۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

امروز بعد از گذشت 25 سال از جنگ تحمیلی، پرچم انقلاب ما در جنوب لبنان و لب مرز اسرائیل برپاست

آمریکا تصمیم گرفت که بشار اسد نباشد، اما ما گفتیم باید او در این کشور حضور داشته باشد و این پیروزی ماست، امروز بعد از گذشت 25 سال از جنگ تحمیلی، پرچم انقلاب ما در جنوب لبنان و لب مرز اسرائیل برپاست و تصویر مقام معظم رهبری در مرزهای اسرائیلی خار چشم آنها شده است.

مراسم گرامیداشت دهه فجر ، حرم امام رضا (علیه السلام)

آیت‌الله علم‌الهدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله دهه فجر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سی و ششمین سال پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و درک سی و ششمین فجر این انقلاب را به محضر شما برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنیم، تداوم این انقلاب اسلامی همچنان پیش می‌رود تا جایی که مسئله پیروزی انقلاب به عنوان یک مبدأ تاریخ برای جامعه ما و جوامع دیگر مطرح شود. مسئله درک این خاطرات و جریان تاریخی مهم است، آنچه امروز نسل سوم با آن روبه‌رو است، اصل انقلاب و ماهیت آن است.



دریافت

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بدنه فعال امروز اجتماع ما را نسل 15 تا 20 سال پیش می‌برند، امروز اگر از انقلاب حرف می‌زنیم باید طوری باشد که به درد این نسل بخورد، بنابراین حوادث روی داده در آن زمان به صورت یک امانت به دست این نسل سپرده شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: نسل انقلابی ما که در بدنه اجتماعی امروز قرار دارد، باید این انقلابی را بشناسد که قرار است بار آینده آن را به دوش بکشد.

وی عنوان کرد: اساساً انقلاب با نظام فرق دارد، این نظام به صورت یک حاکمیت خدایی و مردمی آمیخته با هم به نام مردم‌سالاری دینی تشکیل شده است و این نظام ابزار انقلاب و سکوی حرکت انقلاب و توسعه آن در جامعه اسلامی است.

امام جمعه مشهد تشریح کرد: این نظام به عنوان بستر انقلاب و توسعه بنا شده است تا رشد پیدا کند و امت یکپارچه به وجود بیاید و دکترین سیاسی به مردم دنیا به وسیله این انقلاب نشان داده شود تا مردم این آمادگی را داشته باشند که زمینه وجود مقدس امام زمان(عج) و اصلاح جهانی را فراهم کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تنوع سلیقه‌ها و عقاید در افراد مدیریت‌کننده کشور، اضافه کرد: سلیقه‌ها متنوع و متعدد است و تاکنون کسانی که در این نظام مشغول به فعالیت بودند را اکثراً انسان‌های خوبی تشکیل می‌دهند، اما آن چیزی که برای ما اصالت دارد، خود انقلاب است، یعنی باری که روی دوش نسل جوان 15 تا 35 ساله امروز ما به عنوان امانت الهی سنگینی دارد و او باید بکشد آن بار انقلاب است و بار نظام نیست و این نظام تا به امروز به عنوان مردم‌سالاری دینی اداره شده است و هر نسلی که بیاید بصیرتر و بیناتر از نسل گذشته آن را اداره می‌کند.

وی تأکید کرد: باید ماهیت انقلاب برای همگان تبیین شود؛ اینکه بیاییم جشنواره تئاتر و سینما راه بیندازیم تببین‌کننده ماهیت انقلاب ما نیست؛ با این حال بهترین مرجع شناخت این انقلاب، قرآن است.

خطیب جمعه مشهد توضیح داد: در 22 بهمن هیچ چیز جز اراده و قدرت خداوند معنا نداشت، ریشه استکبار سرزمین فلسطین را گرفته است؛ با این حال امام(ره) آمد نه برای اینکه حکومت را عوض کند و همه را کنار بزند، ایشان مرجع تقلید، ولی‌فقیه و نایب امام زمان(عج) بود و مردمی که وابسته به امام زمان(عج) بودند این مردم را با خود همراه کرد که دنیا آماده ظهر امام عصر(عج) شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: حرف اول امام راحل این بود که این انقلاب باید صادر شود، بنابراین امام راحل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

وی، خطاب به جوانانی که انقلاب را درک نکرده‌اند، گفت: این انقلاب موسی و انبیاء است، چراکه آمده است دنیا را توسعه دهد تا برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) آماده شود، بنابراین اگر در کشور دعوایی نیز وجود دارد بر سر همین مسائل است تا ارزش‌های دین زیرسئوال نرود و تمام فریادهای ما به همین دلیل است تا مظاهر بی‌حجابی را در کشور مشاهده نکنیم و یا قوانینی تصویب نشود که ارزش‌های دین را زیرسئوال ببرد.

امام جمعه مشهد عنوان داشت: شهدای این انقلاب و جنگ تحمیلی نیز به دنبال حاکمیت دین و پیاده‌سازی اصل انقلاب در این کشور بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: روزی که امام راحل این نهضت را آغاز کرد ما شبکه ارتباطی نداشتیم و طلبه جوان آن زمان بودیم و امام راحل از این طریق نهضت را در کشور سراسری کرد و مردم مسلمان با 15 سال فعالیت توانستند زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کنند و در نهایت به پیروزی دست پیدا کردیم، تقدیم شهدا به خاطر خدا و اسلام بود و دلیل آن وکیل یا وزیر شدن کسی نبود.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی و ورود برخی جریان‌های منحرف به فکر جوانان در کشور، یادآور شد: ما دعوایمان بر سر این است که با کسی بر سر وزارت و وکالت دعوا نداریم، چراکه انقلاب داریم، مدیریت دولتی، اجرایی، برنامه‌ریزی، مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه و مقننه ابزار ماست تا این انقلاب را توسعه بدهند و آن را جهانی کنند، در حال حاضر انقلاب ما 36 ساله شده است، مردم ما بحران‌ها را اداره کردند و در مقابل توطئه‌ها را مدیریت کردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مردم ما از قوم حضرت موسی متدین‌تر هستند و روزی که امام(ره) از دنیا رفتند با همان قدرت و حکمت، مقام معظم رهبری اداره این حکومت را بر عهده گرفتند و مردم نیز در کنار ولایت‌فقیه از آرمان‌های این نظام اسلامی دفاع کردند، این اسلام‌گرایی که امروز در دنیا حاکم شده است و همه معادلات دنیای استکبار را در منطقه به هم زده است، نتیجه پیروزی ماست.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: در 45 سال پیش آمریکا اراده کرد که 80 میلیون عرب در مقابل 2 میلیون صهیونیست شکست بخورند، اما اکنون به‌ گونه‌ای معادلات دنیا به هم ریخته است که در مقابل حرکت قنیطره که اسرائیلی‌ها عده‌ای را شهید کردند یک عده از فرزندان شیعه به رهبری یک سید اولاد پیغمبر می‌گویند همان طور که یاران ما را به شهادت رساندید منتظر پاسخ آن نیز باشید و در فاصله زمانی 10 روز توانستند جواب دندان‌شکنی به رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی بدهند.

وی با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: آمریکا تصمیم گرفت که بشار اسد نباشد، اما ما گفتیم باید او در این کشور حضور داشته باشد و این پیروزی ماست، امروز بعد از گذشت 25 سال از جنگ تحمیلی، پرچم انقلاب ما در جنوب لبنان و لب مرز اسرائیل برپاست و تصویر مقام معظم رهبری در مرزهای اسرائیلی خار چشم آنها شده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: انقلاب اسلامی ما بر همه جا مسلط شده‌ است، امروز در اقصی نقاط دنیا هر لا‌اله‌الاالله گویی که چشم باز می‌کند صورت بسیجی ما را می‌بیند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: روزی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد یک عده از کارشناس سیاسی تصور می‌کردند بعد از رحلت امام(ره) فضای کشور مانند لبنان می‌شود و مردم به جان هم می‌افتند و کشور تجزیه می‌شود، اما امروز موشک‌سازی ایران دنیا را متحیر کرده، به طوری که سید حسن نصرالله می‌گوید تا 300 هزار موشک می‌توانیم به سمت اسرائیل پرتاب کنیم و این‌ها به پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است که رهبر لبنان این سخن بزرگ را می‌گوید.

وی بیان کرد: مجله آمریکایی «ویک» نوشته است که رهبر ایران حکمت و خرد دارد و خلاق و زمان‌شناس است و با مخاطب قرار دادن جوانان اروپا و آمریکا، بزرگترین حمله را علیه غرب انجام داده است.
امام جمعه مشهد در پایان متذکر شد: امروز پیروزی ما با بهمن 1357 قابل مقایسه نیست، تمام قدرت‌های دنیا در مقابل ما ایستاده‌اند و دشمن بر این عقیده است که تا زمانی که بر این انقلاب استوار هستید مذاکرات فایده‌ای ندارد، اما ما بر سر آرمان‌های این انقلاب ایستاده‌ایم، چراکه امروز سرنوشت این انقلاب به سرنوشت اسلام گره خورده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی