۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

انتخابات خبرگان رهبری، هوشمندانه و معنادار بود/کسانی که به دنبال تغییر رفتار نظام هستند همان ضد انقلابند

آنچه در این هفته انجام گرفت به‌عنوان یک نماد ارزشی، اجلاس خبرگان رهبری بود؛ در اجلاس خبرگان رهبری، انتخابات رییس خبرگان، هوشمندانه و معنادار صورت گرفت، فقهای عالی‌قدر خبرگان، نمایندگان ملت و مردم نشان دادند که این‌ها در برابر فشارهای بیرونی تأثیرپذیر نیستند و ذره‌ای هم زاویه با نظام و رهبری را تحمل نمی‌کنند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 56 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، به فرارسیدن روز بزرگداشت مقام شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: روز 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدای گران‌قدر اسلام و سالروز تأسیس بنیاد شهید را گرامی می‌داریم و در این خصوصیت از افاضات دانشمند محترم، جناب حجت الاسلام والمسلمین، آقای حسنی، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران فیض بردیم.

انتخابات خبرگان رهبری، هوشمندانه و معنادار بود

آنچه در این هفته انجام گرفت به‌عنوان یک نماد ارزشی، اجلاس خبرگان رهبری بود؛ در اجلاس خبرگان رهبری، انتخابات رییس خبرگان، هوشمندانه و معنادار صورت گرفت، فقهای عالی‌قدر خبرگان، نمایندگان ملت و مردم نشان دادند که این‌ها در برابر فشارهای بیرونی تأثیرپذیر نیستند و ذره‌ای هم زاویه با نظام و رهبری را تحمل نمی‌کنند. «تکبیر»

نهاد مقدس مجلس خبرگان رهبری، نهادی است که هم در جهت تداوم اهداف مقدس انقلاب کاملاً پاسداری می‌کند و هم در جهت حفظ اسلامیت و مشروعیت این نظام دقت دارد و تا به امروز، رؤسا و مدیران مجلس خبرگان، صرف‌نظر از این‌که فقهای ارزشمند و شخصیت‌های وارسته‌ای ازنظر فقاهت بودند، این‌ها عناصر سابقه‌دار در جریان انقلاب و از یاران دیرین امام بزرگوار بوده‌اند.

آیت‌الله یزدی یک سرباز و خدمتگزار به انقلاب است

کسانی بودند که از آغاز نهضت امام در کنار امام، جریان انقلاب را تا به امروز در یک‌عمر بالای 50 ساله و نیم‌قرنی، دقیقاً رصد و دنبال می‌کرده‌اند و لذا جایگزین یک فقیه انقلابی بزرگواری مثل مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، حضرت آیت‌الله یزدی قرار گرفتند که از یاران صدیق امام از لحظات اولیه نهضت امام در خدمت امام، در کنار امام، در دوران مبارزه با طاغوت در عرصه مقابله و مبارزه با نظام ستم‌شاهی از یک پرونده با درخششی در مبارزات ارزشمند و در مظالم و جنایات دشمنان و نظام ستم‌شاهی نسبت به ایشان در تبعیدگاه‌ها، در زندان‌ها و شکنجه‌ها ایشان باسابقه‌اند و سابقه‌دار، از اول پیروزی انقلاب نیز در کنار امام و رهبری به‌عنوان یک سرباز فداکار خدمتگزار در تمام شرایط، ایشان خالصانه در خدمت بودند.

خوشبختانه ایشان سکان مدیریت خبرگان رهبری را به دست گرفتند؛ در اجلاس خبرگان در نطق‌های پیش از دستور، آنی که خیلی قابل‌توجه بود، اظهار نگرانی‌هایی که فقهای نماینده مردم در خبرگان نسبت به مسائل اقتصادی و عمدتاً نسبت به مسائل فرهنگی داشتند که این نتیجه به محضر مقدس مقام معظم رهبری گزارش شد و مقام معظم رهبری در نکاتی که در دیدار با خبرگان رهبری دیروز فرمودند، نکات بسیار عمیقی بود.

هرسال در کنار رهنمودها حکیمانه مؤثر مقام معظم رهبری در همه دیدارها و همه نشست‌ها، آنی که در اجلاس خبرگان و در دیدار با خبرگان رهنمودهای رهبری از یک خصوصیت بیشتری برخوردار است، علت آن این است که مخاطبان رهبری در این دیدار، فقهای این امت و نمایندگان فقیه این مردم هستند.

رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری به خبرگان

مقام معظم رهبری همیشه در دیدار با نخبگان در رهنمودهایی که ارائه می‌دهند، غالباً رهنمودهای اصلی، اساسی و ریشه‌ای مرتبط با راهبردهای نظام و انقلاب را ارائه می‌دهند؛ در فرمایشات دیروزشان نیز در دیدار با خبرگان رهبری دو بخش بود که بنده فرصت ندارم هر دو بخش را خدمت شما برادران و خواهران تحلیل کنم، عمده در بخش اول عرایضی را تقدیم می‌کنم.

ما امروز در جامعه با سه جریان فکری انحرافی روبرو هستیم که به‌عنوان سوغات جنگ نرم و به‌عنوان نتیجه تهاجم فرهنگ دشمن، سه جریان انحرافی در جامعه ما به وجود آمده است؛ جریان اول این است که عده‌ای راه افتادند و گفتند ما جمهوری اسلامی داریم، این جمهوری اسلامی، اسلام یک مکتب وسیع پهناور گسترده است و ما باید در تحقق نظام اسلامی به یک حداقلی که با پسندها، سلیقه‌ها، سیاست‌ها، منافع و شرایط مختلف افراد و جریان‌ها تطبیق کند، اکتفا کنیم و اسم آن را گذاشته‌اند اکتفای دین حداقلی.

مطالبه اسلام از مسلمین، تحقق کامل اسلام است

ما این شعارها و ارزش‌های عظیم گسترده ناب وسیع اسلام را در یک نقطه و اوج بالا لازم نیست در جامعه خودمان وجود داشته باشیم،ما نظام جمهوری اسلامی‌مان در اسلام حداقلی باشد، این‌یک فکر انحرافی است؛ دقیقاً مقام معظم رهبری در مقابل این تفکر موضع‌گیری کردند و کلام آخر را زدند، فرمودند مطالبه اسلام از مسلمین، تحقق کامل اسلام است. «تکبیر»

در این نظام باید همه اسلام پیاده شود و همه اسلام از تمام حدودش، از تمام شرایط، از تمام احکام، مستحبات و نوافلش، همه اسلام باید در این نظام پیاده شود تا این نظام، نظام اسلامی شود، دیروز مشخص کردند این موضوع را، فرمودند دین حداقلی مطلوب ما نیست، این‌همه کشته دادیم، شهید دادیم و این‌همه مصیبت تحمل می‌کنیم، در مقابل کفار دنیا ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم برای این‌که دین حداقلی در کشور داشته باشیم؟ ببینیم کدام آنان از همه آسان‌تر است، کدامشان از همه راحت‌تر و مطابق با تساهل و تسامح و عیاشی‌هاست، بیاییم این را پیاده کنیم؟ دین حداقلی؟

در همین شهر ما دو هفته پیش سر یک کنسرت چه قائله و سروصدایی به راه انداختند که چی؟ این‌که در حریم امام هشتم بیایند مطربی کنند و کنسرت برپا کنند، بعد از ده سال گفته‌اند حرمت امام رضا محفوظ باشد؛ بحث موسیقی نبود، بحث کنسرت بود، کنسرت با موسیقی فرق دارد، کنسرت ترویج موسیقی آن‌هم در آن شکل اجتماعی زننده است.

گفتیم آقا در حرم امام رضا این کارها نشود، ده سال هم هست که نشده، بیایند سد را بشکنند و سدشکنی راه بیندازند یک بلوا در فضای مجازی راه انداختند و ر روزنامه‌ها که چی؟ آخرین حرف این است که می‌گویند ما دین حداقلی می‌خواهیم و مقام معظم رهبری این را رد کردند که دین حداقلی مطلوب ما نیست و اسلام جامع و کامل مطلوب ما هست نه دین حداقلی.

در برابر اسلام هراسی نباید رفتار منفعل داشت

نکته دومی که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود و مربوط به یک جریان انحرافی دوم هست، عبارت است از این‌که ما امروز در برابر اسلام هراسی که دشمن راه انداخته، یک عده‌دارند منفعل می‌شوند، می‌گویند فلان کار را نکنیم مردم از اسلام نترسند، دشمن آمده اسلام هراسی را با نشان دادن ناپاک‌ترین، قسی ترین و شقی‌ترین مهره‌های ضد انسانی درندگی به‌وسیله داعش و تروریست‌های تکفیری دارد نمایش می‌دهد، یک عده در این مملکت راه افتاده‌اند که آقا شما از حرام خدا حرف نزنید، شما از حجاب واجب اسلامی حرف نزنید، شما با بی‌حجاب حرف کار نداشته باشید، با یک عیاش کار نداشته باشید، با بی‌بندوباری‌ها و ولنگاری‌های جوان‌ها کار نداشته باشید، این‌ها از اسلام می‌ترسند و فرار می‌کنند.

در مقابل نهی از منکری که بنده می‌کنم توی  فضای مجازی، رو سایت من نامه گذاشته‌اند تو جواب خدا را چه می‌دهی؟ این‌همه جوان‌ها را از اسلام می‌ترسانی و از اسلام بیزار می‌کنی، این‌یک جریان انحرافی و فکری است که دشمن اسلام هراسی راه انداخته،اول خود ما بیاییم از خود اسلام دست‌برداریم به خاطر این سوژه عملیات روانی که دشمن می‌خواهد اعمال کند، اول خودمان سوژه این عملیات شویم.

بنا نیست به بهانه مقابله با اسلام هراسی دست از حدود و احکام اسلام برداریم

او می‌خواهد اسلام هراسی کند و اسلام را براندازد، ما خودمان دست از اسلام برداریم که دیگران اسلام هراس نشوند؛ مقام معظم رهبری دیروز فرمودند اسلام هراسی لازمه‌اش انفعال شما در برابر اسلام هراسی نیست، بنا نیست دشمن آمده اسلام هراسی راه انداخته ما منفعل شویم، ما از اسلام و حدود اسلام دست‌برداریم، ما از احکام جزایی اسلام دست‌برداریم، ما از قضاوت در محیط دستگاه قضایی بر طبق قوانین و عدل اسلام دست‌برداریم، بنا این نیست.

برادران، خداوند در سوره مبارکه حجر، آیه 91 می‌فرماید: «الَّذینَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضینَ»، آنانی که قرآن را تکه‌تکه کردند، یک‌تکه‌اش را قبول کردند و یک‌تکه‌اش را رد کردند، خداوند به چه کسی ی گوید؟ می‌فرماید: «کَما أَنْزَلْنا عَلَی الْمُقْتَسِمینَ؛ الَّذینَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضینَ»، مقتسمین این کار را کرده‌اند، مقتسمین چه کسانی هستند؟ تفرقه‌افکن‌ها، آنانی که می‌خواهند بند اسلام را پاره کنند، آنانی که می‌خواهند وحدت مسلمین را برهم بزنند، کسانی که می‌خواهند انسجام مسلمین را در کشور و دنیا بر هم بزنند.

نظام اسلامی جوان متدین می‌خواهد

این‌ها کسانی هستند که قرآن را تکه‌تکه کند، یک‌تکه آن را بپذیرد و یکی را بیندازد؛ دشمن می‌خواهد اسلام را براندازی کند، دیگران به اسلام نگروند، ما که خودمان مسلمانیم و خودمان اسلام ناب داریم بیاییم از اسلام دست‌برداریم و بگوییم سطح اسلام را ببرید پایین فتیله اسلام را بیاوردید پایین، منکرات اسلام اجرا شود، غیر قانون‌ها، شهوت‌رانی‌ها و بی‌بندوباری‌ها در مملکت و از همه بالاتر در محیط مقدس دانشگاه اجرا بشود، چرا؟ به خاطر این‌که جوانان از اسلام نترسند، ما جوانی می‌خواهیم که متدین باشد.

در تهران که بودیم، یک آقایی از این مرثیه‌سراها، در شب نهم، شب تاسوعا هیأتی راه انداخته بود که با تصنیف و مزقون و نی‌لبک نوحه‌خوانی می‌کرد و سینه‌زنی می‌کرد؛ به او اعتراض کردیم که چرا این کار را می‌کنی؟ این توهین به حضرت سیدالشهدا و عزای حسینی است، او گفت «حاج‌آقا بیا نگاه کن، این‌همه جوانان امروزی و به‌اصطلاح کذایی که همیشه در مراکز فسادند، همه آمده‌اند در هیأت سینه می‌زنند»؛ گفتم بدبخت، این‌ها برای امام حسین که نیامده‌اند، این‌ها برای ترانه‌خوانی تو آمده‌اند پس تو شده‌ای مثل جوانان، جوانان را مثل خود نکرده‌ای.

ما در این مملکت باید چه‌کار کنیم؟ باید ما مثل جوانان برویم به سمت بی‌بندوباری و بگوییم جوان است، شهوت دارد، نشاط دارد و سرور دارد، باید آزاد هر کاری دلش می‌خواهد بکند، ما هم هوایی‌اش کنیم یا این‌که نه، جوان را بیاوریم زیرپوشش اسلام و معارف و حدود اسلام؟ کدام این دو را انجام دهیم که جوان از اسلام نترسد؟

از چیه اسلام نترسد؟ از اسم اسلام نترسد یا از خود اسلام نترسد؟ اسم اسلام که ارزشی ندارد، از خود اسلام می‌خواهی نترسد، آن‌وقت خود اسلام را از جوان بگیر، غیر اسلام را به او تزریق کن که او از اسلام نترسد؟ این چه‌کاری است؟

کسانی که به دنبال تغییر رفتار نظام هستند همان ضدانقلاب‌اند

نکته سومی که مقام معظم رهبری فرمودند و این نکته نیز قابل‌توجه بود در برابر انحراف سوم، این یک سری جریان‌های سیاسی راه افتاده‌اند حرکت‌های ضد نظام خود را دارند توجیه می‌کنند، این‌ها نظام را تضعیف می‌کنند، رهبری را تضعیف می‌کنند، در فضای مجازی و روزنامه‌ها این‌ها اصول انقلاب را تضعیف می‌کنند و بعد هم که می‌گوییم چرا با نظام مخالفت می‌کنید، می‌گویند ما نظرمان تغییر نظام نیست، نظر ما تغییر رفتار است نه تغییر نظام!

فکر می‌کنند سر بنده آخوند ساده پیرمرد را کلاه بگذارند با این حرف، مقام معظم رهبری در فرمایش بخش اولشان این انحراف سوم را هم کاملاً خط قرمز روی آن کشیدند، فرمودند رفتار ما در این نظام و این انقلاب، عین خود نظام و خود انقلاب است، انقلاب و نظام ما، جریان رفتاری است، انقلاب را برای مغزمان که نمی‌خواهیم، نظام را که برای توی فکرمان که نمی‌خواهیم، ما انقلاب و نظام را برای رفتار سیاسی‌مان در جامعه می‌خواهیم، این رفتار سیاسی که منطبق با رهنمودهای رهبری است، عین نظام و انقلاب است، اگر تو می‌گویی این رفتار عوض شود، یعنی نظام و انقلاب عوض شود منتها می‌ترسی بگویی نظام و انقلاب عوض شود، گریبانت را به‌عنوان یک ضدانقلاب بگیرند و می‌گویی من تغییر رفتار می‌خواهم و تغییر نظام نمی‌خواهم.

این را هم مقام معظم رهبری خط قرمز روی آن کشیدند و فصل الکلام را بیان کردند و رسماً مشخص کردند کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، همان ضدانقلاب هستند. «تکبیر»

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 22 ثانیه

نظرات (۲)

خدا حفظتون کنه...
واقعا از روشنگری ایشان متشکرم.
خواهشمندم منظور امام خامنه ای ( حفظه الله ) از خدعه گری امریکاییها و مصادیق آن را نیز تبیین فرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی