۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

دیدار با اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم فاطمی

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ق.ظ

غلبه عید نوروز بر ایام فاطمیه برای جمهوری اسلامی ناگوار است

نگذارید ما در کشور شاهد مظلومیت حضرت زهرا(س) باشیم که فاطمیه تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد، برای ما ناگوار است که جمهوری اسلامی تشکیل دادیم، این‌همه خون در پای این مذهب ریخته شده و ببینیم به خاطر عید نوروز فاطمیه از بین رفت.

دیدار با اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم فاطمی
آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم فاطمی بابیان این‌که در چهار سال گذشته و با همت شما این اجتماع بسیار باشکوه برگزار شد، گفت: امسال وضعیت خاصی پیش رو داریم و آن مسئله نوروز است که با کم‌لطفی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور مواجه هستیم.

وی با انتقاد از صداوسیما به‌واسطه فعالیت اندک پیرامون ایام فاطمیه، ادامه داد: آن‌چنان جریان عید و نوروز را پررنگ می‌کنند که گویی فاطمیه‌ای وجود ندارد؛ دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی دیگر نیز همین‌طور عمل کرده‌اند، ترس ما از این است که امسال یک‌بار دیگر بعد از کتک خوردن حضرت زهرا(س)، ببینیم عید آمد و بر اندوه حضرت زهرا(س) غلبه کرد.

امام‌جمعه مشد مقدس با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد، خاطرنشان کرد: نگذارید ما در کشور شاهد مظلومیت حضرت زهرا(س) باشیم که فاطمیه تحت‌الشعاع نوروز قرار گیرد، برای ما ناگوار است که جمهوری اسلامی تشکیل دادیم، این‌همه خون در پای این مذهب ریخته شده و ببینیم به خاطر عید نوروز فاطمیه از بین رفت.

وی به تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ایام عید و برگزاری مراسم فاطمیه اشاره و اظهار کرد: سال‌های قبل بسیج فعالیت می‌کرد و افراد را سازمان می‌داد، هیأت ها نیز با فعالیت قوی‌تری وارد می‌شدند اما امسال از چند جهت با مشکل مواجه هستیم، اول این‌که ادارات تعطیل هستند و نقصی در کار ایجاد می‌شود، پاسداران نیز تعطیل هستند که امیدواریم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، به‌طور استثناء این ایام را به خدمت بازگردند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که باید در کنار نصب پرچم‌های سه رنگ، پرچم‌های مشکی نیز نصب شود، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر، تعطیلی اصناف در روز شهادت مطرح است، ترس از آن داریم که اصناف اطراف حرم حاضر نباشند این موضوع را رعایت کنند، نظر ما بر الزام نیست، زیرا وجود حضرت صدیقه اطهر(س) آن‌قدر عاشق دارند که نیاز نیست کسی را به‌زور عاشق حضرت کنند اما پیشنهاد می‌شود به‌عنوان تقاضا، ابلاغیه‌ای ابلاغ شود که حتی به‌صورت تک‌تک به این مغازه‌ها یادآوری شود نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

 

عضو خبرگان رهبری با ارج نهادن بر دغدغه مسؤولان نسبت به بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)، یادآور شد: نگرانی‌ها از انجام شعائر به اشکال دیگر نیست بلکه نگرانی از آن است که دیگران بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کرده و عشق حضرت زهرا(س) را ابزار ایجاد تفرقه و اختلاف کنند؛ دغدغه این است که غیر از جریان‌های همسو، شعائری انجام شود که وسیله اختلاف بین مسلمانان شود که اجازه چنین کاری داده نخواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی