۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ریاست مجلس خبرگان و مدیریت آن مسئله ی مهمی نیست چون وظایف محدودی دارد

بسیج دانشجویی در تمام حرکات و مسائل داخلی و خارجی یک اصل و محور دارد و آن اینکه چشم و گوش به دنبال قدم ها و فرامین رهبری دارند. اصول و راهبرد سیاست خارجی توسط رهبری است و این راهبرد در سیاست خارجی باید در مقام پاسداری از آن فرامین مقاوم بایستد در هر جریانی این اصول راهبردی تهدید شود این بسیج دانشجویی و سایر اقشار وظیفه دارند با یک موضع گیری مانع این اتفاقات شود.

کنفرانس خبری حاشیه دیدار با فرماندهان بسیج دانشجویی کشور ، مصلی تهران

آیت الله علم الهدی در کنفرانس خبری حاشیه دیدار با مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در مصلی تهران در پاسخ به خبرنگاران در ارزیابی این نشست بیان داشت: ارزیابی باید بعد نشست باشد اما دوستان ما در دانشگاه ها با شرایط متفاوتی برخوردارند. راهبرد اساسی و جامع را باید همه داشته باشند و با این شرایط موجود نیاز به همچین نشستی بوده است.

بسیج دانشجوی در مسئله ی مذاکرات وظیفه ی پاسداری از فرامین رهبری را دارد

وی در بحث مذاکرات هسته ای و نقش بسیج دانشجویی در آن تصریح کرد: بسیج دانشجویی در تمام حرکات و مسائل داخلی و خارجی یک اصل و محور دارد و آن اینکه چشم و گوش به دنبال قدم ها و فرامین رهبری دارند. اصول و راهبرد سیاست خارجی توسط رهبری است و این راهبرد در سیاست خارجی باید توسط بسیج کاملا معیار هایش را تحقیق کند و در مقام پاسداری از آن مقاوم بایستد در هر جریانی این اصول راهبردی تهدید شود این بسیج دانشجویی و سایر اقشار وظیفه دارند با یک موضع گیری مانع این اتفاقات شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزود:  اصل مذاکرات را رهبری قبول کردند اما آنچه نظر ایشان است باید دقیقا رعایت و اجرا شود.  در همه ی حرکاتی که عناصر وزارت خارجه دارند انجام می دهند این اصول را خصوصا از همه بالاتر درعرصه ی محاورات دیپلماتیک خارجی رعایت کنند و  بسیج دانشجویی هم وظیفه ی رصد این مذاکرات را دارد و مردم را روشن کند و به متولیان امر تذکر بدهد.
وی در بحث مطالبه گری بسیج بیان داشت: تا به امروز مطالبات بسیجی ها در عملیاتی بودن موفق بوده و این موفقیت بسیج است  و بسیج از موفقیت های انقلاب ما است . در بسیج هم بسیج دانشجویی قوی تر از اقشار دیگر است و در این مطلب در راس است اما باید رصد و بینش قوی و مطالبات قوی داشته باشند.

بسیج از پتانسیل متدینین در دانشگاه ها حداکثر استفاده را نکرده است
عقیده ی بنده این است که جریان ارزشی دانشگاه ها از ظرفیت متدینین حداکثر استفاده را نکرده است و این ظرفیت بیش از این مقدار است.  پس بسیج در دانشگاه ها جدا باید در توسعه ی نیروی انسانی خود اقدام جهشی و حرکتی انقلابی کند و جذب بیشتری داشته باشد و عرصه نیروی انسانی بسیج دانشجویی باید پر پهنه تر باشد.

ریاست مجلس خبرگان و مدیریت آن مسئله ی مهمی نیست چون وظایف محدودی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد ریاست این مجلس افزود: مجلس خبرگان از عده ای مجتهد تشکیل شده مسئله ی ریاست مجلس خبرگان و مدیریت آن مسئله ی مهمی نیست چون وظایف محدودی دارد و افراد آن هم از فقها و افراد متدینی هستند پس مدیریت سنگینی را نمی طلبد. اما ریاست مجلس خبرگان باید برتری هایی نسبت به اعضا داشته باشد و این اعضا باید با بینش خود و امتیازی بالاتر از خود این فرد را انتخاب کنند و مولفه ی خاصی را ندارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در مورد مکانیزم ریاست خبرگان رهبری که مانند مجلس شورای اسلامی نیست. این مجلس تعداد محدودی افراد دارد که از نظر کیفیت از شخصیت های بالا و با قداست در جامعه و فقها هستند.  اینها هم عامل ایجاد انضباط درهمه ابعاد جامعه اند و حوزه وظایف محدودی هم دارند. پس مدیریتی با تخصص بالا از نظر فناوری نیاز ندارد . ویژگی خاص فقاهت و عدالت و سوابق انقلابی برای این رییس مورد بحث است. در انتخاب کمیسیون ها هم همین مسایل رعایت می شود و تخصص در کمیسیون و کارشناسی در این کمیسیون ها مورد نظر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی