۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارم، ما اصل گرا هستیم

تقسیم‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارم؛ ما اصل گرا هستیم، تنها یک اصل‌داریم و آن اصل ولایت است؛ یک مظهر برای پیغمبر (ص)، امام زمان (ع) و ائمه معصومین (ع) در کشور وجود دارد و آن نیز رهبری است.

دیدار با علما و طلاب دو شهر ملایر و الیگودرز

آیت‌الله علم‌الهدی، ظهر امروز در دیدار با علما و طلاب دو شهر ملایر و الیگودرز که در حسینیه دفتر امام‌جمعه برگزار شد ضمن خیرمقدم به طلاب و علمای حاضر، تشرف به حرم رضوی در این موقعیت را بهترین زمان زیارت دانست و گفت: در ایامی به عتبه بوسی ثامن‌الحجج (ع) آمدید که ایام شهادت حضرت فاطمه (س) است و می‌توانید روی فرش میوه دلش پا بگذارید و عزاداری کنید.

وی، مردم دو شهر ملایر و الیگودرز را مردمی ولایتمدار خواند که در تاریخ تشیع از محبین اهل‌بیت (ع) در کشور بودند و ادامه داد: امیرمؤمنان جمله‌ای دارند که سخنی راهبردی در عرصه زندگی ماست که باید در زندگی طلبگی خود آن را الگوی حرکت خود قرار دهید؛ می‌فرمایند: «خداوند رحمت کند کسی را که بداند در کجاست».

 

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: تنها چیزی که موجب سعادت ما در زندگی می‌شود، موقعیت‌شناسی خود است و در مقابل، آنچه باعث از دست رفتن سرمایه‌های تعالی و پیشرفت ما در زندگی انسانی می‌شود، موقعیت نشناسی ماست؛ درواقع، موقعیت‌شناسی یک کلید خوشبختی است که توسط  امیرمؤمنان (ع) به دست ما داده شد که باید بتوانیم با این کلید تمام قفل‌های زندگی خود را باز کنیم.

وی، موقعیت‌شناسی را داری دو جنبه مادی و غیرمادی دانست و بیان کرد: گاهی موقعیت‌شناسی ما ازنظر سرمایه‌های مادی و امکانات اقتصادی زندگی است که بدانیم از حیث ابزار پیشرفت در موقعیت زندگی در چه شرایطی قرار داریم، چه آفت‌ها، سرمایه‌ها و فرصت‌هایی در مسیر پیشرفت زندگی من تا آن را بشناسم و در جهت پیشرفت، برنامه‌ریزی می‌کنم.

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این نکته که انسان هیچ‌گاه در زندگی گرسنه، بی‌لباس و بی‌مسکن نمی‌ماند، تصریح کرد: اگر خوش بودن را بین یک انسان در سطح پایین زندگی و کسی که در سطحی بالا زندگی می‌کند، مقایسه کنیم، خواهیم دید که زندگی در هر دو سطح در یک موقعیت لذت قرار دارد، مهم این است که ما در زندگی انسانی خود چگونه عمل می‌کنیم.

وی، مهم‌ترین نقطه زندگی انسان را زمانی دانست که تمام دارایی‌های خود را در اختیار امام زمان (ع) قرار می‌دهد، دانست و ادامه داد: شما عزیز طلبه باید بشوی ملک وقفی آقا امام زمان (ع)، همه داشته‌هایت برای حضرت باشد؛ اگر از ابتدای زندگی تصمیم گرفتی طلبه‌ای با این خصوصیت و بینش باشی، درنهایت به سعادت قطعی و همیشگی می‌رسی که در دنیا نیز دچار مشکل نخواهی شد.

امام‌جمعه مشهد مقدس به نوع رفتار امیرمؤمنان (ع) در زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) و ائمه معصومین (ع) همه به این شکل زندگی کردند، سبک زندگی امیرمؤمنان (ع) و صدیقه اطهر (س) این‌گونه بود که همه داشته‌هایشان برای خدا هزینه می‌شد، از همه داشتن‌های خود هیچ استفاده‌ای نمی‌کردند و هرچه از مادیات در اختیار داشتند، برای زندگی انسانی خود پس‌انداز می‌کردند یعنی وقف خدا می‌کردند.

وی به پیاده‌سازی الگوی حرکت برای خدا در رفتار مجاهدانه ائمه (ع) نیز اشاره کرد و گفت: این نوع زندگی در عرصه زندگی و از طرف دیگر در عرصه مجاهده در دین خود را نشان می‌داد، کار به‌جایی رسید که امام باقر (ع) فرمودند: «بعد از پیغمبر (ص)، جزء سه یا هفت نفر، همه مرتد شدند»، یعنی اگر آن وضع ادامه پیدا می‌کرد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و وضعیت به شکل امپراتوری عرب تبدیل می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی، سکوت امیرمؤمنان (ع) را عامل بقای اسلام دانست و ابراز کرد: اگر آن روز علی (ع) دست به شمشیر می‌برد، ممکن بود پیروز شود و قدرت را به دست گیرد اما این پیروزی، اسلام را به تز قدرت تبدیل می‌کرد و دیگر اثری از آن مکتب اسلامی نبود.

وی به توطئه ثقیفه اشاره و اظهار کرد: در ثقیفه افراد با عملیات روانی جلو آمدند، شعاری مطرح کردند که ما رهبر دیکته شده نمی‌خواهیم و می‌خواهیم اختیار را خود به دست بگیریم؛ حرفی که همه قبول داشتند و کسانی که می‌خواستند غدیر را یادآوری کنند از سوی اهل ثقیفه به‌عنوان جبهه ضد مردم معرفی می‌شدند؛ ، این‌ها همان مسائلی است که امروز در جامعه اسلامی ما در حال تکرار است.

امام‌جمعه مشهد مقدس به لزوم وجود موقعیت‌شناسی در رفتارهای سیاسی اشاره و تأکید کرد: یک جناح ضد ولایت و زاویه‌دار با ولایت در عرصه وارد می‌شود، شروع به شانتاژ کردن در رسانه‌ها کرده، در شبکه‌های مجازی خود تبلیغات می‌کنند و جو را در اختیار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:  امام باقر می‌گفتند «آن روز تنها سه نفر می‌گفتند «اشهد ان علی ولی الله»» اما  نتیجه ایستادگی آن روز صدیقه طاهره (س) این شد که امروز 300 میلیون انسان می گویند «اشهد ان علی ولی الله»؛ ما که آنان را قبول داریم به این معنا نیست که امروز برای مصیبت 1400 سال پیش گریه کنیم بلکه به این دلیل است که ما بتوانیم الگوی آنان را در زندگی خود پیاده کنیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که من تقسیم‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول ندارم، تصریح کرد: ما اصل گرا هستیم، تنها یک اصل‌داریم و آن اصل نیز ولایت است؛ یک مظهر برای پیغمبر (ص)، امام زمان (ع) و ائمه معصومین (ع) در کشور وجود دارد و آن نیز رهبری است؛ امام راحل فرمودند: «ولایت‌فقیه بر همه احکام دین مقدم است».

وی افزود: مگر اصول ما غیر از احکام دین ماست؟ امام باقر (ع) فرمودند: «اسلام بر پنج عامل بناشده و پنجمین آن ولایت است که هیچ‌کدام آن همچون ولایت نیست»؛ این‌گونه نیست که روزی شاه حاکم بود و امروز ما حکومت را به دست گرفته‌ایم، امروز ما جبهه‌ای در مقابل دنیای کفر تشکیل دادیم و با کفر و استکباری جهانی می‌جنگیم، آنان نیز خط مقابله با اسلام را تشکیل داده‌اند و در خط مقدم این جبهه در مقابل ما قرارگرفته‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: حالا ما تحریم شدیم، برویم با آمریکایی‌ها بسازیم که تحریم‌ها را بردارند؟ رهبر معظم انقلاب با مذاکرات موافقت کردند که فردا نگویند «آقا ما آمدیم مملکت را بسازیم و آباد کنیم، نگذاشتند»، حرف‌هایی که هشت سال در دوران اصلاحات زدند، گفتند ما هر 9 روز یک بحران داشتیم و نتوانستیم مملکت را اداره کنیم اما آیا حرف ما این است؟ ما گرسنه مانده‌ایم،  زندگی ما نمی‌گذرد و باید با آمریکا مذاکره کنیم تا تحریم‌ها را بردارند؟

وی ادامه داد: ما آمدیم که بجنگیم و مقابله کنیم، دنباله‌روی زهرایی هستیم که گفتند بگو علی بیاید بیرون، ایشان سکوت کردند، در برابر همه صحبت‌های آنان استدلال کرد، خانه را آتش زدند و به در فشار آوردند اما ایشان سنگر را رها نکرده و ایستادگی کردند؛ این‌ها افسانه نیست، این‌ها سرمشق رفتار ماست، ما باید دنبال این خط  حرکت کنیم، حضرت زهرا (س) یک نفر بود و ایستاد، ما که یک مملکت هستیم، باید ایستادگی کنیم.

امام‌جمعه مشهد مقدس به سخنی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «روزی ما بودیم و جز زندان و شکنجه هیچ‌چیز در اختیار ما نبود اما توانستیم یک مملکت را بگیریم، امروز که ما یک مملکت داریم، با این مملکت می‌توانیم دنیایی را برای اسلام بگیریم»؛ شب عملیات در جبهه به این فکر می‌کردید که شام ما چه می‌شود؟ جای خواب ما چه می‌شود؟ ما امروز در جبهه جنگ با دشمن هستیم، تهاجم اقتصادی و فرهنگی است، منهای دست دادن به آمریکا می‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد.

وی به کوتاهی مردم و دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را معرفی کردند، حال اگر اجرایی نشده کوتاهی مردم یا دولت است، باید این را اجرایی کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی