۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

   

اگر از فرزندان پیامبر دست بکشیم و در این کشور کسانی وارد شوند که با رهبری زاویه دارند جامعه ما همانند آن دوران یزیدی می‌شود که در آن زمان جامعه بستری برای تیرباران بدن مطهر امام حسن(علیه السلام) شد.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: معمولا هنگامی که از پیامبر و عظمت رسول‌الله و ابعاد شخصیتی ایشان سخن به میان می‌آید، سازندگی فوق‌العاده از نظر دگرگونی جامعه جاهلی و تبدیل آن به جامعه الگوی انسانی مطرح می‌شود.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه از دشمنی‌هایی که با رسول‌الله در تاریخ صورت گرفته است کمتر صحبت می‌شود، افزود: ایشان می‌فرمایند هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد؛ از یک طرف وقتی با یک کارنامه 23 ساله دوران اجرایی ایشان را با پیامبران دیگر مقایسه می‌کنیم در همه این سال‌ها رنج‌هایشان در مقابل انبیای دیگر قابل مقایسه نیست.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) 23 سال هدایت مردم را بر عهده داشتند و بروز جنگ‌های زیاد و با وجود همه این اذیت‌ها، اما قدرت پیامبر شبه جزیره عربستان را گرفت لذا تمامی مشکل‌ها و اذیت‌ها و اصل عداوت با پیامبر برای براندازی اسلام بود.

وی تاکید کرد: از امروز که پیکر مطهر پیامبر بر روی زمین بود تا 250 سال بعد از آن، تمام فرزندان پیامبر و اهل بیت ایشان یا به شهادت رسیدند و یا تکه تکه شدند، هدف این جریان تنها عداوت و دشمنی با پیامبر نبود و هدف این دشمنی براندازی اسلام بود لذا همه توطئه‌ها، جنگ‌‌ها و برخوردهای خائنانه با اهل بیت پیامبر به منظور براندازی اسلام شکل گرفت.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به مظلومیت جانسوز امام حسن(ع) و اهانت‌هایی که بعد از شهادت به پیکر مطهرشان شد، عنوان کرد: در ذکر مصائب اهل بیت و روضه خواندن تاکنون عمق مسائل اهل بیت را ندیده‌ایم، به عنوان مثال امام حسن (ع) بعد از شهادت مظلومانه به گونه‌ای تشییع شدند که تابوت آن حضرت تیرباران شد.

وی ادامه داد: آن روزی که بنا شد پیکر مطهر امام حسن (ع) دفن شود، یک خانم با توطئه‌هایی که رخ داده بود نگذاشت که پیکر ایشان در خانه پیامبر دفن شود، همانطور که در جنگ جمل وارد عمل شد لذا هدفشان این بود که تبار پیامبر نابود شود.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: دشمنان با جعل احادیث پیامبر و روی کار آوردن یک زن در مدینه سعی داشتند فتنه به وجود بیاورند و به دنبال براندازی تبار پیامبر بودند، لذا آنهایی که در تشییع امام حسن(ع) فحاشی و به پیکر مطهر امام جسارت و اهانت کردند نمی‌دانستند وجود امام معصوم به مانند آینه شفاف، همه فتنه‌ها و حرکت‌های شیطانی را می‌بیند و با آن مقابله می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اصل قصه توطئه و بحث براندازی اهل بیت بود به طوری که آنها با هدف فرزندان پیامبر را به شهادت رساندند، حتی مدت 10 سال بعد از شهادت امام علی(ع)، زندگی امام حسن(ع) وضعیت مظلومانه داشت تا جایی که حتی در مسجد که بر روی منبر می‌رفتند به پدر بزرگوار ایشان حضرت امیرالمومنین علی(ع) فحاشی می‌شد و در خانه همسرشان قاتل جان آن حضرت شد.
 
وی عنوان کرد: همه مظلومیت ایشان وسیله‌ای بود که ما عبرت بگیریم و تنها نقل آن مطرح نیست لذا اگر بنا شد از فرزندان پیامبر دست بکشیم و در این کشور کسانی وارد شوند که زاویه با رهبری دارند جامعه ما همانند آن دوران یزیدی می‌شود که در آن زمان جامعه بستری برای تیرباران بدن مطهر امام حسن(ع) شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه‌شناسی در قالب بصیرت مردم علاج همه مشکلات است، افزود: تیر باران پیکر مطهر امام حسن (ع) انتقام جنگ جمل بود.

وی یادآور شد: در جنگ جمل وقتی لشکر دشمن شکست خورد و طلحه فرار کرد و کشته شد، آنگاه زبیر پشت به جنگ کرد در حالی که جنگ هنوز ادامه داشت لذا حضرت علی(ع) فرمودند باید جمل را فرود بیاورید و علم این فتنه پایین آورده شود و امام حسن(ع) با صلابت حیدری خود توانستند جمل را فرود بیاورند و آنگاه جنگ تمام شد لذا به مانند چنین روزی عده‌ای انتقام آن ضربتی را گرفتند که امام حسن (ع) در جنگ جمل به شتر زدند تا علم جنگ را پایین آورند.  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی