۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر،استکبار ستیزی

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ

استکبارستیزی، اصل اصیل ماهیت انقلاب اسلامی است

ما باید کفر و استکبار را براندازی و توحید را حاکم کنیم، باید معادلاتی که استکبار ایجاد کرده را جمع کنیم زیرا استکبارستیزی اصل اصیل ماهیت انقلاب اسلامی است.

مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر،دانشگاه عالی شهید مطهری مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در دانشگاه عالی شهید مطهری مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب، بابیان این‌که در سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، نکته قابل‌توجه برای شما نباید حوادث و رویدادهای پیروزی این انقلاب باشد، گفت: نکته قابل‌توجه، شناخت ماهیت این انقلاب است.

 

وی ادامه داد: شما که جوانان فرهیخته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، افسران جنگ نرم در موقعیت کنونی هستید، باید چیزی را بشناسید که به رسالت امروز شما تعلق دارد؛ بیان و توجه به حوادث و رویدادهایی که در 36 سال گذشته رخ‌داده، بیان تاریخ و توجه به تاریخ است، نمی‌گویم شناخت آن حوادث و رویدادها لازم نیست، طبیعی است شما که در آن روز نبودید باید بدانید چه حادثه‌ای رخ‌داده اما شناخت حوادث و رویدادها همه مسأله و حتی جزئی از مسأله هم نیست.

 

رسانه‌ها به ماهیت اصلی انقلاب توجه کافی ندارند

امام‌جمعه مشهد مقدس خطاب به دانشجویان دانشگاه عالی شهید مطهری بابیان این‌که رسالت امروز شما در عرصه این انقلاب، شناخت ماهیت آن است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در رسانه‌ها و مباحثی که به مناسبت دهه فجر مطرح می‌شود، بحث از ماهیت انقلاب نداریم، یا بیان خاطرات است، یا تصویر جریان‌های گذشته و یا فرایندهای مادی، اقتصادی و توسعه‌ای که در جهت مدیریت کشور و نظام اتفاق افتاده است به نمایش درمی‌آید.

 

وی، مسائل توسعه‌ای را مسائل فرعی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: مسأله اصلی، شناخت ماهیت انقلاب است؛ آنچه به‌عنوان توسعه اقتصادی، سیاسی و توسعه منطقه‌ای ما مطرح است فرآیند و نتیجه قطعی انقلاب نیست بلکه نتیجه حاکمیت نظامی است که آن نظام، ابزار تحقق و پویایی انقلاب است.

 

عضو خبرگان رهبری، توجه به ماهیت استکبارستیزی انقلاب را ماهیت اصلی انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: انقلابی که امام در برابر استکبار جهانی و حاکمیت مزدورانه‌ای که از استکبار وجود داشت بنا کرد، همان انقلاب نورانی پیامبران است؛ ما باید انقلاب را با این رویکرد و از این روزنه نگاه کنیم و بشناسیم.

 

عدم توجه به ماهیت انقلاب باعث ایجاد گسست فرهنگی می‌شود

وی بابیان این‌که وضعیت سیاست داخلی، بین‌المللی و اقتصادی کشور را دارای نوسان توصیف کرد و گفت: این موضوعات نمی‌تواند رسالت انقلاب شناخته شود، اگر رسالت اصلی انقلاب را فراموش کرده و ماهیت آن را نشناختیم گسست نسل به وجود می‌آید و این گسست باعث سقوط انقلاب در این مرز جغرافیایی جهان خواهد شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به خصوصیات انقلاب حضرت موسی (ع) و رسالت استکبارستیزی آن اشاره کرد و گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، ملی‌گرایان که تشکیل دولت دادند حرفشان این بود که «ما شاه را بیرون کردیم، حالا باید مملکتی درست کنیم که آرام باشد، به‌جای شاه حکومت کنیم و این‌که در گوشه دنیا و در دیگر کشورها چه خبر است به ما ارتباطی ندارد، همچون تمام دنیا ما نیز نظاره‌گر اتفاقات دنیا باشیم و بساط زندگی خوبی در اقتصاد و رفاه توسعه‌یافته، فراهم کنیم» اما امام این را نپذیرفت.

 

ما انقلاب نکردیم که برخی وزیر و وکیل نباشند و عده‌ای دیگر باشند

وی افزود: امام گفتند «ما انقلاب نکردیم که یک عده وزیر و وکیل نباشند و یک عده دیگر باشد، ما انقلاب کردیم اسلام را از در و دیوار مساجد خارج کنیم، به معادلات دنیا وارده کرده، تأثیرگذار باشیم و زمینه را برای ظهور صاحب دنیا حاضر کنیم»، مردم به خاطر اسلام شهید دادند نه آسفالت، نان و شکم.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس وجه اختلاف اسلام با جریان سکولار را در نوع نگاه به انقلاب دانست و ابراز داشت: حرف جریان‌های سکولار این است که ما زندگی خود را بکنیم و امریکا آقایی خود را؛ اختلاف در تمام موضع‌گیری‌های سیاسی ما با آنان در این است که آیا باید این حاکمیت اسلام در دنیا وجود داشته باشد؟ باید تمام ملت‌های مستضعف دنیا با الگوی انقلاب اسلامی خود را از چنگال استکبار نجات دهند یا نه؟

 

وی بابیان این‌که ما می‌گوییم در این کار ریاضت، سختی و جنگ نیز هست، ادامه داد: نقطه اختلاف در مسائل سیاسی به اینجا کشیده می‌شود که مرز اسلام و کفر است، موضوعی که نسل امروز باید ادامه دهند این موضوع است زیرا مسأله توسعه اقتصادی، رفاه و امنیت، مسائل جانبی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، پیشرفت در فناوری ، تحقیقات علمی و توسعه کشور را بسیار برجسته‌تر از کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: امروز هیچ مملکتی را پیدا نمی‌کنید که ازنظر سلطه سیاسی در منطقه، مقابله با استکبار، توسعه علم و فناوری ،محبوبیت در ملت‌های دنیا و عمران و آبادانی به‌سرعت پیشرفت ما باشد که این امر به برکت نظامی است که انقلاب اسلامی روی کار آورده است.

 

استکبارستیزی، اصل اصیل ماهیت انقلاب اسلامی است

وی، استکبارستیزی را اصل اصیل ماهیت انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: ما باید کفر و استکبار را براندازی و توحید را حاکم کنیم، باید معادلاتی که استکبار ایجاد کرده را جمع کنیم زیرا استکبارستیزی اصل اصیل ماهیت انقلاب اسلامی است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به نقش هدایت‌گری انسان برای هم نوعان خود اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند ناموس خلقت و آفرینش را بر اساس هدایت‌گری قرار داده، بنا بوده تا مردم با مردم هدایت شوند نه این‌که یک قدرت نامرئی و غیبی برای هدایت انسان بیاید؛ خداوند می‌فرماید «بناست کمال انسانیت به دست خودشان باشد و در یک تعامل، انسانیت را به کمال برسانند نه این‌که با یک نیروی خودکار کاری انجام دهیم».

 

وی تأکید کرد: شما برادران و خواهران جوان با شناختی که نسبت به ماهیت انقلاب پیدا می‌کنید باید رسالت خود را در پرتو شناخت این ماهیت بشناسید و در صف مقدم جبهه دفاع از انقلاب و تداوم انقلاب حاضر شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی