۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

نمازهای جمعه باید بگونه‌ای باشد که جوانان و نسل سوم انقلاب شعارهای ضد استکبار و ماهیت این نماز را درک کنند

ستادهای نماز جمعه باید با استفاده از اهل ذوق و ادبیات مبادرت به طراحی شعارهای نو به منظور تبیین ماهیت انقلاب اسلامی برای جوانان کنند.باید نسل سوم انقلاب به صحنه بیاید و حضور داشته باشد و حضور نسل سوم انقلاب در ستادهای نماز جمعه امری ضروری است.

دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه خراسان رضوی اظهار کرد: در مورد برنامه‌های دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی باید گفت، صرفا یادآوری و تداعی خاطرات انقلاب کافی نبوده چرا که برای جاودانی پیام انقلاب اسلامی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که بدنه فعال اجتماع کسانی هستند که انقلاب را ندیده‌اند.


دریافت

وی افزود: در حال حاضر جوانان 15 تا نهایتا 35 ساله در زمره بدنه فعال جامعه قرار می‌گیرند و با محاسباتی سرانگشتی در می‌یابیم که این قشر هیچ‌کدام انقلاب را ندیده و وقایع آن دوران را درک نکرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دشمنان نظام و ضد انقلاب‌های خارج‌نشین دست به دست هم داده تا این گونه تبلیغ، ترویج و تبیین کنند که انقلاب اسلامی جریانی با حق نبوده و کودتایی ظالمانه بوده است.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز موج گسترده فعالیت‌های تبلیغاتی دشمنان را در تقابل با انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نمونه بارز و واضح آن هالیوود است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما و بدنه فعال اجتماع، انقلابی جز انقلاب اسلامی و نظامی جز نظام اسلامی ندیده‌اند، ادامه داد: زمانی که جوان ما جز انقلاب اسلامی، انقلاب دیگری را ندیده باشد مدام این سئوال در ذهنش می‌ماند که فقط یک راه را رفته و از کجا معلوم که آن یک راه، بهترین راه بوده است.  باید واقعیات انقلاب و خفقان دوران ستم‌شاهی را برای جوانان گفت و این فقط با بیان خاطرات ممکن نیست.

آیت الله علم‌الهدی افزود: آنچه مسلم بوده این است که باید خفقان دوران ستم‌شاهی را به جوانان گفت، همچنین باید برای آنان تبیین کرد که دوران طاغوت دورانی بود که دین اسلام در مسجد زندانی و محصور شده بود.  باید به جوانان و نسل سوم انقلاب گفت که همین انقلاب اسلامی پیام خود را آنچنان به جهانیان صادر کرد که امروز موج بیداری را در جهان اسلام شاهد هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به جوانان گفت و برای آنان تبیین کرد که اسلام نجات دهنده بشر است، افزود: حاصل 300 سال زندگی بر مبنای مدرنیته و تفکرات الحادی همان دو جنگ جهانی بوده و دین مبین اسلام راه نجات بشر از این وضعیت است.

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه نمازهای جمعه نیز باید به گونه‌ای باشد که جوانان و نسل سوم انقلاب شعارهای ضد استکبار و ماهیت این نماز را درک کنند، گفت: ستادهای نماز جمعه باید با استفاده از اهل ذوق و ادبیات مبادرت به طراحی شعارهای نو به منظور تبیین ماهیت انقلاب اسلامی برای جوانان کنند. باید نسل سوم انقلاب به صحنه بیاید و حضور داشته باشد و حضور نسل سوم انقلاب در ستادهای نماز جمعه امری ضروری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی