۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره دادند نه رفاقت

برخورد رهبر معظم انقلاب با همه جریان‌ها همین است، گفتند برویم مذاکره کنیم، رهبری نیز اجازه دادند اما اجازه مذاکره دادند نه اجازه رفاقت؛ این‌که شما بیایید مردم را مسخره کنید و دست بیندازید که شما به کت‌وشلوار وزیر خارجه ایراد گرفتید؛ حرف این نیست، حرف این است که در روزی که سه میلیون نسخه نشریه به پیامبر ما فحش می‌دهد و آمریکا حمایت می‌کند، وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم می‌زدند.

دیدار با دانشجویان و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه تهران

آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه تهران با بیان این‌که شما سردمدار رزمندگی در برابر سرسخت‌ترین دشمن اسلام که استکبار جهانی است، هستید، به ماجرای حضرت موسی و فرعون اشاره کرد و گفت: وقتی فرعونیان از بین رفتند، بنی‌اسرائیل خیال کردند که همه‌چیزتمام شده و گفتند برویم در کاخ‌ها و باغ‌های فرعونیان زندگی کنیم.


دریافت

وی ادامه داد: بنی‌اسرائیل گفتند ما به‌ عنوان بندگان مؤمن خدا باید از لذایذ فرعون استفاده کنیم اما حضرت موسی گفت بنا نیست ما جانشین فرعونیان شویم و عیاشی‌های آنان را به دست بیاوریم ما باید به‌طرف نور حرکت کنیم و این نور، از بین بردن ریشه استکبار است.

 

شباهت داستان حضرت موسی و انقلاب اسلامی

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که جریان پیروزی انقلاب همچون داستان حضرت موسی (ع) است، خاطرنشان کرد: امام گفت این رژیم آمریکایی باید براندازی شود، 40 هزار مستشار آمریکایی در دولت حضور داشتند و تمام وزارتخانه‌ها و ادارات اصلی ما را به دست گرفته و در مسائل سیاسی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی ما دخالت داشتند.

 

وی به سخن امام راحل که فرمودند: «شما باید سرنوشت خودتان را خود به دست بگیرید»، افزود: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، اختلاف ما با جریان‌های داخلی شروع شد یعنی ملی‌گرایان که دولت موقت را در دست داشتند همان حرفی را زدند که بنی‌اسرائیل به حضرت موسی (ع) زدند؛ موضوع حرف امام، صدور انقلاب بود که به همه دنیا صادر شود، مبانی ما را دنیا بفهمد، بشناسد و برای حکومت جهانی اسلام به دست امام زمان (عج) آماده شود.

 

نگاه ملی‌گرایان بی‌تفاوتی به آرمان اسلامی بود

آیت‌الله علم‌الهدی به بی‌تفاوتی ملی‌گرایان نسبت به صدور انقلاب اشاره و بیان کرد: ملی‌گرایان گفتند ما به این موضوعات کاری نداریم، شاه را بیرون کردیم و حالا خودمان باید بنشینیم به‌جای شاه و حکومت کنیم، حال اگر اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها را بکشد به ما ارتباطی ندارد و ما با هیچ کجای دنیا مشکلی نداریم.

 

وی بابیان این‌که امام خمینی (ره) به دنبال براندازی استکبار از کشور بود، یادآور شد: زمانی که دانشجویان سفارت آمریکا را تصرف کردند و امام آن حرکت را انقلاب دوم نامید، دولت موقت استعفا کرد و جریان سیاسی مقابل امام را تشکیل دادند.

 

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز نیز ما همین را می‌گوییم، رسالت ما براندازی استکبار است و ما برای این هدف آمده‌ایم، متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی این مسأله را درک نکرده‌اند و برخی که وابسته به این جریانات هستند و برخی مناصب مدیریتی نظام را به دست می‌گیرند، این مشکل را دارند.

 

وی تأکید کرد: ما در این کشور داعیه وکالت، وزارت و مسابقه قدرت باکسی نداریم، حرف ما این است که اصل انقلاب ما، توسعه مبانی اسلامی بوده و این انقلاب تناورتر و نیرومندتر از روز اول در دنیا اثر کرده و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز داشت: در مقابل این حرف دو بینش انحرافی وجود دارد، اولین بینش، سطحی‌نگر و بینش دوم، قدرت‌یابی و قدرت‌طلبی است؛ ما نمی‌گوییم به‌جای عده‌ای وزیر و وکیل شویم، این نیست یک روز آن آقا کاخ‌نشین بوده و امروز من کاخ‌نشین باشم بلکه ما انقلابی را به پیروزی رساندیم و می‌گوییم افق آرمانی انقلاب را ببینیم و نظام را منطبق با این افق آرمانی اداره کنیم نه این‌که آرمان انقلاب را در مسیر یک‌لقمه‌نان امروز فدا کند.

 

رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره دادند نه رفاقت

وی افزود: برخورد رهبر معظم انقلاب با همه جریان‌ها همین است، گفتند برویم مذاکره کنیم، رهبری نیز اجازه دادند اما اجازه مذاکره دادند نه اجازه رفاقت؛ این‌که شما بیایید مردم را مسخره کنید و دست بیندازید که شما به کت‌وشلوار وزیر خارجه ایراد گرفتید؛ حرف این نیست، حرف این است که در روزی که سه میلیون نسخه نشریه به پیامبر ما فحش می‌دهد و آمریکا حمایت می‌کند، وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم می‌زدند.

 

بناست شما مذاکره کنید یا رفاقت؟

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: کسی نگفت چرا راه رفتید، اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید بیاید به سؤالات مردم پاسخ دهید، با مسخره کردن که مشکلی حل نمی‌شود؛ شما بناست مذاکره کنید با رفاقت؟ حق نداریم شعار رفاقت باکسی دهید که نظام 35 سال است با او در جنگ است و استکبار هم با تمام قدرت برای براندازی این نظام تلاش می‌کند.

 

کسی باید وزیر باشد که افق آرمانی انقلاب را ببیند

وی تأکید کرد: ما دولت و وزیر خارجه را قبول داریم زیرا رهبری آنان را تأیید کردند و مخالفت با دولت، مخالفت با رهبری است اما ما با دولت حرف داریم، آیا افق آرمانی انقلاب را می ببینیم یا چند قدم جلوی پای خودمان، ما می‌گوییم کسی باید وزیر باشد که افق آرمانی انقلاب را ببینید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که چنین بینشی نمی‌تواند در کارگزاری نظام قرار بگیرد، بیان کرد: بحث ما تنافس و منافسه در قدرت نیست بلکه حرف بر سر نگاه مسؤولان به افق آرمانی انقلاب است؛ نظام ابزار انقلاب ماست، خود نظام به‌عنوان یک نظام مدیریتی موضوعیت ندارد بلکه ما مدیریت کشور را به دست گرفتیم که انقلاب ما به این وسیله نشر پیدا کند، تمام سیاست خارجی ما در مسیر توسعه و گسترش این تفکر باشد نه این‌که سیاست را در استخدام اقتصاد و شکم قرار دهیم.

 

وی خطاب به اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان، گفت: این جامعه در فضایی تشکیل شد که جریان تشکل‌های دانشجویی در یک خط ضد ارزشی الهام شده از طرف منافقین حرکت می‌کرد؛ شما فعالان دانشجویی وارث آن همت هستید، این نهال و تشکل در همه کشور و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کرد که به‌عنوان یک پشتوانه عمیق برای بسیج دانشجویی نقش ایفا کرده و به‌عنوان یک جریان ارزشی در محیط آکادمیک ایستاده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی