۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

شناخت کامل مقام معصومین(ع) وظیفه شیعه است

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

 

شناخت کامل نسبت به مقام امامت و ولایت هر یک از معصومین(ع) یکی از وظایف شیعیان در شرایط فعلی است.

به گزارش alamolhoda.com آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم سالگرد شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: زندگی هر یک از معصومین(ع) دارای شکل خاصی است لذا مطالعه زندگی اهل بیت(ع) و به خصوص امام محمد باقر(ع) باعث می شود در تمامی مسائل یک راهبری اساسی پیدا کنیم. 
امام جمعه مشهد ادامه داد: امام محمد باقر(ع) در ظاهر یک سیمای علمی و معرفتی دارد اما این ویژگیها نشات گرفته از روحیه انقلابی ایشان است. 
وی افزود: فعالیتهای انقلابی و علمی امام محمد باقر(ع) باعث شد اسلام به شکوفایی خود برسد و دوران بسیار ارزشمندی را طی کند.


آیت الله علم الهدی گفت: تا پیش از امام باقر(ع) حکام بنی امیه سعی در این داشتند که چهره مکتبی اسلام را از بین ببرند و بعد از انحراف رهبری از جانب امامت مسائله رهبری مرامی را مطرح کردند، آنها بر این عقیده بودند که رهبری سیاسی اسلام یک واقعیت متفاوت از رهبری مرامی است. 
وی افزود: برخی افراد در عین اینکه پشت سر رهبری نماز می خوانند و از مقام رهبری تقلید می کنند اما در جریانهای سیاسی با رهبری زاویه دارند، این افراد دنباله رو همان کسانی هستند که در زمان امام محمد باقر(ع) زندگی می کردند. 
امام جمعه مشهد ادامه داد: پیغمبر گرامی اسلام فقط حضرت علی(ع) را معرفی کرد و هیچ انتصابی توسط ایشان انجام نشد بلکه حکومتداری و امامت از طرف خداوند بر عهده امیرالمومنین(ع) نهادینه شد. 
وی با انتقاد از کسانی که اسلام را دارای فکر و اندیشه نمی دانند گفت: اسلام یک جریان پویای فکری است که در طول دوران مختلف رشد کرده و برای تمامی احوالات انسان برنامه دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: عده ای عنوان می کنند که اهل بیت(ع) در خانه خود نشسته بودند و تنها به فعالیهتای علمی می پرداختند که این تعبیرات به هیچوجه صحت ندارد، اگر اینگونه بود که اهل بیت(ع) را به شهادت نمی رساندند زیرا یکی از ویژگیهای اصلی معصومین(ع) روحیه مبارزه و انقلابیگری آن بزرگواران بود. 
مراسم ویژه روز شهادت امام پنجم شیعیان جهان حضرت امام محمد باقر علیه السلام ظهر امروز با مرثیه سرائی توسط مداحان اهل البیت عصمت و طهارت در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد.
امام جمعه مشهد در مراسمی دیگر به همین مناسبت در مسجد و حسینیه علی(ع) مشهد گفت: برخی در صدد کم رنگ کردن معارف و سیره واقعی اهل بیت(ع) در جامعه هستند. 
آیت الله علم الهدی افزود: برخی چنین وانمود می کنند که از ائمه معصومین(ع) تنها امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ستم قیام کردند و بعد از آن حضرت تنها امام زمان(عج) در مقابل ستمگران می ایستند و هیچ کدام از امامان(ع) دیگر دست به این اقدام نزدند. 
وی ادامه داد: این درحالی است که خط همه ائمه(ع) خط امام حسین(ع) بود و اگر این بزرگواران در مقابل حکومتهای ستمگر ایستادگی نمی کردند و نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت می بودند که به شهادت نمی رسیدند. 
امام جمعه مشهد همچنین گفت: جریانهای غیرولایی در یک شگرد شیطانی برای قداست زدایی از رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند و دشمنان به دنبال زیر سووال بردن صلابت رهبر معظم انقلاب در جامعه هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی