۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

راهپیمایی مردم در 22 بهمن دشمن را به جوش و حد انفجار رساند/آمریکا می‌خواست با شیطنت توافق دومرحله‌ای انجام گیرد و تحریم‌ها را افزایش دهند

آنان می‌خواستند شیطنت کنند، توافق را دومرحله‌ای کنند، بر سر اصولی توافق کنیم؛ یک سال و نیم است که غنی‌سازی 20 درصد را از ما گرفته‌اند، پیشرفت آب‌سنگین اراک را متوقف کرده‌اند، فردو را از کار انداخته‌اند، می‌خواستند یک توافقی به‌عنوان توافق اصولی کنند و ما را بر سر این توافق اصولی 20 سالی متوقف کنند و شیطنت کنند و روزبه‌روز بر تحریم‌های خود بیفزایند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه 24 بهمن‌ماه ضمن تمجید و قدردانی از مردم انقلابی که در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کردند، گفتند: از تمام مساعی جمیله و پایمردی شما برادران و خواهران، مردم انقلابی دین‌خواه و ولایت گرا در این راهپیمایی افتخارآفرین سالروز پیروزی انقلاب، بیست و دوم بهمن تشکر می‌کنم.

خوشبختانه هرسال راهپیمایی روز پیروزی انقلاب و 22 بهمن، یک‌مشت محکم به شقیقه استکبار جهانی است که او را گیج می‌کند و گس می‌کند و در یک شوکی قرار می‌گیرد که تا مدتی همه ابتکارات خود را در مقابله با ما از دست می‌دهد. «تکبیر»

چرا در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی می‌کنیم؟

در جشن‌های ملی، رسم است در هر ملتی، در هر کشوری، یک برنامه‌ای دارند، یا رژه ارتش دارند، یا مراسم پایکوبی و جشن و خوش‌گذرانی و چراغان دارند، در نظام مقدس اسلامی و فرهنگ انقلابی ما، بزرگداشت جشن ملی به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن ملی اسلامی ما که 22 بهمن هست، راهپیمایی قرارگرفته است، چرا راهپیمایی؟

دو خصوصیت در این فرهنگ راهپیمایی در جشن ملی ما تثبیت‌شده است که برای سی و هفتمین سال این مسئله ادامه پیدا می‌کند، یک خصوصیت این‌که این راهپیمایی ناظر به گذشته است، یک نمایشی از یک حرکت عظیم مردمی در جهت پیروز سازی انقلاب مقدس اسلامی است. در جریان مبارزاتی مردم با نظام ستم‌شاهی در پیروزمند سازی انقلاب، مردم به دست‌خالی و سینه خشک راه افتادند در خیابان‌ها، مقابل گلوله داغ جلادان نظام ستم‌شاهی با مشت خالی و سینه خشک از گلوله داغ استقبال کردند و به تعبیر امام بزرگوار، بر اثر پیروزی خون بر شمشیر، انقلاب به پیروزی رسید.

راهپیمایی، نمایش حرکت گذشته و نمادی برای نسل آینده است

این راهپیمایی نمایش آن حرکت نسبت به گذشته است و نمادی نسبت به آینده انقلاب است، این انقلاب تا کجا می‌خواهد ادامه داشته باشد و تا کجا پیش برود؟ مردم 22 بهمن، مرد و زن، کوچک و بزرگ، بچه و حرکت‌های خانوادگی راه می‌افتند و بگویند ما که این انقلاب را سرپا کردیم، یک گمشده داریم و گمشده ما نیز آن آقای پس پرده‌نشین است، ما دنبال آن راه افتاده‌ایم تا او را پیدا کنیم و بیاید، این پرچم را بگیرد و اسلام را در دنیا حاکم کند، روز و مقصد نهایی انقلاب اسلامی ما، حاکمیت اسلام بر سراسر کره زمین است. «تکبیر»

نسلی که در پیروزی انقلاب حضور نداشته، حتی بچه دو، سه‌ساله‌ای که در کالسکه است و در آغوش پدر و مادرش است یا دستش را گرفته‌اند و دارند پا به‌پای بچه راه‌پیمایی می‌کنند، این بچه هم می‌خواهد بگوید این انقلاب را من می‌خواهم ادامه دهم تا آقا تشریف بیاورند تا آن روز این انقلاب به مقصد نهایی خود نائل شود. این‌که ما بچه کوچک را می‌آوریم در راهپیمایی، در آغوش و پای پیاده برای نشان دادن این واقعیت است.

تجلیل خداوند در قرآن از حرکت‌های جمعی مسلمانان

ما در مسئله راهپیمایی روز 22 بهمن، قبل از 22 بهمن در رسانه‌ها و رسانه ملی تحریص ها و تحریک‌هایی به‌وسیله شعار، به‌وسیله سرودخوانی، به‌وسیله بعضی از خطابات حماسی و درنهایت پیام دادن مراجع عالی‌قدر تقلید و اعلام قطعی مقام معظم رهبری در رسانه‌ها داشته‌ایم، بعدازاین راهپیمایی هم تقدیرها، تشکرها، تعظیم‌ها و تکریم‌ها در برابر این حماسه سازی مردم در 22 بهمن امسال ما داشته‌ایم اما آنی که من می‌خواهم امروز خدمت شما برادران و خواهران عرض کنم، در حقیقت یک آیه قرآن هست.

در سوره مبارکه توبه آیه 120پروردگار می‌فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ»؛ در این آیه خداوند می‌گوید این‌هایی که دنباله‌رو پیغمبرند، در جنگ‌ها گرسنگی، تشنگی و سختی را در مقام مجاهدت تحمل می‌کنند و در کنار آن گرسنگی‌ها، تشنگی‌ها و سختی‌ها تحمل می‌کنند، این‌ها حرکت دسته‌جمعی می‌کنند، راهپیمایی می‌کنند، یک راهپیمایی که کفار را به غیظ می‌آورد.

راهپیمایی مردم در 22 بهمن دشمن را به جوش و حد انفجار می‌رساند

« وَ لا یَطَؤُنَ» جمع است، یعنی حرکت جمعی، راهپیمایی، یک راهپیمایی می‌کنند که کفار را به غیظ می‌آورند، غیظ با غضب فرق می‌کند، غضب نفرت و بد آیند است، غضب به خدا نسبت داده می‌شود اما هیچ‌گاه غیظ به خدا نسبت داده نمی‌شود؛ غیظ این است که سرریز می‌شود، منفجر می‌شود، از جا در می‌رود، جوش می‌آورد، یک راهپیمای می‌کنند، در قدم‌هایی که کفار را به غیظ می‌آورند، کفار را به جوش می‌آورند، کفار می‌ترکند از این راهپیمایی. «تکبیر»

کفار به غیظ می‌آیند، راهپیمایی کفار را به غیظ می‌آورد، «... وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً...»، درنتیجه این غیظ سعی می‌کند برخورد کند و این‌ها این برخوردها را جواب می‌دهند و تحمل می‌کنند و این‌هایی که راهپیمایی می‌کنند، این راهپیمایی به‌عنوان یک عمل صالح برای آنان ثبت می‌شود؛ چه آیه‌ای به‌اندازه آیه قرآن می‌تواند بگوید مردم متشکرم؟ کدام تقدیر و تشکر به‌اندازه قرآن می‌تواند بگوید این راهپیمایی این‌قدر ارزش دارد؟

شما که راهپیمایی رفتید، آن بدبخت‌هایی که راهپیمایی نیامدند، به خیال خودشان قرآن را هم قبول دارند، نماز هم می‌خوانند، اهل عبادت‌اند، در یک فضای تحجر زندگی می‌کنند و راهپیمایی شرکت نکردند به نص صحیح قرآن بدانند یک عمل صالح را از دست دادند و از یک عمل صالح محروم شدند.

برادران، خواهران، این‌که قران می‌گوید «اِنَّ الَّذینَ امَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ»، این عمل صالح چیست؟ آنانی که ایمان‌دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، نماز شب می‌خوانند، صدقه می‌دهند، انفاق می‌کنند، محرمات را ترک می‌کنند، همه این‌ها عمل صالح است اما هیچ کجای قرآن تصریح نکرده که این‌ها عمل صالح است، هیچ کجا نگفته نافله، انفاق و صدقه عمل صالح است اما می‌گوید راهپیمایی 22 بهمن عمل صالح است، راهپیمایی که «...یَغیظُ الْکُفَّارَ...»، کفار را به غیظ دربیاورد، کی روی کره زمین است، کدام نمازخانه، کدام لا اله الا الله گو است که قبول نداشته باشد مظهر اتم و اکمل کفر و زنادقه و استکبار، آمریکا، اسرائیل و انگلیس است؟ «تکبیر»

خوشا به حال و سعادت شما مردم، خدایا هرچه ما این نعمت تو را تشکر کنیم بازهم از عهده شکر این نعمت بر‌نمی‌آییم،این شهدا چقدر بر ما منت گذاشتند، این‌هایی که جان دادند این انقلاب به پیروزی رسید، کسانی که جان دادند این انقلاب 36 سال عمر می‌کند، این‌ها برای ما این فضا را به وجود آوردند، این فرصت را به وجود آوردند که ما و زن و بچه‌مان راه بیفتیم در خیابان که کفار را به غیظ بیندازیم که خدا به نص صریح قرآن برای ما عمل صالح ثبت کند.

راهپیمایی امروز شما رحمت رسول‌الله را به دنبال دارد

خدا هم اجر شمارا ضایع نمی‌کند، هرجی این راهپیمایی دستگیرتان است، در زندگی و زندگی بچه‌هایتان دستگیرتان هست، شب اول قبر عکس و فیلم راهپیمایی شمارا در قبرتان نشان می‌دهند، آنجا نیز مشمول رحمت پیغمبر قرار می‌گیرید، به عزت پیغمبر رفتید دین پیغمبر، بچه پیغمبر و عزیز پیغمبر را یاری کنید، «...إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ».

منتها، یک نکته هست، اول آیه یک شرط دارد که اگر با این شرط این راهپیمایی اجرا شد، عمل صالح است؛ اول آیه می‌گوید « ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ...»، اول می گوید اهل مدینه و مسلمانان اطراف مدینه، این‌ها از پیغمبر تخلف نورزیدند، تا پای جان به‌پای پیغمبر بایستند، مظهر پیغمبر در زمان ما ولی‌فقیه است، امام بزرگوار فرمودند ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله است، یعنی آن روز رهبر پیغمبر بوده، آیه می‌گوید این‌هایی که پای رهبر تا پای جان بایستند، از رهبر تخلف نکنند، بیایند یک راهپیمایی کنند که کفار را به غیظ بیاورند، عمل صالح است.

شرط کسب عظمت، ولایی بودن است

صدر آیه مشخص می‌کند که این عظمت، این مقام و این اجر، شرطش ولایی بودن است و شرطش ولایت گرایی است و چون تمام انقلاب ما به رهبری وابسته است، تمام دوام انقلاب ما به خاطر ولایت است، تمام‌اتصال و ارتباط مردم ما به خاطر دندانه وصل مشروعیت این نظام، این سیاست و انقلاب به ولایت و رهبری است.

مدیریت رهبری در موضوع توافق‌نامه هسته‌ای، آمریکا را مستأصل کرد

در تمام نقطه‌ها نیز این مدیریت مؤید رهبری است که انقلاب را در مسیر مستقیم دین و اسلام حفظ کرده؛ همین دو روز گذشته اگر بنا بود مقام معظم رهبری در برابر استکبار جهانی و آمریکا نمی‌خروشیدند و اعلام نمی‌کردند در قرارداد هسته‌ای، لغو یکجای همه تحریم‌ها و یک مرحله شدن توافق، توافق دومرحله‌ای را نمی‌پذیریم، این خروش رهبری آمریکا را بیچاره کرد.

به‌قدری آمریکا مستأصل شد که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اگر بنا باشد توافق یک مرحله‌ای باشد ما اصلاً به میز مذاکرات باز‌نمی‌گردیم، این‌ها می‌خواستند کاری کنند که توپ را بیندازند در زمین ایران بگویند ایران مذاکره را به هم زده، این نفهمیده دست‌پاچه شد، مستأصل شد و خود این‌ها جلو افتادند و این اتهام دامن خودشان را گرفت و برخلاف سیاست خود عمل کردند.

آمریکا می‌خواست با شیطنت توافق دومرحله‌ای انجام گیرد و تحریم‌ها را افزایش دهند

آنان می‌خواستند شیطنت کنند، توافق را دومرحله‌ای کنند، بر سر اصولی توافق کنیم؛ یک سال و نیم است که غنی‌سازی 20 درصد را از ما گرفته‌اند، پیشرفت آب‌سنگین اراک را متوقف کرده‌اند، فردو را از کار انداخته‌اند به خاطر این توافق و برای آن در دنیا هم مانور و هم شعار می‌دهند؛ می‌خواستند یک توافقی به‌عنوان توافق اصولی کنند و ما را بر سر این توافق اصولی 20 سالی متوقف کنند و شیطنت کنند و روزبه‌روز بر تحریم‌های خود بیفزایند؛ این هوشیاری، بیداری و حاذق رهبری عظیم و حکیم ما در مدیریت دست امریکا را خواند و فرمود توافق یک مرحله‌ای.

تمام قوام ما به این رهبری و ولایت است، تا به امروز که انقلاب ما این‌جور قوی، مستقیم و تناورتر از روز اول در دنیا حضور دارد، به خاطر حکت داهیانه رهبری است، تا جایی که امام بودند، امام و بعد از امام نیز مقام معظم رهبری. «تکبیر»

آیه می‌فرماید این عمل صالح هست از کسانی که پای ستون خیمه نظام، رهبری امت ایستاده‌اند، رهبر امت پیغمبر اکرم و امروز مظهر ولایت پیغمبر هر ولایتی هست.

نظرات (۱)

  • جوان22 ساله
  • سلام.می خواهم با کسانی که به راهپیمایی نیامدند، صحبتی کنم. 1-اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که معتقدند{"حالا بیاییم یا نیاییم، چه فرقی میکند؟""}هستید، باید بگویم که پس شما خود را عنصری بدون تاثیر در جامعه و جهان می دانید.یعنی بود و نبودتان فرقی نمیکند البته با این حرفی که شما معتقدید.عرض کنم خدمتتان که حضور مردم، دشمن را ناامید میکند.اولا که هدف اصلی از راهپیمایی، رضای خداست.چون این انقلاب انقلاب خدایی است.انقلابی اسلامی است.برای اسلام می ایید.دوما وقتی دشمن از لنز دوربین ببیند که این همه جمعیت امده، و تصویر دشمن را بازیچه گرفته و له میکنند، ناراحت می شود و ناامید می شود.خب ما هم میخواهیم دشمن ناامید شود.سوما اگر راهپیمایی نبود، با چه ابزاری میخواست این انقلاب پیروز شود.زمان پیامبر هم، پیامبر با یارانش در کوچه های مکه راهپیمایی کردند و اعلام حضور کردند. .2-اگر جزء ان افرادی هستید که "تنبلی اتان میکند" باید بگویم شما در طول سال، این همه به خاطر هدف های شخصی، چندید کیلومتر راه می روید، خسته نمیشوید، حالا 2کیلومتر راه میخواهید بروید، زورتان می آید؟ آن زمان آن همه شکنجه تحمل کردند، این همه راه رفتند تا جبهه،و...آن وقت شما میخواهید بیایید 2 کیلومتر راه بروید،زورتان می آید؟ واقعا که بی انصافید.از آن پیرمرد و پیر زن که با کمر خمیده می آید، خجالت بکشید..3- اگر از آن دسته افرادی هستید که از نظام خوششان نمیآید؛بگویم که کم کاری بعضی مسئولین را به حساب نظام نگذارید. شما به قوانینش نگاه کنید، این قوانین اسلامی هستند.منتها بعضی مسئولین کم کاری و خیانت می کنند که نمیشود گفت نظام خراب است.آنها را گرفته و مجازات می کنند. اتفاقا باید پیگیر مجازات خائنین بود.
    چوب لای چرخ اسلام نگذارید.
    در پایان از سخنان آقای علم الهدی تشکر میکنم.من هرهفته در نماز جمعه شرکت می کنم.منتها این هفته کار داشتم و از طریق اینترنت، آن را دنبال کردم. با تشکر...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی