۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

امروزه کامل‌ترین و قدرتمندترین ایدئولوژی اسلام است

بعد از تجزیه شوروی غرب به فکر سلطه کامل بر جهان بود اما تاکنون نتوانسته به این هدف خود دست یابد زیرا قرن 21 قرن پول و قدرت نیست قرن 21 قرن فرهنگ و ایدئولوژیک هست که امروزه کامل‌ترین و قدرتمندترین ایدئولوژی اسلام است.

نشست بررسی تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان غرب،مدرسه ی عالی نواب

آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در نشست بررسی تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان غرب که با محوریت نامه رهبری در مدرسه علمیه عالی نواب صفوی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: موضع تاثیرات انقلاب در غرب با سه رویکرد مورد توجه بوده که شامل تاثیر تفکر انقلاب در غرب، تصویر انقلاب در جامعه غرب و انقلاب اسلامی و جهان غرب می‌شود. این سه مورد باید بسیار مورد تامل قرار گیرد چون در خود موضوعات بسیاری را دارد، تاثیر فکری انقلاب در غرب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و امروز می‌بینیم که بسیاری از افراد در جهان غرب تمایل به اسلام دارند.



دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: زمانی که امپراتوری از اسلام به شکل یک نظام پدید آمد غرب به این نتیجه رسید که می‌تواند با دین بر جامعه حکومت کند و چهار قرن در اروپا فساد کلیسا را شاهد بودیم. نخستین تاثیر انقلاب بر غرب پایان مدرنیسم در غرب بود به طوری که بسیاری از اصطلاحات سیاسی و مناسبات با پیروزی انقلاب در غرب تغییر کرد و فیلسوفی مانند ماکس وبر در بسیاری از آثار خود از این اندیشه صحبت می‌کند.

وی بیان داشت: امام (ره) کسی بود که با معنویات بدون امکانات به قلب مردم کشور و جهان نفوذ کرد و در حقیقت این نتیجه نفوذ فکری تفکر امام در غرب بود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: کارتر به سازمان سیا نوشت در زمان پهلوی شما بر ایران مسلط بودید پایگاه ما در منطقه ایران بود و 25 سال در آنجا بودیم چه طور نتوانستید انقلاب ایران را پیش‌بینی کنید و جواب سازمان سیا این بود که در ایران چیزی اتفاق افتاد که هیچ سیاستمدار و ابرقدرتی قدرت پیش‌بینی آن را نداشت.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: امام(ره) در خارج از کشور هیچ‌گونه ارتباطی با ایران نداشت و در داخل هم آثار ایشان قاچاق بود اما 35 میلیون انسان به امام گره خوردند که این را ماکس وبر رهبری کاریزمایی نامید.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب قدرت نرم وجود نداشت و با قدرت سخت از جمله جنگ، سلاح و اسلحه و یا فشار اقتصادی ابر قدرت‌ها بر جهان حکومت می‌کردند؛ اما با قدرتی که بعد از پیروزی انقلاب در ایران و بدون اسلحه و مهمات پدید آمد، اقتدار ابرقدرت‌ها به پایان رسید.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب قدرت نرم پدید آمد و کشور‌های دنیا برای جنگ‌های نرم از آن زمان برنامه‌ریزی کردند که در همین راستا سازمان سری در آمریکا به وجود آمد و به اندیشکده‌ای برای تبیین جنگ نرم غرب تبدیل شد.

وی در ارتباط با شکست مدرنیسم غرب عنوان کرد: جامعه غربی بعد از پیدایش مدرنیسم به گونه‌ای در این تفکر قرار گرفته بود که هیچ اندیشه دیگری را نمی‌توانستند فرض کنند و اگر خلاف آن حرف به میان می‌آمد مسئله‌ای غیر ارزشی تلقی می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هرچه از مدرنیسم به دست می‌آمد تفکر و حرکتی ارزشی بیان می‌شد؛ مسئله هولوکاست اصل ارزشی مدرنیسم بود و به مسائل مدیریتی و حکومتی ارتباط نداشت.

وی تصریح کرد: پیدایش دکترین اسلامی انقلاب ایران تفکری جدید در مقابل مدرنیسم غرب پدیدار کرد که بیانگر این موضوع بود که دین باید در زندگی مردم وجود داشته باشد و دین خدا و وحی در زندگی انسان دارای جایگاه است و موج اسلام گرایی در دنیای امروز غرب نیز به همین دلیل است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: نتیجه مدرنیته غرب به دو جنگ جهانی و تنفر جهان از غرب منجر شده بود، همچنین هر موقع بحث حکومت دینی پیش می‌آمد غرب آن را با حکومت کلیسای خود مقایسه می‌کرد که تفکر انقلاب خلاف این ماجرا را ثابت کرد.

وی ضمن بیان برتری تفکر انقلاب نسبت به مدرنیته غرب اظهار کرد: غرب با پیروزی انقلاب احساس خطر کرد و در آغاز قرن 21 خواست که سلطه خود را بر جهان ادامه دهد  اما شرایط تغییر کرده که اولین نشانه آن بیداری اسلامی برای مبارزه با غرب و اندیشه سوسیالیسم در حال حاضر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص برنامه‌های شکست خورده غرب پس از از فروپاشی شوروی خاطرنشان کرد: بعد از تجزیه شوروی غرب به فکر سلطه کامل بر جهان بود اما تاکنون نتوانسته به این هدف خود دست یابد زیرا قرن 21 قرن پول و قدرت نیست قرن 21 قرن فرهنگ و ایدئولوژیک هست که امروزه کامل‌ترین و قدرتمندترین ایدئولوژی اسلام است.

وی ادامه داد: غرب به فکر براندازی و تحریف در ایدئولوژی اسلام است، فرهنگ‌های بومی امروزه در اولویت قرار گرفته‌اند و برنده رقابت قرن جنگ تمدن و فرهنگ هستند، تمدن فرهنگی که بتواند از محتوای فرهنگی خود محافظت کند پیروز می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: برنده جنگ فرهنگ و تمدن فرهنگی، اسلام است زیرا با فطرت انسان آشنایی بیشتر و نزدیکی دارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دنیا در پیچ تاریخ قرار دارد و اگر با دقت توجه کنیم این پیچ حاصل مانعی بر سر راه غرب بوده و جاده‌ای که بعد از جنگ جهانی دوم بر جهان توسط ابرقدرت‌ها ترسیم شده به وسیله انقلاب اسلامی ایران در حال تغییر است. از انقلاب ما 36 سال گذشته و در ابتدا فقط در ملت ما مرگ بر آمریکا شنیده می‌شد، اما امروز در تمام نقاط دنیا حتی خود آمریکا فریاد مرگ بر آمریکا با الگوی تفکر انقلاب شنیده می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی