۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

آقای وزیر! خبرها، غلط به دست مراجع نمی‌رسد/کجای این کار تدبیر است? کجای آن امید است? امید به افراد ولنگار یا متدینین?

. آقای رییس‌جمهور گفت این دولت، دولت تدبیر و امید است، آقای وزارت ارشاد، این کاری که وزارت ارشاد انجام داده،کجای آن تدبیر است؟کجای آن امید  است؟ امید به چه کسی می‌دهید؟ به افراد ولنگار و لاابالی  امید می‌دهید که زن آوازه‌خوان آزاد شد و تمام جامعه دینی، مراجع تقلید و علمای نظام را شما ناامید می‌کنید؟ این دولت تدبیر و امید آمده امید به ولنگارها بدهد یا امید به جامعه  متدینین؟

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 28 دقیقه 46 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به‌قرار گرفتن در دهه فجر، گفتند: سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و ایام‌الله دهه مبارکه فجر را بر همه شما برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم خداوند متعال بر ما منت بگذارد، انقلاب مقدس اسلامی ما را باعظمت و پویا به انقلاب جهان گیر وجود اقدس بقیه‌الله متصل بفرماید و همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های عزیزان ما را در خط این انقلاب در زمره ایثارگری در رکاب وجود اقدس بقیه‌الله محسوب بفرماید.

انقلاب اسلامی یک جریان تکلیفی است

مسئله انقلاب اسلامی و دهه فجر هرسال در این سالگرد یک تجدید خاطره در مورد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی می‌شود، خاطرات گفته می‌شود، مطالب تبیین می‌شود، حوادث 36 سال گذشته، 35 سال گذشته به زبان می‌آید اما برادران و خواهران، مسئله انقلاب یک حادثه در تاریخ نبود که ما برای نسل سومی که این حادثه را درک نکرده است، فقط تاریخ نقل کنیم، انقلاب یک جریان پویایی است که سرآغازش از پاییز 1341 با نهضت امام آغاز شد، در بهمن 1357 به پیروزی رسید و پویا و متحرک و فعال این انقلاب مسیرش را ادامه داده و امروز به‌صورت یک جریان تکلیفی، یک مسؤولیت حرکتی بر گرده نسل جوان ما قرار دارد.

ما بایستی به‌جای همه بحث‌ها و سخن از گذشته گفتن، خود ماهیت انقلاب را تبیین کنیم برای نسلی که امروز می‌خواهد بار این انقلاب را به دوش بکشد و برای نسلی که می‌خواهد خیلی قوی‌تر و نیرومندتر چون پرورش‌یافته بستر این انقلاب است، این انقلاب را پویا ادامه دهد، باید ماهیت انقلاب روشن شود.

ماهیت انقلاب اسلامی تغییر نظام سیاسی نبود

ماهیت انقلاب یک تغییر سیاسی در کشور نبود که یک نظام سیاسی برود کنار و یک نظام سیاسی بیاید سرکار و بعد ارزیابی کنیم که این نظام سیاسی که سرکار آمده ازنظر تأمین عمران‌ها، آبادانی ها و رشدهای اقتصادی چقدر مقید بوده و پیشرفت داشته است؛ البته در همه این‌ها پیشرفت بوده، دستاوردهای معجزآسا و عجیب داشته، یعنی امروز اگر انقلاب را بگذاریم کنار و کشور خود را با یک کشوری که در جهان سوم 35 سال قبل در چه شرایط بوده و امروز در چه شرایط است، با هر کشوری بخواهیم در دنیا مقایسه کنیم در کشورهای جهان‌سومی، کشور ما به‌مراتب پیشرفته‌تر، توسعه‌یافته‌تر و زندگی بیشتر است که با هیچ کشوری قابل‌مقایسه نیست. «تکبیر»

شباهت انقلاب اسلامی با قیام حضرت موسی

اما ماهیت انقلاب ما این نیست، انقلاب ما در تداوم انقلاب انبیاء الهی است، یک انقلاب از نوع انقلاب پیغمبران خداست، در مسئله انقلاب موسی خدا می‌گوید «ولقد ارسلنا موسی بآیاتنا...» ما موسی را با معجزه و آیات فرستادیم تا قومت را از ظلمات به نور خارج کنی؛ موسی آمد رسالتش را انجام داد، بنی‌اسرائیل را از چنگال فرعون نجات داد، از مصر بیرون آورد، فرعون و فرعونیان در لجنزار رودخانه نیل دفن شدند، لاشه بی‌جان فرعون در مقابل چشم بنی‌اسرائیل مستضعف بر روی امواج رودخانه نیل ظاهر شد.

بنی‌اسرائیل به موسی گفتند خب موسی، تمام شد دیگر، شما ما را از چنگ فرعون نجات دادی، فرعون هم از بین رفت، ما به مصر بازگردیم، کاخ‌های خالی فرعون را اشغال کنیم، آن قدرت‌ها، ثروت‌ها، آن باغ‌ها، لذایذ و عیاشی‌هایی که مال فرعون و فرعونیان بود را به دست بگیریم چون فرعونیان که از بین رفتند، ما برگردیم مصر و همه آن‌ها مال ما باشد؛ موسی گفت نه، ما که نیامدیم که جانشین فرعونیان در کاخ‌نشینی شویم، ما که نیامدیم بگوییم فرعون شاه نباشد، ما باشیم، نیامدیم بگوییم کی وزیر فرعون نباشد ما باشیم، نیامدیم بگوییم مدیرکل کی باشد و ما باشیم، ما که برای این نیامدیم، ما آمدیم برای این‌که ریشه کفر را براندازی کنیم، برای این‌که استکبار را نابود کنیم، ریشه کفر و استکبار در عمالقه فلسطین است، باید با آنان بجنگیم و آنان را براندازی کنیم و سرزمین ابراهیم خلیل را از لوس وجود شرک و کفر نجات دهیم.

بنی‌اسرائیل از همین‌جا با موسی اختلافشان درست شد، گفتند تو و خداست بروید بجنگید، گفتند تو خدایی داری که ما را از رودخانه نیل نجات داد و فرعون را غرق کرد، بروید با همان خدا عمالقه را نابود کنید، هر وقت آنجا را گرفتید ما هم می‌آییم و این باعث شد 40 سال بنی‌اسرائیل معذب و سرگردان شدند برای این‌که به موسی این‌چنین گفتند.

نگاه ملی‌گرایان به انقلاب، نگاه جانشینی شاه بود

عین همین موضوع در انقلاب ما بود، انقلاب ما انقلاب انبیاء بود، روز یکه انقلاب ما به پیروزی رسید، ملی‌گراها در دولت موقت به امام گفتند آقا تمام شد، شاه را بیرون کردیم، مملکت را گرفتیم، بیاید بنشینیم در این مملکت زندگی کنیم، در و دیوار کشور را راحت ببندیم و با همه تعامل کنیم، با همه دست بدهیم، با آمریکا و شوروی بسازیم، با همه یکی شویم، به ما چه که فلسطینی‌ها را اسرائیلی‌ها دارند می‌کشند، به ما چه که مستضعفین دنیا چه می‌کنند، حالا که شاه را بیرون کردیم، حالا که آمدیم بنشینیم زندگی راحتی در این گوشه داشته باشیم.

انقلاب اسلامی برای ریشه‌کنی کفر و استکبار آمده است

امام فرمودند ما برای این کار نیامدیم، انقلاب ما، انقلاب انبیاء است، ما آمده‌ایم ریشه کفر و استکبار را بزنیم، ما آمده‌ایم دنیا را آماده کنیم، راه بیندازیم تا روز یکه صاحب دنیا بیاید و حاکمیت اسلام را در دنیا به پا کنیم، ما بنشینیم به استکبار جهانی نگاه کنیم که زندگی داشته باشیم و دست‌به‌دست آنان بدهیم، ما اینجا بنشینیم نگاه کنیم ملت فلسطین در زیر چنگ اسرائیل خورد بشوند و نابود شوند و بعد هم بگوییم ما مملکت خوبی داریم، بنشینیم زندگی خود را بکنیم.

همان اول امام بحث صدور انقلاب را مطرح کرد، به‌مجرد اینکه حدود 7 ماه گذشت، جاسوس خانه آمریکا را جوانان گرفتند و امام فرمودند این انقلاب دوم است، دولت موقت استعفا داد و از عرصه رفتند کنار و ملی‌گراها به‌عنوان یک جمله معترضه در مقابل امام و انقلاب ایستادند.

گروه‌های سکولار و لیبرال از دل ملی‌گرایان خارج شدند

گروه‌های سکولار و گروه‌های لیبرال دموکرات، معجونی از التقاطی‌ها و از الحادی‌های مارکسیست از دل قضیه سر درآوردند، برادران، خواهران، امروز هم بحث ما با این گروه‌های سیاسی سر همین مسئله است، بحث ما این نیست که چه کسی وزیر و چه کسی وکیل باشد، ما می‌گوییم این انقلاب، انقلاب انبیاء هست، آن‌ها می‌گویند به ما چه انقلاب انبیاء، ما یک مملکتی را درست کرده‌ایم، در همین مملکت بنشینیم و زندگی کنیم، با همه دنیا بسازیم، با همه دست بدهیم و یکی شویم، ما سر این مسئله حرف داریم.

ما می‌گوییم ما در برابر براندازی استکبار جهانی مسؤولیم، ما آمده‌ایم تا جایی که استکبار را نابود کنیم، ما آمده‌ایم الحاد کفر را براندازی کنیم از روی زمین، ما آمده‌ایم دنیا را آمده کنیم، یک دکترین سیاسی، دنیای خسته شده، کسل شده و دنیای نفرت پیداکرده از 250 سال مدرنیسم، به این دنیا دکترین سیاسی اسلام را ارائه دهیم، دنیا تشنه اسلام بشود، آن ذخیره اصلی خدایی بیاید بیرون و همه دنیا را در زیر حاکمیت اسلام قرار دهد، ما برای این آمده‌ایم. «تکبیر»

شهدای ما برای این شهید شدند، جانبازان ما برای این معلول شدند، آزادگان ما 10 سال، 12 سال و 15 سال شکنجه دشمن مزدور استکبار را در زندان‌ها تحمل کردند، برای این بود و ماهیت انقلاب این است و آنی که بر گرده  شما نسل سومی ها، پسران، مردان و زنان 35 ساله تا 15 ساله الآن وجود دارد، بار این انقلاب است و ما برای این آمده‌ایم.

انقلاب اسلامی دنیا را به‌جایی رساند که در تمام نقاط زمین «مرگ بر آمریکا» گفته می‌شود

از روز اول انقلاب ما دو حرف و اصل داشت، اصل استکبارستیزی، در اصل استکبارستیزی به‌جایی رسیدیم که هژمونی استکبار را از منطقه قطع کردیم، به‌جایی رسیدیم که در نقطه‌ای از زمین جایی نیست که مرگ بر آمریکا نگویند و پرچم آمریکا را آتش نزنند، دنیا را به صورتی درآوردیم که مجامع اسلامی، جوامع اسلامی، ملت‌های اسلامی که ریشه مزدورهای آمریکایی و استکباری را دارند می‌زنند، بماند، تمام کشورهای مستضعفین جهان دیگر سلطه مقوایی استکبار را به باد سخریه گرفته‌اند، تا اینجا پیش رفتیم.

ازنظر اسلام نیز این اسلام‌گرایی که امروز در دنیا هست، این عطشی که الآن برای معارف دین امروز در دنیا هست، این عطش و تشنگی که در امت اسلامی برای معارف اهل‌البیت و تعالیم امام صادق (علیه‌السلام) و امام باقر (علیه‌السلام)  امروز در دنیا هست در تمام تاریخ اسلام سابقه نداشته است و این با انقلاب ما پیش رفته پس انقلاب در این اهدافش به نتیجه رسیده.

این نظام، سکوی پرش و توسعه انقلاب اسلامی است

برادران، خواهران، این را ما باید بدانیم تمام اشکالاتی که امروز ما داریم، بحثی اگر با یک مدیری و مسؤولی در نظام داریم، انقلاب، انقلاب ماست، نظام هم ابزار توسعه این انقلاب و اهرم این انقلاب است، این را باید عزیزان مسؤول ما دقیقاً بدانند که اصل مسؤولیتشان در جریان انقلاب و نظام در درجه اول قبل از مدیریت اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور این است که این نظام، ابزار و اهرم پرش انقلاب و توسعه این انقلاب است.

انقلاب که به پیروزی رسید، امام بزرگوار با کمک این مردم یک نظامی را درست کردند که این نظام سکوی پرش و توسعه این انقلاب باشد و مسؤولیت آنان در درجه اول تدبیر برای توسعه انقلاب و ارزش‌های انقلاب است، اگر یکجایی هم ما با یک برادری، یک مدیری، یک مسؤولی مشکل پیدا می‌کنیم سر همین قضیه است که بعضی از عزیزان ما در مدیریت‌ها و مسؤولیت نظام رسالت اولیه و اصلی خودشان را فراموش می‌کنند که ما باید توسعه انقلاب دهیم و توسعه انقلاب با توسعه ارزش‌های اسلام است.

براندازی ضد ارزش‌های داخلی و استکبارستیزی خارجی رسالت اصلی مسؤولان کشور

ما باید استکبار را براندازی کنیم، براندازی استکبار از براندازی ضد ارزش‌ها در داخل شروع می‌شود تا موضع‌گیری استکبارستیزی در عرصه بین‌المللی، این رسالت اصلی مدیران و مسؤولین ما هست، این رسالت مقدم بر اجرای سایر مدیریت‌هاست لذا وقتی بعضی جاها و برخی مواقع حرکت‌هایی صورت می‌گیرد و یک کارهایی می‌شود که می‌بینیم دقیقاً حرکت این آقای مدیر بر ضد جریان انقلاب هست، دردمان می‌آید، هر آدمی که دردش بیاید، دادش بلند می‌شود.

ببینید عزیزان، در همین چند روز گذشته، همه مراجع تقلید به ناله درآمدند، فریاد زدند، ناراحت شدند، شما در کشور وفادارتر به این نظام و انقلاب از مراجع عالی‌قدر تقلید پیدا نمی‌کنید، آنان متأثر شدند به خاطر یک حرکت ناهنجاری که در وزارت ارشاد صورت گرفت و آن مجوز دادن به تک‌خوانی یک زن بود.

راه‌اندازی آوازه‌خوانی زن در راستای انقلاب و توسعه انقلاب است؟

اصلاً این‌که زن آوازه‌خوان در این مملکت راه بیفتد در راستای انقلاب و توسعه انقلاب است یا در راستای تخریب انقلاب؟ از همان طرفداران موسیقی هم بپرسید، آوازه‌خوان زن این انقلاب را توسعه می‌دهد؟

یک آلبومی را وزارت ارشاد مجوز داده به‌عنوان این‌که این آلبوم یک خانمی دارد می‌خواند و یک آقایی هم کنار خواندن این خانم زمزمه می‌کند، خواننده اصلی یک زن است، روی  کاور این آلبوم هم عکس آن زن را چاپ کردند و نشان داد که خواننده این آلبوم یک زن است و به آن به‌عنوان همخوانی مجوز دادند درحالی‌که همخوانی نیست.

آقای وزیر ارشاد در مصاحبه‌اش گفته به آقایان علمای اعلام و ائمه جمعه خبرها و گزارش‌های غلط می‌دهند، نخیر آقا این گزارش‌های غلط نیست، این مسئله ایست که الآن نشر پیداکرده، هیچ گزارش غلطی نیست و واقعیت آن همین است، یک آلبومی خواننده موسیقی زن است به‌عنوان خواننده اصلی و کنار آن، یک مرد دارد زمزمه می‌کند، این را بهش همخوانی نمی‌گویند، این تکخوانی زن است.

آن همخوانی که برخی مراجع اجازه داده‌اند به شرطی که مفسده نداشته باشد، آن صدای همخوانی زن‌هاست که زن و مردم باهم بخوانند و خوانندگی زن مشخص نباشد، مفسده نداشته باشد، این را اجازه داده‌اند.

آقای وزیر! خبرها غلط به دست مراجع نمی‌رسد

مسئله آنی که در فیلم مختار لالایی خواندن آن زن را مقام معظم رهبری فرمودند اشکال ندارد از باب این است که یک زن مجهولی به‌عنوان موسیقی متن لالایی می‌گوید، به معنای خوانندگی زن نیست، این‌که شما بیایید آلبومی را اجازه دهید که تصویر زن روی آن افتاده ضمن این‌که همان اندازه هم خیلی از مراجع اشکال گرفته‌اند و شما بیایید این را به‌عنوان همخوانی زن مجوز بدهید و بعد بگویید به آقایان علما، مراجع و ائمه جمعه خبرهای غلط می‌دهند، کجای این خبر غلط است؟ نخیر آقا ما همه را دیدیم و خبرداریم و خوب می‌دانیم.

مرجع تقلیدی که فتوا می‌دهد، تا موضوع برایش روشن نشود فتوا نمی‌دهد، چطور می‌شود شما بگویید گزارش غلط می‌دهند بودن این‌که موضوع روشن شود؟ مرجعیت را زیر سؤال می‌برید؟ علما را زیر سؤال می‌برید؟ برای این‌که یک آقای خدانشناسی در وزارت خانه شما بیاید مجوز بدهد به یک آقای آوازه‌خوان؟

امام حسین فرمودند بدترین فسقی که انجام گرفت این بود که سر یحیی بن زکریا را برای تاقیه بردند، کار به‌جایی رسیده که ارزش یک زن آوازه‌خوان در یک مملکت انقلابی از مراجع تقلید بالاتر شده؟ «هیهات منا الذله»

در کجای این کار وزارت ارشاد تدبیر و امید وجود دارد؟

اینجا آقای رییس‌جمهور فرمودند این دولت، دولت تدبیر و امید است، آقای وزارت ارشاد، این کاری که وزارت ارشاد انجام داده، تدبیر کجای آن است؟ امید کجای آن است؟ امید به چه کسی می‌دهید؟ به یک افراد ولنگار لاابالی در جامعه و مملکت امید می‌دهید که زن آوازه‌خوان آزاد شد و تمام جامعه دینی، مراجع تقلید و علمای نظام را شما ناامید می‌کنید؟ این دولت تدبیر و امید آمده امید به ولنگارها بدهد یا امید به جامعه دینی و متدینین بدهد؟

شما وزیر همین دولت هستید، این وزارت خانه زیر نظر همین دولت اداره می‌شود؛ ماهیت انقلاب ما انقلاب موسی است، انقلاب پیغمبر و اولیاء خداست، یک انقلاب تا الآن رشد کرده، جلو رفته و از این به بعد هم باید به‌صورت پویا رشد کند و ادامه دهد، قوی‌تر از اول چون اول نسلی این انقلاب را پیش بردند که تربیت‌شده و رشد یافته بستر انقلاب نبودند، این نسل سومی که می‌خواهد انقلاب را پیش ببرد، نسلی است که پرورش‌یافته این انقلاب است، بزرگ‌شده این انقلاب است و باید قوی‌تر پیش ببرید اما در مقابل ما با چنین چیزهایی روبرو می‌شویم.

لفظ «افراطی» و «تند» القای آمریکا و انگلیس به ساواک و برخی جریان‌های سیاسی امروز است

هر مسلمانی، هر آدم جان داده و فعالیت کرده و ایثارگر در عرصه این انقلاب خواه‌ناخواه متأثر می‌شود، دردش می‌آید و دردش که بیاید دادش بلند می‌شود و بعد هم می‌گویند افراطی و تند؛ این افراطی و تند می‌دانید مال چه کسانی است؟ در خاطرات مرحوم شهید آیت‌الله صدوقی می‌خواندند، گزارشی که ساواک رد می‌کند از شهید آیت‌الله صدوقی در دوران مبارزه، می‌گوید یک آخوند افراطی تند، اصطلاح تند و افراطی از هرکسی که با ستم بجنگد، از هرکسی که با استکبار مبارزه کند و از هرکسی که پای ارزش‌ها بایستد، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به ساواک تلقین کردند، الآن هم همین اصطلاح را به برخی جریان‌های سیاسی و بعضی عناصر ناآگاه در داخل کشور تلقین کردند که هرکس پای ارزش‌ها ایستاد، هرکس با استکبار جنگید و جریان کفر مبارزه کرد به او بگویند آخوند افراطی تند.

این اصطلاحی است که ساواکی‌ها می‌گفتند که شما می‌گویید افراطی تند، کجای این افراطی و تندی است؟ مرزبانی پای ارزش‌های انقلاب افراط و تندی است؟ امیدوارم شما برادران و خواهران امسال در راهپیمایی 22 بهمن باکمال قدرت و باکمال شهامت، شعارها و حماسه سازی‌هایتان پاسخگوی همه مشکلات باشید و مشت گره‌کرده شما در 22 بهمن امسال دشمن را بیش‌ازپیش ناامید کند و در این عرصه مذاکرات هسته، این مقاومت و پایمردی مرد و زن انقلاب ما در روز 22 بهمن به دشمن ثابت کند که به‌هیچ‌وجه اشکال‌تراشی‌ها، تحریم‌ها، سختی‌ها و فشارها مردم ما را نه‌تنها از انقلاب ناامید نمی‌کند بلکه به انقلاب وابسته‌تر و پایدارتر می‌سازد. «تکبیر»

نظرات (۳)

پس بقیه امام جمعه ها چرا موضع نگرفته اند . ارشاد مرتبا دارد بداخلاقی میکند باید توی دهنشان زد تا ادم شوند
احسنت بر امام جماعت با بصیرت مشهد الرضا خدا حفظشون کنه
سلام
ممنون که امروز قسمت اول خطبه دوم رو زود گذاشتید
امیدوارم همیشه مثل این هفته، خطبه دوم رو زود و به طور کامل بذارید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی