۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

کارگاه آموزشی مبلغین، سازمان تبلیغات انسان سازی

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

تمام ارزش مبلغ به سازندگی است

در تبلیغ آنچه مهم است سازندگی است چون تمام ارزش مبلغ به سازندگی است و اگر در این تبلیغ مبلغ در سازندگی موفق تر باشد در تبلیغ برنده است اما اگر در تبلیغ موفق بود اما در سازندگی نه این کار جبهه ای است در اسلام که موفق بوده اما کار اصلی تبلیغ را انجام نداده است.

کارگاه آموزشی مبلغین، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی در کارگاه آموزشی مبلغین در سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: مسئله ی آموزش در عرصه ی تبلیغ دو بحث دارد اول نقش آموزش و دوم کیفیت آن. دو آیه در قرآن با مضمونی تقریبا یکسان آمده یکی در سوره ی آل عمران و دیگری جمعه، در آیه ای "یزکیهم" مقدم بر "یعلمه الکتاب و الحکمه " است و در دیگری عکس آن. حال این تغییر تقدم و تاخر چیست؟

کارگاه اموزشی سازمان تبلیغات

وی در ادامه افزود: در سوره ی جمعه در مقام تبیین رسالت انبیاء "یزکیهم" مقدم بر"یعلمه" است که تزکیه بر تعلیم مقدم است چون آنها باید انسان ساز باشند و سازندگی رسالت انبیاء است. بنده سازی در درگاه خدا محور رسالت پیغمبر(ص) است اما در آیه سوره ی آل عمران خداوند در مقام تبیین خاصیت نعمت بودن تزکیه و تعلیم است به عنوان دونعمت که با رسالت پیغمبر(ص) در بین مردم رواج دارد با توجه به این نعمت بودن تعلیم مقدم بر تزکیه است چون انسان سازی بدون تعلیم ممکن نیست و تعلیم ابزار تزکیه است.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: در تبلیغ آنچه مهم است سازندگی است چون تمام ارزش مبلغ به سازندگی است و اگر در این تبلیغ مبلغ در سازندگی موفق تر باشد در تبلیغ برنده است اما اگر در تبلیغ موفق بود اما در سازندگی نه این کار جبهه ای است در اسلام که موفق بوده اما کار اصلی تبلیغ را انجام نداده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در تبلیغ دو کار انجام می شود اول کار جبهه ای و دوم خراطی که این خراطی مهمترین اصل تبلیغ است که انسان ها را بسازیم چون کار جبهه ای مجاهده ی عمومی است. آنچه برای ما در تبلیغ مهم است اینکه برای خدا چه مقدار بنده سازی کرده ایم و این ثبت در کارنامه ی ما خواهد شد. امروز اصل فعالیت های تبلیغی کار جبهه ای است که انجام میشود.

آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشت: جریان امام (ره) در بحث انقلاب ما نمونه ای از کار خراطی و ریشه ای بود، وضعیت امام در دروران تبعید بگونه ای بود که همه ی زمینه های فعالیت جبهه ای توسط نظام شاهنشاهی بسته شده بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی