۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

مراسم ویژه شهادت فاطمه زهرا(س)،حلقه ی وصل

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

حذف مظلومیت زهرا در قاموس اسلام نمی گنجد

صدیقه اطهر(سلام الله علیها) امامتی که از رسالت منقطع شده بود را وصل به رسالت کرد اما به چه قیمتی! امروز اگر یکی یکی حوادثی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) متحمل شدند را تحلیل کنیم می ببینیم اگر مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به آن شکل صورت نمی گرفت، امروز ما این اسلام را نداشتیم. اگر هرکدام را از قاموس اسلام حذف کنیم امروز این اسلام نبود و تنها یک نفر درک می کرد که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چه کرد آن هم امیرالمؤمنان علی (علیه السلام) بود

مراسم ویژه شهادت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، حرم امام رضا (علیه السلام)

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در مراسم ویژه شهادت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: هنگامی که حق خلافت امیرالمؤمنان پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) پایمال شد، ایشان برای گرفتن این حق خود از فتنه گران دست به شمشیر نبردند زیرا اگر جنگ و خونریزی به راه می افتاد مردم می گفتند این رسالت پیامبری و مکتب اسلام نیست بلکه تز قدرت و امپراتوری بوده است که دین و مکتب خداوند را بهانه کرده اند و چون امام علی(ع) از همه قوی تر و توانمند تر بوده اساس این قدرت را به او سپرده اند.



دریافت



وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) برای این پارگی که بین رسالت و امامت به وچود آمده بود دست به شمشیر می شدند، نه تنها اساس مکتب را از بین رفت بلکه قرآن نیز از میان برداشته می شد، اما وجود صدیقه طاهره(س) پلی برای اتصال امامت به رسالت شدند.


نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر آن روز حضرت فاطمه زهرا(س) نبودند امروز ما دکترینی به نام اسلام نداشتیم که دنیا را در مسیر نو و تازه قرار دهد؛ تز اتصال امامت در تداوم رسالت است دکترین سیاسی که تا امروز بشر نداشته است؛ اگر آن روز شش یا هفت نفر آن را پذیرفتند امروز300 میلیون نفر در دنیا می گویند: اشهدانّ لا اله الله.


وی با بیان این که بشر برای تشکیل حکومت همه نظام ها را تجربه کرده است، بیان کرد: نظامی که براساس زور و قلدری شکل گرفت و نتیجه آن چیزی جز فساد، خونریزی، تضییع حقوق نبود، نظام پروتکراسی را نیز تجربه کرد که برمبنای آن عده ای ثروتمند، اشراف زده و از تبار برتر جامعه هدایت گر جامعه باشند که نتیجه آن چیزی جز فساد، شهوت رانی، ضعیف کشی و نابودی انسان نیود.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نظام سوم نظامی است که همه مردم مدیریت جامعه را به عهده گرفتند و دموکراسی بر اساس آموزه های لیبرال حاکم شد که نتیجه آن دو جنگ جهانی شد. در نظامی دیگر مردم یک نفر مورد پسند خود را برای مدیریت جامعه انتخاب کردند اما آن فرد قبل از این که قدرت را در اختیار جامعه درآورد، در اختیار شهوت رانی و ثروت اندوزی خود در آورده بود.


امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بشر از تجربه همه این نظام هایی که تاکنون داشته است؛ مستأصل و خسته شده است؛ نظام هایی که جز خونریزی، دزدی، شهوت رانی، ضعیف کشی، سفاکی چیزی نداشته و  هرکه آمده لگد به گرده مردم زده و آن ها را در استخدام خواسته ها و تمایلات خویش در آورده است.


نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز ما می خواهیم یک دکترین سیاسی به جهان نشان دهیم که نتیجه اتصال رسالت به امامت است و امروز رهبر آسمانی آن زنده و در پس پرده غیبت است.


آیت الله علم الهدی اظهار کرد: اگر آن روز حلقه اتصال به وسیله فاطمه زهرا(س) صورت نمی گرفت امروز اسلام چه چیزی نداشت که به دنیا ارائه کند؛ بحث شیعه و سنّی مطرح نیست، اگر این جمعیت 300 میلیونی اسلام آورده نیودند، اسلام حرفی برای گفتن نداشت که همه این ها ماحصل مظلومیت ها، هدایت و اشک های فاطمه زهرا (س) است.


وی ادامه داد: ایشان تا جایی که رمق داشت خطبه خواندند، انتقاد کردند، نتیجه که نمی داد با گریه مبارزه می کردند؛ اشک های زهرای مرضیه(س) به دلیل از دست دادن پدر یا همسرش علی(ع) نبود؛ گریه ایشان برای به خطر افتادن اساس اسلام و نابودی بخشی از پیغمبری پیغمبر(ص) بود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مردمی که از آینده و سرنوشت اسلام خبری نداشتند ولی سخنان حضرت فاطمه(س) را نمی شنیدند حضرت در نهایت برای انحراف رهبری گریه می کردند.؛ برای تداوم رهبری رسالت پیغمبری باید مبارزه کرد.




نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صدیقه اطهر(س) امامتی که از رسالت منقطع شده بود را وصل به رسالت کرد اما به چه قیمتی! امروز اگر یکی یکی حوادثی که حضرت زهرا(س) متحمل شدند را تحلیل کنیم می ببینیم اگر مظلومیت حضرت زهرا(س) به آن شکل صورت نمی گرفت، اگر محسنش را قربانی نمی کرد، اگر خطبه فدکیه را نمی امروز ما این اسلام را نداشتیم.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر هرکدام را از قاموس اسلام حذف کنیم امروز این اسلام نبود و تنها یک نفر درک می کرد که حضرت فاطمه زهرا(س) چه کرد آن هم امیرالمؤمنان علی(ع) بود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی