۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

ریشه فساد در سینما گره زدن ارتباطات خارجی به هنر داخلی و برند کردن اسکار است

جشنواره فیلم عمار یک جبهه و خاکریز است که همه امکانات آن باید توسط خود مردم تهیه شود.تمامی وزرای فرهنگ احساس بدهی نسبت به هنر داشته‌اند بنابراین از ارزش‌های دینی کم کرده‌اند و هنر را در استخدام دین در آورده‌اند. جشنواره فیلم عمار فرجی برای کمک به ارزش‌های دینی بود. روزی که تابلوی جشنواره فیلم عمار بالا رفت همانند روزی بود که خرمشهر به پیروزی رسید زیرا عمار بزرگترین حرکت برای به استخدام در آوردن هنر در خدمت دین است

همایش اکران‌کنندگان جشنواره فیلم مردمی عمار، حسینیه قرآن و عترت مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در همایش اکران‌کنندگان جشنواره فیلم مردمی عمار که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نهاد مقدس جشنواره فیلم عمار یک جریانی است که از برکات بصیرت و بیداری جامعه سرچشمه می‌گیرد.



دریافت

وی با بیان اینکه نقش هنر در احساس از نظر رهنمودهای انسانی قوی‌تر از نقش علم است خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در ابتدا برای مبارزه با شرکت از ابزار علم استفاده نکردند بلکه حرکت ایشان برای نابودی جهل و ایجاد توحید به وسیله توحید بود.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما از ابتدای پیروزی انقلاب در وادی هنر موفق نبوده‌ایم، تأکید کرد: هنر باید در استخدام اسلام بر آید اما متأسفانه از روز اول انقلاب در تمامی دولت‌هایی که روی کار آمدند وضع بدتر شده و دین را به استخدام هنر در آوردند و حتی دولت‌ها به خاطر توسعه هنر از ارزش‌های دینی زده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در جلسه‌ای که با بسیج هنرمندان داشته‌ام و اکثر هنرمندان مشهدی در آن جلسه حاضر بودند بنده به آنها گفتم روزی که انقلاب پیروز شد هیچ کدام از شما هنرمند نبودید بلکه سر سفره انقلاب و نظام به عنوان یک هنرمند معرفی شدید اما امروز و در طول این 34 سال چه اقدامی برای نظام کرده‌اید جز اینکه فیلم‌های ارزشی در جامعه بایکوت شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بالغ بر 30 سال در این مملکت پول به پای افرادی ریخته شد که آنها را هنرمند کرد اما آنها بر ضد اسلام و نظام فیلم ساختند بیان کرد: به جز اقلیت فیلم‌ها توده سریال‌ها، انیمیشن‌ها و سایر فیلم‌ها بر ضد اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه هنرمند در این جریان مقصر نیست تصریح کرد: اشکال در ساختار تولیت است و وزارت ارشاد به جای سرپرستی در خط دین خودش با همه امکانات به استخدام هنر در آمده است.

امام جمعه مشهد متذکر شد: تمامی وزرای فرهنگ احساس بدهی نسبت به هنر داشته‌اند بنابراین از ارزش‌های دینی کم کرده‌اند و هنر را در استخدام دین در آورده‌اند. جشنواره فیلم عمار فرجی برای کمک به ارزش‌های دینی بود. روزی که تابلوی جشنواره فیلم عمار بالا رفت همانند روزی بود که خرمشهر به پیروزی رسید زیرا عمار بزرگترین حرکت برای به استخدام در آوردن هنر در خدمت دین است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 رخ داد اما پیروزی در زمینه هنر زمانی بود که جشنواره فیلم عمار به عرصه آمد. از کمبود امکانات ناراحت نباشید و اینکه جلسه عده‌ای در برج میلاد برگزار می‌شود و جلسات شما در حسینیه و مساجد است ناراحت‌کننده نیست زیرا پیروزی انقلاب نیز از مساجد و خانه‌های خرابه آغاز شد.

خطیب جمعه مشهد متذکر شد: جشنواره فیلم عمار یک جبهه و خاکریز است که همه امکانات آن باید توسط خود مردم تهیه شود. وی در پایان یادآور شد: ریشه فساد در سینما گره زدن ارتباطات خارجی به هنر داخلی و برند کردن اسکار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی