۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

رهبر معظم انقلاب با زیر سؤال بردن دشمن در جبهه دفاع حاضر شدند

ایشان غرب را زیر سؤال بردند، عامل سؤال هم جوان‌ها را قرار دادند یعنی هم ابتکار، دفاع در خط زیر سؤال بردن دشمن و عامل اجرایی این سؤال هم‌نسلی از خود دشمن، او را علت و عامل اجرایی زیر سؤال بردن قرار بدهند، جوانان شما بروید بپرسید.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

ویدئو خطبه دوم



دریافت
مدت زمان: 22 دقیقه 59 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ضمن تبریک میلاد یازدهمین امام شیعیان، گفتند: میلاد مسعود امام یازدهم، امام حسن عسکری (علیه‌السلام)  که دیروز سالروزش بود به همه شما برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم؛ امروز مصادف است با سالروز به توپ بستن حرم مطهر در سال 1330 قمری به‌وسیله نظامیان روسی که به ساحت ولایتمدار امام هشتم (علیه‌السلام) توهین کردند.

آن زمان که دعبل آمد خدمت امام رضا (علیه‌السلام) و آن قصیده را خواند و یکایک نقطه مصائب اهل‌البیت را متذکر شد، حضرت فرمودند این شعر را هم به قصیده‌ات اضافه کن: «قبری در توس است که چقدر مصیبت بر این قبر وارد می‌شود»؛ دعبل عرض کرد یا بن رسول‌الله، من در توس قبری را برای عزیزان صدیقه اطهر سراغ ندارم، ایشان فرمود آن قبر من هست.

سابقه هتاکی به مقدسات اسلامی

در این شعر، امام رضا به مصائب و مظلومیت خود اشاره نکردند، اشاره به مصائب قبر کردند، قبر مصیبت می‌بیند و این اشاره دارد به اهانت‌های نابکارانه‌ای که با ساحت مقدس قبر مطهر در طول تاریخ انجام می‌گیرد ازجمله جسارت روز تزار در سال 1330 قمری به بهانه درگیری مستبدین و مشروطه خواهان، کنسول روس اعلام کرد تبعه روس در مشهد امنیت ندارند و به بهانه برقراری امنیت برای تبعه روس، از سه‌نقطه گنبد مطهر را هدف توپ قرار داد.

در مقابل چنین جسارت پاسخی داده نشد و این توهین در کنار مظلومیت‌های امام هشتم بی‌پاسخ ماند، ما می‌بینی در یک‌گوشه دنیا یک جریان نابکار اسلام‌ستیز کافر به ساحت مقدس پیغمبر اکرم توهین می‌کند، خوشبختانه این هیجان عمومی در میان همه ملت‌های مسلمان در اکناف جهان به وجود می‌آید و از همه بالاتر، دخالت و به میدان آمدن خود مقام معظم رهبری بود.

دفاع مبتکرانه در پیام تاریخی مقام معظم رهبری

ابتدایی که این توهین صورت گرفت عده‌ای می‌گفتند همه بیانیه دادند، سخنرانی کردند، چرا مقام معظم رهبری بیانیه برای محکومیت این حرکت ندادند، بیانیه محکومیت مشکلی حل نمی‌کند، مقام معظم رهبری وارد میدان دفاع شدند، از بیانیه بالاتر با سینه سه تبر خودشان آمدند مقابل کفر غرب و استکبار ایستادند و دفاع مردند، آن‌هم دفاع ابتکارانه جانانه‌ای با این پیام تاریخی به جوانان اروپا و آمریکا دادند.

دیگر چی را محکوم کنند؟ باید بیایند و دفاع کنند و در این دفاع، یک ابتکاری را مقام معظم رهبری اجرا کردند که این ابتکار، الهام از خود قرآن بود یعنی جامعه اروپایی را زیر سؤال بردن، در خط دفاع، جریان را زیر سؤال بردن ابتکار قرآنی است؛ وقتی فرستاده پادشان مصر آمد در زندان که یوسف را از زندان ببرد و به نزد پادشاه ببرد، یوسف باید از مظلومیت دوازده‌ساله خود که در زندان گرفتارشده بود، دفاع می‌کرد.

رهبر معظم انقلاب با زیر سؤال بردن دشمن در جبهه دفاع حاضر شدند

حضرت یوسف به‌عنوان دفاع، نظام را زیر سؤال برد، با زیر سؤال بردن ملک و جریان حکومتی مصر از خودش دفاع کرد، گفت من در زندان هستم که مرا از زندان ببری ک ملک مرا عفو کند؟ من باید عفو کنم، برگرد نزد پادشاهت؛ پادشاه را زیر سؤال برد که این جریانی که زن‌های مصر دستانشان را تکه‌تکه کردند، این جریان چه جریانی بوده و چرا در برابر این حادثه نظام حکومتی مصر بی‌تفاوت بود؟ با زیر سؤال بردن از 12 سال مظلومیت و غربت زندانی خود دفاع کرد.

مقام معظم رهبری هم دقیقاً از این ابتکار دفاعی از قرآن الهام گرفتند و در خط دفاع در برابر توهین فرانسه، ایشان غرب را زیر سؤال بردند، عامل سؤال هم جوان‌ها را قرار دادند یعنی هم ابتکار، دفاع در خط زیر سؤال بردن دشمن و عامل اجرایی این سؤال هم‌نسلی از خود دشمن، او را علت و عامل اجرایی زیر سؤال بردن قرار بدهند، جوانان شما بروید بپرسید.

فرمودند من به پیرمردها چیزی نمی‌گویم، به پدرها و مادرهای شما نمی‌گویم زیرا از آنان گذشته و با این نظام خو گرفته‌اند، به دولت‌مردان شما نمی‌گویم به خاطر این‌که دولتمردان شما آگاهانه دست به این جنایت زدند و باکمال آگاهی به‌عنوان یک شگرد شیطانی این اسلام هراسی را راه انداختند.

نسل جوان اروپا عطش دگرگون‌سازی جامعه فاسد اخلاقی و اقتصادی خود را دارد

این دفاع خیلی دفاع جانانه‌ای بود، این دفاع پنج محور داشت، محور اول این‌که مخاطب جوان‌ها بودند، نسلی که در او گرایش نوآوری است، نسلی که با تمام گذشته بناست بجنگد و نسلی که بناست یک تحولی ایجاد کند، نسلی که عطش دگرگون‌سازی در جامعه فاسد اخلاقی و فاسد اقتصادی اروپا و آمریکا دارد، خود این نسل را مخاطب قراردادند، این‌یک اهمیت پیام بود.

محور دوم، توجه دادن جوانان به آنچه درگذشته غرب صورت گرفته است؛ مقام معظم رهبری فرمودند در کشورهای غربی و در اروپا از اول نظام‌های ستمگر با ترساندن حکومت کردند چون چهار قرن حکومت غرب دست آنگیزاسیون بود، کلیسا و محکمه تفتیش عقاید بود، در این چهار قرن مردم را از علم و دانش می‌ترساندند، علما را می‌سوزاندند و آتش می‌زدند به‌عنوان این‌که این‌ها خطرناک‌اند.

حاکمان غرب با ترساندن مردم خود حکومت می‌کردند

چهار قرن مردم را از علم ترساندند، نزدیک به سه قرن است که مدرنیسم و مدرنیته در دنیا غرب حاکم شده و در این سه قرن هم مردم را از خدا و دین می‌ترسانند؛ الآن هفت قرن است که حاکم بر اروپا، غرب و آمریکا دارد با ترساندن بر مردم حکومت می‌کند و توجه دادن جوانان به این اصل فاسد منفور که یک ملت عظیم، آن‌هم در این پهنه دو قاره دنیا هفت قرن فقط با ترس زندگی کنند، چهار قرن در ترس از علم و سه قرن در ترس از خدا و دین؛ این نکته مهمی بود؛ آنچه غرب را در برابر این پیام بیچاره کرد این نکته عظیم بود.

نکته سوم، مقام معظم رهبری هشدار دادند اسلام هراسی زمانی در اروپا و آمریکا مطرح شد که نظام شوروی دچار فروپاشی شد، در تقارن فروپاشی شوروی امام بزرگوار به گرباچوف نامه نوشتند امروز که بر شما ابطال و فساد ایدئولوژی الحادی مارکسیستی ثابت‌شده است، شما به پناه اسلام بیایید، آنان را به اسلام دعوت کردند و اروپا ترسید، استکبار جهانی، آمریکا و غرب حساب کرد امام این‌ها را به اسلام دعوت کرده است، اسلامی که در مسجد نیست، اسلامی که در حسینیه نیست، اسلامی که دم از حکومت و برهم زدن معادلات سیاسی استکباری جهانی می‌زند. «تکبیر»

یادآوری تلاش دولت‌های غربی برای اسلام هراسی به جوانان

محور چهارم این بود که مقام معظم رهبری تذکر دادند که در این هراس و این ترساندن، سردمداران حکومتی شما آمدند یک جریان تروریستی دست‌ساز به نام تکفیر، وهابیت و داعش ساختند، آن را به اسلام بستند و بعد در نمایش این جریان تروریستی اسلام هراسی را شروع کردند، جرأت نداشتند مبانی اسلام را ارائه دهند.

محور پنجم، این‌که دعوت کردند شما اسلام را از منابع، محتوا و مبدأ آن دریافت کنید، مطالعه کنید و اسلام را بشناسید نه با خطاب دیکته شده رسانه‌های مزدور صهیونیستی اسلام‌شناس شوید، درست دعوتی که انبیاء می‌کردند، مقام معظم رهبری همچون انبیاء جوانان را دعوت به‌حق و مطالعه در مبادی اسلام کردند.

تلاش غرب برای سانسور پیام مقام معظم رهبری

رسانه‌های غربی خواستند این پیام را بپوشانند، همان اول توئیتر را تعطیل کردند، رسانه‌های دیگر نیز مطلب را مطرح نکردند، قضایای سیاسی دیگر مثل ارزان شدن نفت، جریان حمله اسرائیل در قنیطره را مطرح کردند تا مردم متوجه نشوند اما درعین‌حال این پیام نورانی جای خود را پر کرد، چند روزی گذشت و از دو روز پیش تمام رسانه‌های غربی بیان این موضوع را شروع کردند.

اعتراف نشریه آمریکایی به زمان‌شناسی مقام معظم رهبری و نفوذ کلام ایشان در دل‌ها

فارین پالیسی، قوی‌ترین نشریه اینترنتی دنیا که متعلق به آمریکا و ضد ایران و اسلام است، مجبور شد جزئیات پیام رهبری را بیان و ترویج کند؛ مجله ویک آمریکا نوشته این پیام رهبر ایران ثابت کرد که رهبر ایران دو خاصیت دارد، هم‌زمان شناس و موقعیت‌شناس قوی است و هم کاملاً قدرت نفوذ در دل‌ها و مغزهای انسان‌ها دارد، پیامی داده که پیام او را وبلاگ‌ها و سایت‌ها در اطراف دنیا دست‌به‌دست بازنشر می‌کنند. «تکبیر»

ولی متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی ضد ولایی و ضد ارزشی داخل کشور گوشه و کنار زمزمه می‌کنند که این پیام چه تأثیری دارد؟ مگر در برابر امپراتوری رسانه غرب می‌شود با یک پیام مشکل را حل کرد و می‌شود توهین را جواب داد؟ این‌ها دارند این‌طوری مپاشی می‌کنند، این عبارت الاخرای جریان‌های سیاسی ضد ولایت گوشه و کنار در داخل کشور می‌زنند، دقیقاً همان افسانه قدیمی و کهنه‌ای است که در زمان انقلاب و نهضت امام عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود مشت و درفش باهم تقابل کنند؟ امامی که هیچ اسلحه‌ای ندارد مگر می‌تواند با نظام تادندان‌مسلح بجنگد؟

تلاش جریان‌های ضد ارزشی برای بی‌اثر جلوه دادن پیام رهبری

همان افسانه مشت و درفش را این جریان‌های سیاسی ضد ارزشی در داخل کشور و برخی غرب‌زده‌ها در تریبون‌های به دست آورده در بعضی کانون‌های آکادمیک و دانشگاهی زمزمه می‌کنند که در برابر امپراتوری رسانه‌ای غرب مگر می‌شود با یک پیام مسئله را حل کرد؟ این روشی است که ما قبل از هرکس از ام الائمه، صدیقه اطهر آموختیم.

آن روزی که جمعیت ریختند جلوی خانه حضرت زهرا، برحسب برخی روایات امروز مصادف است با روز شهادت صدیقه اطهر، آن روزی که جمعیت ریخت در خانه حضرت زهرا، مردم می‌گفتند مگر می‌شود یک زن نظر یک امت را برگرداند؟ 5 نفر، یا 7 نفر یا 13 نفر جمعیتی بودند که تهاجم کردند به خانه حضرت زهرا و سایر مردم کنار ایستاده بودند و حمایت نمی‌کردند.

عده‌ای هم می‌گفتند این‌ها که حامی ندارند و مردم نیز کنار ایستاده‌اند، در مقابل این تعداد آدم پاچه ورمال که در خانه امیرالمؤمنین را آتش بزنند، کسی نیست از این خانواده حمایت کند، مگر این‌ها می‌توانند پیش ببرند؟ اما آن روزبه تعبیر امام باقر تنها 5 یا هفت نفر می‌گفتند علی ملی الله اما امروز 300 میلیون نفر نفس‌کش می‌گویند علی ولی‌الله با همان حرکت صدیقه اطهر.

جریان‌های سیاسی ضد ارزشی از نسل‌های انحرافی سیاسی دوران امیرالمؤمنین هستند

این‌هایی که می‌گویند مگر مقابل امپراتوری رسانه‌ای غرب مگر می‌شود با یک پیام برخورد کرد، این‌ها از همان نسل‌های انحرافی سیاسی آن روز امت اسلام‌اند که این حرف‌ها را می‌زنند؛ یک زهرا یکه و تنها ایستاد و چه کرد، همه بی‌تفاوت ایستاده بودند، می‌دیدند دختر پیغمبر میان دود و آتش گرفتار است ولی کسی عکس‌العمل انجام نمی‌داد و تنها کسی که عکس‌العمل نشان می‌دادند یک پسر هفت‌ساله، یک آقاپسر 6 ساله، یک دخترخانم 4 ساله بود که کنار دیوار ایستاده بود؛ مادر را میان دود و آتش می‌دیدند، دست‌های بابا را رسته می‌دیدند، گریه می‌کردند، فقط آن دخترخانم 4 ساله غیرازاین که گریه می‌کرد، کار دیگری هم انجام می‌داد.

منظره را کپی‌برداری می‌کرد، می‌دید مادر بین دود و آتش گرفتار است، دست‌های بابا را بسته‌اند، هیچ فریادرسی ندارد، مستأصل شده، در عین استیصال پیغمبر را صدا می‌زند؛ این منظره را یاد گرفت که هرگاه مستأصل شد باید پیغمبر را صدا زند، این دختر 4 ساله شد زینب 50 ساله؛ آمد گودی قتله گاه، بدن بی‌سر پاره‌پاره برادر را از روی خاک بلند کرد، از در نیم‌سوخته و دود آتش و استیصال مادر یادش آمد که پیغمبر را صدا زد، این بار از گودی قتله گاه صدا زد، یا رسول‌الله این بدن پاره‌پاره حسین توست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی