات خود این «اکوف» را با معنای اقبال نشان دادن و روی آوردن تعریف کرده است.

وی تأکید کرد: اعتکاف مدت عمر انسان است و به این معنا نیست که انسان تنها سه روز آن را به جا آورد و بعد به سراغ زندگی روزمره برود؛ حتی در عرصه مبارزه هم این اعتکاف بی‌نظیر است، چراکه حضرت زینب (س) درحالی‌که عزیزانش اسیر شده بودند و اولادش در صحرای کربلا به شهادت رسیده بودند به درگاه خداوند ندای العفو سر داد که این آخرین حد درجه اعتکاف بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به طواف خانه خدا به‌عنوان قدیمی‌ترین جایگاه عبادت خداوند بر روی زمین اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم آمده است حضرت آدم پیمانی با خداوند بسته بود که از این تصمیم غافل شد و آن چیزی را پسندید که خداوند به او گفته بود آن را برای تو نمی‌پسندم.

علم الهدی با اشاره به اینکه انوار مطهر ائمه اطهار سبب توبه آدم در این دنیا شد، افزود: آدم با پنج نوری که نمادش پیامبر اکرم، صدیقه اطهر، حضرت امام علی (ع)، امام حسین (ع) و امام حسن (ع) بودند توبه کرد و لذا اولین خانه‌ای که بر روی کره زمین به‌عنوان خانه عشق آدم ساخته شد کعبه بود که بنای آن از سنگ‌های بهشتی تشکیل شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی